موضوعات داغ

خودروسازان کشور در آستانه تعطیلی؛ کاهش ۴۰ درصدی تولید خودرو در مهرماه امسال

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت و معدن، تولید خودرو در مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹.۸ درصد کاهش داشته و از ۱۳۷ هزار و ۹۱۴ دستگاه در مهر سال ۹۶ به ۸۳ هزار و ۲۷ دستگاه در مهر سال ۹۷ رسیده است. آمار منتشر شده به تفکیک نوع خودرو به این صورت است که تولید انواع خودروی سواری در مهرماه سال جاری نسبت به مهرماه سال گذشته ۴۰.۳ درصد کاهش داشته و از ۱۲۸ هزار و ۸۳۸ دستگاه به ۷۶ هزار و ۹۰۹ دستگاه کاهش پیدا کرده است.
تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده در مهرماه سال گذشته ۱۲۷۷ دستگاه بوده که در مهرماه امسال به ۸۷۷ دستگاه رسیده است و کاهش تولید ۳۱.۳ را تجربه کرده است. همچنین تولید انواع اتوبوس کاهش ۵۹.۹ درصدی داشته و از ۱۸۲ دستگاه به ۷۳ دستگاه رسیده است. تولید انواع وانت نیز از ۷۵۰۴ دستگاه در مهر سال گذشته به ۴۸۲۳ دستگاه در مهر سال جاری رسیده و کاهش ۳۵.۷ درصدی را به خود دیده است.
بر خلاف کاهش محصولات ذکر شده، تولید انواع ون، میدل‌باس و مینی‌بوس با افزایش تولید در مهرماه سال جاری همراه بوده است. تولید انواع ون با افزایش ۳۶۵.۸ درصدی از ۳۸ دستگاه در مهر سال گذشته به ۱۷۷ دستگاه در مهر سال جاری رسیده است. همچنین تولید انواع میدل‌باس و مینی‌بوس در مهرماه امسال به ۱۶۸ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۷۵ دستگاه بوده است، افزایش ۱۲۴ درصدی را به خود دیده است.
تولید انواع خودرو در هفت ماه نخست امسال کاهش ۱۹.۵ درصدی داشته و از ۸۲۴ هزار ۶۰۱ دستگاه در هفت ماه نخست سال قبل به ۶۶۳ هزار و ۴۵۱ در هفت ماه نخست سال جاری رسیده است.

