موضوعات داغ

تکذیب حذف ایربگ و ترمز A.B.S از روی خودروهای داخلی

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
روزهای گذشته فضای مجازی پر بود از اخباری که خبر از حذف 2 قطعه ایمنی اصلی خودروها یعنی ایربگ (کیسه هوا) و ترمز ای. بی. اس (ABS) به دلیل تشدید تحریم ها می دادند. امروز یک مقام مسئول در سازمان ملی استاندارد ایران این موضوع را تکذیب کرد.
به نقل از ایرنا، از ابتدای دی مال سال جاری بازرسی در خصوص رعایت استانداردهای 85 گانه خودرویی آغاز می شود و طبیعتا انتظار می رود که خودروهای غیراستاندارد و بی کیفیت با توقف خط تولید روبرو شوند.
نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران پیشتر در جمع خبرنگاران اظهار کرده بود که این سازمان در خصوص اجرا شدن استانداردهای 85 گانه به هیچ عنوان تعدیل نخواهد کرد اما اگر محرز شود که خودروسازی به سمت ارتقای کیفیت و استاندارد خودرو حرکت کرده، در صورت لزوم برای استحصال کامل آن استانداردها، مهلت داده می شود.
به گفته وی، همه قطعات خودرویی نیز تحت پوشش استاندارد اجباری قرار دارند و در جلسه شورای سیاستگذاری وزارت صنعت در 2 سال گذشته مصوب شد که خودروسازان مسئولیت استاندارد بودن قطعات را برعهده دارند اعم از آنچه که در خطوط تولید و یا خدمات پس از فروش استفاده شود.
در روزهای گذشته اخباری مبنی بر حذف 2 قطعه ایمنی یعنی کیسه هوا و ترمز ABS از خودروها با هماهنگی سازمان ملی استاندارد به دلیل اجرایی شدن دور تازه تحریم های آمریکا علیه کشورمان منتشر شد که سبب به راه افتادن یک موج نگرانی در بین مردم و مشتریان شد و این شایعه قوت گرفت که سازمان استاندارد در شرایط فعلی کشور در خصوص اجرایی کردن استانداردهای 85 گانه عقب نشینی کرده است.
در این خصوص مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران در مصاحبه با ایرنا ضمن رد این شایعات، توضیح داد که استفاده از قطعات ایمنی مذکور بر روی خودروهای تولیدی داخل اجباری بوده و در صورتی که این 2 قطعه بر روی خودروها نصب نشود تاییدیه آن ها صادر نخواهد شد.
پیمان پیرایش در ادامه عنوان کرد نبود کیسه هوا و ترمز ABS در خودروهای تولیدی سبب خواهد شد که تاییدیه آن ها از سوی سازمان استاندارد باطل شود و پلیس راهور نیز از شماره گذاری چنین خودروهایی جلوگیری خواهد کرد.
گفته میشود که مدولاتور ترمز ABS و بخش اعظم قطعات متعلق به کیسه هوا از خارج وارد می شود.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/6
همیشه تکذیب میشه ولی در اصل دنبال عملی کردنش هستن.
کلا همه چی تکذیب میشه، یادمه ماهی گیری چینیها در جنوب کشور سه سال تکذیب شد، یادمه سهمیه بندی و کارت سوخت تکذیب شد و... و ... و‌‌‌...
1397/9/6
میشه بگین دقیقه اصلا این دوتا به چه درد ایمنی ماشین های داخلی میخورن ؟؟؟؟
وقتی با یه پراید تصادف میکنی و تبدیل میشی به یه قوطی حلبی ایبرگ دقیقا چیکار میکنه ؟؟ فقط میزاره قبل از مرگ سرت به یه بالشت بخوره همین!!! جمع کنین این مسقره بازیارو
1397/9/7
این دست جا انداختن کارهایی که قراره بکنن ، اولش شایعه میسازن بعدش تکذیب میکنن تا ذهن همه رو درگیر موضوعی بکنن که میخان عادی بشه .... از زور نخ نماشدن اینقدر خنده داره شده که آدم حوصله خندیدن رو نداره دیگه!
1397/9/7
هر چیزی که تکذیب بشه مطمئن باشید که واقعیت داره
1397/9/9
اولش تکذیبه، بعدش که حذف شد میگن اه چی شد؟؟!! کی حذف کرد؟؟!!
اهههههههه دیگه حذف شده دیگه، کاریش نمیشه کرد
بعد چند ماه برای همه طبیعی میشه و هیچکی سوالی نمیپرسه
فقط افسوس برای اونایی که بخاطر یه ترمز ABS عزیزان خودشون رو از دست می دن
ولی خب تحریما رو ما اثری نداره چون همه ی ما پورشه و بنز و بی ام و سوار میشیم که ABS و ایربگ دارن بقیه ام یه کاریش بکنن