موضوعات داغ

گردهمایی مزدا سواران با حضور نسل جدید مزدا 6 برگزار شد

عکس مطلب اول
روز جمعه گذشته، گروهی از مالکان و دوست داران خودروهای مزدا، به میزبانی دیاکو در شهرک غرب، بلوار پاک نژاد، گردهم آمدند تا در مورد خودروهای خود به تبادل اطلاعات بپردازند. خودروهای مزدا سالهاست که در اشکال و نسل های مختلف در ایران حضور دارند و یکی از محبوب ترین برندهای خودرو در ایران به شمار می آیند.
محصولات این برند با همکاری گروه بهمن در ایران مونتاژ و عرضه می شدند و در ابتدا با محصولات تجاری، نظیر وانت ها در ایران شناخته شدند. در سالهای میانی دهه هشتاد خورشیدی، بهمن موتور با ارایه مزدا 323 توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند و در رقابت با خودروهایی نظیر سیتروئن زانتیا، هیوندای آوانته و تویوتا کرولا که به صورت مونتاژی یا وارداتی عرضه می شدند، حرفی برای گفتن داشته باشد. این مدل همچنان در بازار محبوبیت فوق العاده ای دارد و بسیاری ترجیح می دهند به جای یک محصول مونتاژ داخل، که کیفیت چندانی نیز ندارد، یک مزدا 323 سرحال و سالم داشته باشند.

حضور مزدا 6 جدید در گردهمایی

حضور مزدا 6 جدید در گردهمایی

پس از خروج مزدا323 از خط تولید، این خودرو با مزدا3 جایگزین شد که مدتی نسبتا طولانی را در خطوط مونتاژ بهمن موتور سپری کرد و در چند نمونه در بازار حضور دارد. عمده ترین رقیب مزدا3 در سالهای درخشش، رنو مگان پارس خودرو بود و به واسطه پیچیدگی های معمولی خودروهای فرانسوی و اسپرتی بودن مزدا3، این ژاپنی توانست قدرتمند ظاهر شود. یکی از مشکلات معمول مزدا3 در ایران، ارتفاع استاندارد آن بود که چندان برای جاده ها و خیابان های پر از دست انداز ایران مناسب نیست. همانند مزدا323، مزدا3 همچنان در بازار دست دوم طرفداران زیادی دارد.

گردهمایی مزدا سواران در تهران

گردهمایی مزدا سواران در تهران

در سالهایی که هنوز تحریم های خودروسازی، این صنعت را تضعیف نکرده بودند، بهمن موتور توانست نسل جدید مزدا سه را که به مزدا سه نیو معروف بود، به خطوط تولید بیاورد که با تغییراتی، تا چند ماه پیش در خط مونتاژ این شرکت حضور داشت. عمده ترین رقبای این نسل را سدان های کره ای نظیر هیوندای الانترا و کیا سراتو تشکیل می دادند و بعد ها میتسوبیشی لنسر نیز به این رقابت افزوده شد. این نسل در ایران در دو نسخه هاچ بک و سدان حضور داشت که اکثر مدل های آن متعلق به نمونه های سدان هستند.
نکته جالب این گردهمایی، حضور یک مزدا شش از نسل جدید بود که با پلاک گذر موقت در این همایش حضور داشت. هاچ بک دوست داشتنی مزدا، یعنی مزدا2 نیز همچنان در این همایش مهجور بود. این هاچ بک در طی سالهای مونتاژ نتوانست به موفقیت های پیش بینی شده دست پیدا کند و یافتن آن به راحتی امکان پذیر نیست. در ادامه می توانید تصاویر این رویداد را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/3
البته که حضور مزدا۶ نسل جدید در گردهمایی بود که در متن مزدا۳ نسل جدید اشتباها درج شده.
1397/9/3
هعییییی مزدا مزدا مزدا... شدی آرزوی دست نیافتنی. الان باید با 120 تومن مزدا 3 جدید با همین فیس مزدا6 رو میخریدیم و مزدا 6 هم تو رنج 180 تا 200 پوست کره ای هارو میکند. تازه با اون تعرفه بالا میشد این قیمتا! خدابیامرز که میبود مزدا 3 واسمون جای پارس بود منتها الان پارسم نمیشه خرید :) به که چه خوبه این کشور
1397/9/3
بد تر از این نمیشد از مزدا ۶ عکس گرفت

خدا قوت
1397/9/3
مزدا ۶ یه آشغال به تمام عیار هست
البته از فروش کم این برند هم میشه به این نتیجه پی برد. طبق تجربه یک روزه تو کیش که از این لگن داشتم صندلی هاش از صندلی پراید بیشتر آدم رو اذیت میکرد.