موضوعات داغ

پای دادستان های آمریکا به مشکلات محصولات هیوندای و کیا باز شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
به دنبال فراخوان گسترده محصولات شرکت خودروسازی "هیوندای" و "کیا" در سال های 2015 و 2017 میلادی، دادستان ها و دولت فدرال آمریکا دست بکار شده و در تلاش هستند تا مشخص کنند که دو شرکت خودروسازی هیوندای و کیا با این موضوع به بهترین حالت ممکن برخورد می کنند یا خیر.
این تحقیقات و بررسی دادستان های آمریکایی می تواند منجر به جریمه های سنگین برای دو شرکت خودروسازی "هیوندای" و "کیا" شود که حدود 1.7 میلیون وسیله نقلیه مختلف را به دلیل مشکلات بوجود آمده برای پیشرانه فراخوان داده اند. این فراخوان می تواند بزرگ ترین فراخوان تاریخ برای دو شرکت خودروسازی کیا و هیوندای باشد که مشکلات محصولات آنان می تواند منجر به تصادف و خسارت های شدید جانی و مالی شود.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه


به گزارش خودروبانک و به نقل از پایگاه خبری رویترز در مصاحبه با افراد آگاه در خصوص پرونده هیوندای و کیا، گفته می شود که اداره دادسرای ایالات متحده آمریکا در منطقه جنوب نیویورک همکاری خود را با موسسه ایمنی NHTSA برای تحقیق کیفری آغاز کرده است.
اولین فراخوانی که در سال 2015 میلادی انجام شد، نزدیک به 470 هزار خودروی تولید شده توسط هیوندای فراخوان داده شدند که مشکل اصلی آنان نقص فنی احتمالی پیشرانه محرک بود که در فرآیند تولید بوجود آمده و خود را در زمان استفاده کاربران نشان می داد. چند مدت بعد یک منبع آگاه داخلی از کره جنوبی به واشنگتن رفت و این موضوع را مطرح کرد که محصولات بیشتری ازهیوندای با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. به همین دلیل علاوه بر هیوندای، شرکت خودروسازی کیا هم مجبور به فراخوان محصولاتی شد که از موتورهای مشترک با هیوندای استفاده کرده است که در این خصوص می توان به خودروهای کیا سورنتو، کیا اسپورتیج، کیا اپتیما، هیوندای سانتافه و همچنین هیوندای سوناتا اشاره داشت.

کیا سورنتو

کیا سورنتو


به استثنای دادگاه ناحیه ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک که به طور مخفف تحت عنوان SDNY معرفی می شود، موسسه ایمنی NHTSA آمریکا نیز فراخوان بزرگ هیوندای و کیا را تحت بررسی قرار می دهد تا محصولات مشکل دار هیوندای و کیا به طور کامل رفع مشکل شوند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/5
کره ایها ، حتی یک ژاپنی پرفروش مثل تویوتا ، فقط توی ایرانه که گربه میرقصونن و طاقچه بالا میذارن ، وگرنه توی امریکا بیست و چهار ساعته دارن خم میشن و تعظیم میکنن و فراخوان میدن .