موضوعات داغ

هفتگانه پرفروش ترین خودروهای الکتریکی جهان؛ آینده سازانی نه چندان دوست داشتنی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
این روزها تمایل خریداران به داشتن یک خودرو الکتریکی در کشورهای پیش رفته بیشتر از یک دهه پیش است. باتری های این خودروها نسبت به یک دهه پیش قوی تر شده اند، توانایی آنها در طی مسافت های طولانی افزایش یافته و در نهایت مدت زمان شارژ باتری ها کاهش یافته است. برخلاف گذشته، دیگر خودروهای الکتریکی تنها در سگمنت های کوچک و درون شهری عرضه نمی شوند و می توان انواع مختلفی از آنها را در سگمنت های مختلف با مشخصات و کاربردهای مختلف پیدا کرد.
وب سایت CarMax که در زمینه فروش خودرو به صورت آنلاین در ایالات متحده فعالیت دارد و جز فروشگاه های اینترنتی شناخته شده به حساب می آید، در مطلبی به بررسی پر فروش ترین خودروهای الکتریکی بازار ایالات متحده پرداخته است.
رتبه هفتم، میتسوبیشی i-MIEV
میتسوبیشی i-MIEV سالهاست که به عنوان یکی از پرفروش ترین خودروهای الکتریکی در بازار ایالات متحده حضور دارد و مخاطبان آن را کسانی تشکیل می دهند که سلیقه سنتی در مورد این خودروها دارند و به دنبال خرید یک هاچ بک چهار در الکتریکی و جمع و جور، برای استفاده در فضاهای پر تراکم شهری هستند. تیپ استاندارد و پر فروش این خودرو، موسوم به ES، با ویژگی هایی رینگ های 15 اینچی، لوازم جانبی برقی، صندلی های تاشو عقب برای افزایش حجم صندوق و یک پورت برای شارژ سریع عرضه می شود. همچنین خریدار می تواند بسته اضافی Navigation optional را برای خودروی خود سفارش دهد. برد این خودرو 59 مایل است و بسته به نوع استفاده و ولتاژ، با استفاده از برق خانگی شارژ این میتسوبیشی کوچک 14 تا 22 ساعت طول می کشد.

میتسوبیشی i-MIEV

میتسوبیشی i-MIEV

رتبه ششم، فیات 500E
فیات تحت مدیریت سرجیو مارکیونه فقید، دورانی از رشد را تجربه کرد و با تنوع بخشی به خانواده فیات 500، توانست فروشش را افزایش دهد. افرادی که دوست دارند خودرویی داشته باشند که توجه دیگران را جلب کند و در عین حال دیدگاه های محیط زیستی دارند، از مشتریان فیات 500E به شمار می روند. موتور این فیات کوچک 83 کیلووات قدرت دارد و ویژگی هایی همچون سنسور پارک عقب، لوازم جانبی برقی، قابلیت اتصال بلوتوث، صفحه نمایش لمسی پنج اینچی به همراه سیستم سرگرمی، و سانروف به طور استاندارد در آن به چشم می خورند. علاوه بر آن راننده می تواند پکیج ظاهری eSport را نیز برای خودرویش سفارش دهد.

فیات 500E

فیات 500E

رتبه پنجم، شورولت بولت EV
برای رانندگانی که قصد دارند یک خودرو الکتریکی با برد بالا و قیمت مناسب خریداری کنند، شورولت بولت EV یک گزینه مناسب به حساب می آید. آخرین نسل این خودرو که در سال 2017 به بازار معرفی شد، در دو نسخه هاچ بک و سدان قابل خرید است و در دو تیپ LT و Premier عرضه می شود. هر دو سطح این خودرو به ترمز اتوماتیک مجهز هستند و دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو عبارت است از: دوربین عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم سرگرمی به همراه صفحه نمایش ده اینچی و قابلیت همگام سازی با تلفن های همراه هوشمند

