موضوعات داغ

اعلام قیمت جدید خودروها حداکثر تا روز شنبه هفته آینده - 10 آذرماه

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا گفته یک مقام آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت با دستور وزیر صنعت قیمت گذاری جدید خودروها از سوی کارشناسان در دست بررسی است و انتظار می رود حداکثر تا شنبه هفته آینده (دهم آذرماه) اطلاع رسانی شود.
به گفته این مقام مسئول افزایش قیمت تعدادی از خودروها از جمله محصولات شرکت زامیاد و پژو 206 به شرکت های سازنده مربوط بوده و خودروسازان خود باید در این زمینه پاسخگو باشند.
معاون پیشین امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت چندی پیش اعلام کرده بود که قیمت خودروها نهایتا تا 26 یا 27 آبان اعلام خواهد شد که این اتفاق رخ نداد.
یکی از اعضای هیات علمی گروه مهندسی خودرو در دانشگاه علم و صنعت ایران پیش از این عنوان کرده بود که به روز رسانی قیمت خودرو، نیاز فوری این صنعت است و هر روز تاخیر در این زمینه زیان های متعددی را متوجه خودروسازان، قطعه سازان و صنایع وابسته و البته مردم می کند.
به گفته او عدم انتشار قیمت های جدید خودروهای داخلی سبب می شود که میلیاردها تومان زیان به صنعت خودرو وارد شود و سودهای بادآورده ای به دلالان برسد.
تعیین قیمت خودروهای داخلی بر اساس حاشیه بازار راهکار مناسبی برای سامان دهی بازار خودرو به نظر می رسد. بازار فعلا در شرایط بی تعادلی به سر می برد و قیمت خودروها از نقطه اصلی خود فاصله زیادی گرفته اند. زمانی که اختلاف قیمت کارخانه ای و بازاری خودرو زیاد باشد، با نزدیک شدن به قیمت بازار بتدریج قیمت ها به تعادل باز می گردند.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/8
با با تعطیلش کنید. بیچاره کردین مردمو
نه خودرو میخواهم نه قیمت هر روز جدید
1397/9/8
مگر درآمد من و امثال من بیشتر شده بیشرفها...
سایتهای اینچنینی هم ظاهرا از انتشار کامنتها جلوگیری میکنند که راحت تر آقایون جیب ملتو بزنند.
آخرش که نابودتان میکنیم
تیشه به ریشه پوسیده خودتون میزنید
1397/9/9
like داری داداش
1397/9/8
نامردهای دزد، مردم بدبخت مگه چقد درامد دارن که بخوان یه پژو اشغال دهه 80 میلادی فرانسه رو 50 تومن بخرن
بابا به قران فقط زیر 20 تومن می ارزه این خودروهای اشغال
مگه مثلا پارس و 405 چههههه فرقی دارن که باید پارس چند میلیون گرون تر باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هان دزدهای نالایق کثیف
1397/9/9
این "حاشیه بازار" رو کی یاد اینا داده که تا تکون میخوری میگن حاشیه بازار!!!!!
به نظرم "سر گردنه" عبارت مناسب تری هست!
بعدشم من فقط میخوام بدونم که پسفردا اگه معجزه ای شد و قیمت بازار کشید پایین! اینا هم میکشن پایین؟؟؟ یا اون موقع حاشیه بازار جاش رو به عبارت دیگه ای میده؟؟؟ مثلا قیمت حباب لحظه ای یا قیمت وسط بازار یا قیمت سنگ قبر....
1397/9/9
خودروساز های وطنی پیشرفت که ندارن هر سال هم افت کیفیت دارن احترام به حقوق مشتری هم که براشون معنی نداره همیشه فقط تو فکر گرون کردن و بخور بخورن بعد میگن چرا مردم شاکی میشن!
1397/9/9
خودروسازها فقط میخواهند قیمتو افزایش بدهند. وزارت صمت و دولت هم گوش به حرفشونه برای همینه که واردات را ممنوع کردند.
اگه قراره قیمت را حاشیه بازار تعیین کنه واردات باید آزاد بشه و گمرکی هم ظرف مدت کوتاهی باید به نزدیک صفر برسه.
1397/9/9
معنی خبر بالا اینکه قیمت خودرو را دلال ها تعیین میکنند . اگر واقعا تعیین قیمت در حاشیه بازار باید تعیین بشه پس حمایت از ساخت خودرو داخلی را بردارین تا در یک فضای رقابتی سالم قیمت خودرو های بی کیفیت ایرانی مشخص بشه . ایکاش کمی بفکر مردم باشیم .
1397/9/10
اقای مقام اگاه در وزارت بی خبر از صنعت همه عالم میدونن که لگنهای ساخت داخل ارزش این همه پولی که دارن هزینش میکنن رو نداره ولی با توطعه ای که شما در حق ملت ایران کردین وبا تعرفه های گمرکی که واسه خودروهای خارجی گذاشتین چاره ای جز تن دادن به این خرید این لگن ها واسه ملت نذاشتین حداقل یکم از خدا بترسین واینقدر ملت رو با امروز فردا کردن هاتون کلافه نکنین