موضوعات داغ

وزیر نفت با دو نرخی شدن بنزین موافقت کرد؛ سهمیه بندی در راه است

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مصاحبه با خبرگزاری ها از موافقت وزارت نفت با طرح مجلس برای دو نرخی شدن بنزین خبر داد.
به نقل از مهر ، محمد حسینی در این خصوص گفت: اقتصاد دانان با توجه به دلایلی همچون افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش نرخ بنزین و فرآورده های نفتی، ارزان بودن نرخ انرژی در کشور، لزوم کاهش و بهینه شدن مصرف سوخت در کشور و جلوگیری از افزایش قاچاق بر دو نرخی شدن قیمت بنزین و افزایش بهای آن تاکید دارند.
البته هنوز در مورد این موضوع و نحوی ساز و کار آن تصمیمی گرفته نشده و در لایه بودجه بندی سال آینده در این خصوص صحبتی به میان نیامده است اما با توجه به تجربه های گذشته در زمینه سهمیه بندی بنزین و استفاده از کارت سوخت، مفسده های احتمالی دور از انتظار نبوده و به همین دلیل توصیه می شود که دولت به دنبال مدیریت واقعی مصرف سوخت باشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: متاسفانه زیر ساخت های لازم برای مدیریت واقعی مصرف سوخت در کشور وجود ندارد و دولت ناچار به استفاده از راهکار های گذشته است لذا اعلام شد که افراد نسبت به فعال کردن کارت سوخت هایشان اقدام کنند.
وی اظهار داشت: در راستای دو نرخی شدن بنزین در بودجه سال ۹۸ طرحی از سوی تعدادی از نمایندگان با مشورت مرکز پژوهش های مجلس و وزارت نفت و رضایت این وزارت خانه تهیه شده است. در طرح مذکور دولت یارانه سوخت را به جای اینکه به خودرو ها بپردازد به افراد خواهد پرداخت.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/6
فقط گرون کنید، خب؟!؟! چون ماشالا شما به غیر از گرون کردن و پاک کردن صورت مسئله، هیچ کار دیگه ای بلد نیستید! اگه مشکلات مردم رو نمی تونید حل کنید، حدقل یه مشکل جدید به کوه مشکلات مردم اضافه نکنید! مگه درآمد مردم بدبخت به دلاره که همه چیز رو بر اساس اون حساب می کنید؟!؟!
1397/9/6
واقعا مردم تا کی میتونیم تحمل کنیم...
خاک برسر ترین ملت در طول تاریخ کهکشان و کل هستی و نیستی هستیم
1397/9/6
همش مسخره بازی برای بدبختی مردم
افزایش نرخ ارز ربطی به گران شدن بنزین نداره
ثانیه اینجا انرژی اصلا ارزان هم نیست و با این شعار ها تو پاچه مردم کردید
درآمد مردم مگه با دلار بالا رفته و یا هزینه انرژی مگه نسبت به درآمد ریالی مردم محاسبه شده؟؟
خجالت بکشید از دروغ
1397/9/7
داداش گلم همش زیر سر خودمونه!فرانسه بنزین تنها و تنها 6 سنت رفت بالا ملت داشتن دفتر ماکرون رو میگرفتن اونوقت ما چی؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟من هم تصمیم گیر بودم با این اوضاع ماهی 60 لیتر میدادم بهتون لیتری 2/000 از اون بالاتر هم تا 120 لیتر در ماه لیتری 3/000!
1397/9/6
با داستان دلار و سکه کم اجناس سه برابر شدن حالا یه بهونه دیگه بدین دست شرکت ها ، فروشنده ها و ... تا دوباره گرون کنن و این مردم هستن که زیر این فشار گرونی دارن له میشن
1397/9/6
باز هم استفاده از فرمول های قبلی...اولش میگن‌ یارانه رو به خود مردم میدیم بعد میزنن زیرش......اون ۴۵ ماهانه که یارانه همه چی هست فقط پول دوتا رب گوچه است....چه برسه به این
1397/9/6
الا لعنه الله على الضالمین
1397/9/6
با بنزین شوخی نکنید...
کار دستتون می ده ها....
1397/9/7
جالبه که مدت ها پیش عمدا مطرحش کردن ببینن برخورد جامعه چیه بعد گفتن شایعست.بعد کم کم که شرایط عادی شد کاملا اجراش کردن.یادتون باشه پارسال هم دی ماه میخواستن این کارو بکنن اما پس از اعتراضات ترسیدن و لغوش کردن.اما وقتی کسی چیزی نگه ...
1397/9/12
طرح سهمیه و کارت سوخت اگر موفق بود چرا برداشته شد که دوباره گذاشته بشه؟؟؟؟ اگرم موفق نبود چرا دوباره اجرایی بشه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
کاش در مورد کیفیت سوخت و روغن موتور هم همینقدر حساسیت وجود داشته باشه.