شورولت بولت

شورولت بولت

رتبه چهارم، فولکس واگن گلف الکتریکی
برای مشتریانی که به دنبال خودروهای الکتریکی استاندارد و معمول بازار نیستند، فولکس واگن گلف الکتریکی جذابیت زیادی دارد. این خودرو از سال 2016 در بازار آمریکا حضور دارد و در دو تیپ SE و SEL عرضه می شود. ویژگی های تیپ استاندارد SE عبارتند از: لاستیک های چهار فصل، دوربین عقب، سیستم تهویه دو منطقه ای و قابلیت اتصال بلوتوث

فولکس واگن گلف الکتریکی

فولکس واگن گلف الکتریکی

رتبه سوم، فورد فوکوس الکتریکی
مشتریانی که به دنبال رانندگی اسپرت هستند و دوست دارند خودرویی با تکنولوژی بالا خریداری نمایند، در عین حالی که دیدگاه های سبز دارند، به سراغ فورد فوکوس الکتریکی می روند. این خودرو یک هاچ بک پنج سرنشینه بوده و خودروی مناسبی برای افرادی است که میخواهند به مسافرت های طولانی بروند. فورد فوکوس الکتریکی تنها در یک تریم عرضه می شود که ویژگی های استاندارد آن عبارتند از: استارت از راه دور، اسپویلر اسپرت عقب، گرم کن فرمان و صندلی های جلو، سیستم سرگرمی به همراه صفحه نمایش هشت اینچی و چراغ های LED . همچنین راننده می تواند به صورت سفارشی روکش صندلی چرمی را برای خودرویش سفارش دهد.

فورد فوکوس

فورد فوکوس

رتبه دوم، شورولت اسپارک EV
شورولت و فورد دو رقیب قدیمی هستند و در این زمینه تولید خودروهای الکتریکی نیز با یکدیگر رقابت دارند. فناوری های زیادی که در توسعه شورولت اسپارک EV به کار رفته، دلیل اصلی خریداران برای تهیه این خودروست. نسل فعلی شورولت اسپارک EV از سال 2016 در بازار حضور دارد و در دو تیپ 1LT و 2LT به بازار عرضه می شود. هر دو گزینه تجهیزات استانداردی از جمله سیستم سرگرمی به همراه صفحه نمایش هفت اینچی، سیستم ورود و استارت بدون کلید به همراه استارت از راه دور و قابلیت اتصال بلوتوث را دارد. تیپ بالاتر از آپشن WiGi/4G LTE بهره مند است و با وجود ابعاد نه چندان بزرگ، فضای کابین و صندوق مناسبی دارد.

شورولت اسپارک

شورولت اسپارک

رتبه اول، نیسان لیف
نیسان لیف جز با سابقه ترین خودروهای الکتریکی بازار به حساب می آید و طبیعی است که از نظر فروش، در رتبه نخست این لیست جای گیرد. آخرین نسل این خودرو که از سال 2017 در بازار حضور دارد، در سه تیپ S، ST و SL ارایه می شود و مشتریان متفاوتی با سطوح متفاوت بودجه قادر به تهیه آن هستند. مشتری می تواند از بین طیف گسترده ای از افزونه های انتخابی، امکانات مورد علاقه خود را برگزیند و نیسان لیف خود را شخصی سازی کند. صرف نظر از شخصی سازی ها، مشتری می تواند از امکانات استانداردی که در همه تیپ ها مشترک است، از جمله رینگ های فولادی، موتور هشتاد کیلووات سنکرون، قابلیت اتصال بلوتوث، دوربین عقب و سیستم سرگرمی به همراه صفحه نمایش پنج اینچی است.

نیسان لیف

نیسان لیف


نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/4
اینها خودرو می سازنند بدون الایندگی با ایمنی و زیبایی و کیفیت بالا
و اینجا هم پارس و سمند و....قدیمی و پرمصرف و بی کیفیت و تازه سالی
چند بار هم افزایش قیمت!!