موضوعات داغ

زمزمه های خروج برند روغن موتور توتال ایرانی - فرانسوی از کشور

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
این روزهای زمزمه خروج روغن موتورهای خارجی از کشور به واسطه تحریم ها شنیده می‌شود. روغن موتورهای توتال و اِلف که بواسطه برند معتبر خارجی خود توانسته است سهم خوبی در بازار کشور به خود اختصاص دهد، این روزها خبرهایی از خروج این برند از سبد تولیدات داخلی به گوش می‌رسد. به گفته یک مقام آگاه شرکت به‌تام روانکار که نماینده انحصاری تولید روغن موتورهای توتال در کشور است، بر سر ماندن یا خروج شریک فرانسوی خود، گزینه خروج را انتخاب کرده است.
آیا توتال بعد از ۱۶ سال حضور، از کشور می‌رود؟
شرکت توتال در سال ۲۰۰۲ با نام به‌توتال با هدف تولید، عرضه و بازاریابی انواع روانکارها با سرمایه‌گذاری شرکت توتال فرانسه به کشور وارد شد و دارای سابقه ۱۶ ساله در کشور است، این برند در سال ۲۰۱۳ نام خود را به ( به‌تام روانکار ) تغییر داد.
به‌تام روانکار از شرکت های تابعه نفت بهران است و روغن موتورهای ( اِلف ) را به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های توتال فرانسه به تولید می‌رساند. این روغن موتور ایرانی - فرانسوی به واسطه شرکت خودروسازی رنو توانسته است سهم بازار خوبی را در کشور به خود اختصاص دهد، حال بعد از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشور و خروج شرکت نفت توتال، اینبار زمزمه خروج روغن موتور توتال از کشور شنیده می‌شود.
آیا ( به‌تام روانکار ) با برند جدید عرضه خواهد شد؟
به گزارش خودرو بانک و به نقل از اخبار خودرو،
به‌تام روانکار در سال های گذشته با عرضه روغن موتور در قوطی‌های پلاستیکی توانسته است بازار خود را از روغن موتورهای وارداتی توتال فرانسه جدا کرده و سهم خوبی برای خود در بازار به دست بیاورد. حال با خروج شریک فرانسوی خود می‌تواند با برند جدیدی تجاری به بازار عرضه شود. خبرهای رسیده از یک مقام آگاه نشان دهنده آن است که شرکت به‌تام روانکار طراحی برند جدید خود را آغاز کرده و با خروج شریک فرانسوی خود، محصولات خود را بدون تایید فرانسوی‌ها به بازار عرضه خواهد کرد.
کشف کارگاه تولید روغن موتور تقلبی در شیراز
با باید منتظر تولید روغن موتورهای تقلبی بعد از رسمی شدن خروج روغن موتورهای توتال و اِلف از کشور باشیم. با خروج این دو برند از بازار تولید، عرضه روغن موتورهای تقلبی نیز داغ خواهد شد. به عنوان مثال در هفته گذشته یک کارگاه زیر زمینی که اقدام به تولید روغن موتورهای توتال، اِلف و بهران در شیراز می‌کرد کشف شد. این خبر باعث بحث‌های داغ در محافل فعالان این صف شد و باید به این نکته توجه کرد که تجهیز چنین کارگاهی بی ارتباط با خروج برندهای دو رگه ایرانی - فرانسوی نبوده و شبکه های سازمان یافته زیر زمینی فعالیت خود را برای بدست آوردن سهم بازار دو برند فرانسوی آغاز کرده‌اند و شاید در آینده خبرهای بیشتری از کشف چنین کارگاه‌هایی به گوش برسد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/10
شیراز چیه ؟ بیان تبریز ببینن همه چی براشون میزنیم از توتال فرانسه تا آدینول آلمان ..!