نظرات کاربران

17 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/4
سوال اينه كه از اين ٦٦٣ هزار دستگاه حداقل ٣٠٠هزاردستگاه سواري بوده كه اين خودرو ها كجا رفته ايا اگرهمه اين خودرو ها به بازار عرضه شده بود بازهم اين وضعيت بازاربود خيلي زياد افزايش قيمت داشتيم ٢٠درصد نه ١٢٠درصد درود به شرف خودرو سازها واقعا كه دارن خدمت ميكنن به مردم جون خودشون
1397/9/4
اینهمه تقاضا کجا رفت،اینها 5سالهم کار کنند نمیتونن پاسخ اینهمه تقاضا رو بدن،،همیشه اینکارو میکنن کلی قیمتو میبرن بالاو....این سناریو حقه بازانه همیشه وجود داشت،قبلا هم همین شکل تحریم بودیم همش دروغ ..
1397/9/4
ای مردم؛
این خودروسازان بیشرف برای رسیدن به مقاصدشان اول بازار رو به گند کشوندند و الان تولید رو کم کردند.
دولت روهم تهدید کردند....
دولت بین ملت و خودروسازها باید یکی رو انتخاب کنه که خودش میدونه خودروسازها دارند حقه بازی میکنن. ببینیم از پس خودروسازهای زپرتی برمیاد یا...
حتما دولتی که با استکبار جهانی میخواد مقابله کنه، خودروسازان پست براش پشه هم حساب نمیشه...
ما هم به شدت باید اعتراض کنیم...
دیگه ذلت بسه...
ذلت نپذیریم...
ما بزرگتر از اونی هستیم که اینچنین خودروهایی سوار شیم. حالا اگه انتخاب ما محدوده، نباید از این گرونتر کنند
ذلت نپذیریم...
ذلت نپذیریم...
ذلت نپذیریم...
1397/9/7
به نظرت خودرو سازان از دولت جدا هستند؟؟
1397/9/4
انشالله تعطیلی کاملشون برای همیشه
1397/9/4
خواهشا اینقدر به این شرکتها خودرو ساز نگید. از اون بزرگترینشان تا پایین کار اصلیشون دلالی شرکتهای خارجی مثل رنو و پژو و ات اشغالهای بی هویت چینیه. انشاالله هر چه زودتر خبر تعطیلیشون رو از همین سایت بخونیم.
1397/9/5
دوستان فکر میکنن این دو شرکت ورشکست بشن از فردا بنز و بی ام و و کره ای ژاپنی سوار میشن . نه برادر من خونه پر پرش میرن اشغالترین ماشینای چینیو میارن . شما اصن حساب کن یه ماشین معمولیه ژاپنی که قیمتش 10 هزار دلار باشه با گمرک صفر درصدم روش قیمتش چقد میشه؟ ورشکستگی اینا یعنی بیکاری چند صد هزار ادم راه حل موضوع در واگذاری اینها به شرکتهای مادر همچو فلکس واگن یا فورد و از این دسته غولهاست .
1397/9/5
خدا رو شکر.
ایشا الله با حمایت نکردن مردم، این اتفاق زودتر بیوفته تا از این صنعت بی خاصیت و زیان ده خلاص شیم.
چرا که خودروهای کارکرده خارجی از همه لحاظ از خودروهای صفر داخلی با کیفیت تر هستن و این یعنی فاجعه و تباه کردن سرمایه ملی و در کل حیات این صنعت هیچ توجیهی به جز منفعت طلبی دولتها و .... نداره.
1397/9/5
تا همین چندماه پیش میگفتن همه چی حله...قیمتا حبابه... حالا دیگه تولید هم حبابه
خداروشکر اینم حل شد
1397/9/5
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ ، الهی صد هزار مرتبه شکر . عاقبت ظلم به مردم همینه
1397/9/5
به نظرتون احیای کارت سوخت علتش چیه؟
دقیقا همون ترفند سالهای 89 تا 91
با دونرخی شدن و افزایش شدید قیمت سوخت به طور خودکار قیمتها بشدت افزایش پیدا میکنه و این خودرو سازها به سود کلان میرسن
مردم هم چنان خود جوش و فعال و باشوق و اشتیاق که انگار عروسی مادرشونه دارن کارت سوخت تهیه میکنن که فکرشو هم نمیکنی
1397/9/5
کاهش صد درصدی تولید لگن به نفع کشور و مردمه اینا سال ۹۴ رو یادشون رفته مردم با نخریدن آشغالاشون چه بلایی سرشون آوردن که اگه حمایت دولت نبود همون سال به آرزمون میرسیدیم که تعطیلی ویران خودرو و اون سایپای نامطمین بود
1397/9/5
خدا کنه که بخوره زمین راحتشیم از این اشغالا ! واردات آزادشه
1397/9/5
به امید نابودی صنعت مافیایی خودروی کشور...
تو یه مقاله خوندم که تعطیلی صنعت خودرو برا کشور سود داره اگه حتی به همه کارکنای بخش صنعت ماهی 3 میلیون پول بده بازم سود میکنه
1397/9/5
اگه در این لگن سازها رو تخته کنن و ب جاش خودروی خارجی بدون تعرفه وارد شه در دراز مدت ب نفع مردم خواهد بود چون مصرف بنزین ک با این لگنا هدر میره به یک چهارم میرسه تاکی باید این دوشرکتو لوس کنن
1397/9/5
خدا رو هزار مرتبه شکر .
1397/9/6
به امید نابودی این دروغگويان خاعن