موضوعات داغ

نمایندگان مجلس: امکان افزایش قیمت خودرو وجود ندارد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در شرایطی که انتقادات زیادی به خودروسازان برای کیفیت خودرو و امکانات این خودرو وجود دارد، خودروسازان بر افزایش قیمت دوباره خودرو تاکید می‌کنند و درخواست را به شورای رقابت نیز فرستاده‌اند. خودروسازان می‌گویند که قیمت‌های فعلی به سود آن‌ها نبوده و در حال حاضر زیان می‌دهند. کارشناسان صنعت خودرو نیز عقیده دارند با توجه به میزان کیفیت و امکانات خودروهای داخلی، قیمت بعضی از خودرو نیز بیشتر از قیمت واقعی آن‌ها است، شورای رقابت هم نظری نزدیک به خودروسازان دارد و در شرایطی کنونی انتظارت از نمایندگان ناظر مجلس در شورای رقابت برای جلوگیری از این افزایش قیمت بالا رفته است.
محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس چندی پیش اظهار داشته بود که خودروسازان به جای افزایش قیمت به فکر افزایش کیفیت محصولات خود باشند. او گفته بود که مجلس با افزایش قیمت خودرو مخالف است.
ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و یکی از نمایندگان ناظر مجلس در شورای رقابت اظهار داشت: در جلسات شورای رقابت مدیران شرکت‌های خودروسازی اصرار بر افزایش قیمت محصولات خود دارند که هنوز درباره این موضوع به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم. وی ادامه داد: مدیران شرکت‌های خصوصی نیز می‌گویند در شرایط تحریم تولید قطعات برای ساخت خودرو بسیار هزینه‌بر شده است و با توجه به قیمت خودروها، سود چندانی نصیبشان نمی‌شود و درخواست افزایش قیمت محصولات خود را دارند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود: بنده در جلسات شورای رقابت به دفعات زیاد با درخواست افزایش قیمت مخالفت کرده و این افزایش قیمت در شرایط فعلی اقتصاد کشور در شرایطی که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است، کار معقولانه‌ای نیست. همچنین از دلایل دیگر مخالفت نمایندگان مجلس با افزایش قیمت خودرو نبود کیفیت و استانداردهای لازم مطابق با معیارهای جهانی است. نمی‌شود که مردم خودروی بی کیفیت و فاقد استاندارد سوار شوند و امنیت لازم را نداشته باشند و از آن‌ها نیز بخواهیم که در مورد این افزایش قیمت اعتراضی نکنند.
عدم افزایش قیمت خودرو
ولی ملکی اظهار داشت: در شرایط فعلی نظرات و خواسته‌ها مردم برای مجلس اهمیت دارد و فقط در صورتی افزایش قیمت خودرو امکان‌پذیر خواهد بود که خودروسازان متعهد به افزایش کیفیت و امکانات لازم برای خودروهای تولیدی خود شوند. وی در ادامه بیان داشت: نظر مجلس مخالفت صریح با افزایش قیمت‌‌ها است و در صورتی که شورای رقابت بخواهد همسو با نظر خودروسازان عمل کند، قطعا مقابل این موضوع ایستادگی می‌کنیم.
وی در پایان بیان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کیفیت خودروها امکان افزایش قیمت خودرو وجود ندارد و مدیران شرکت‌های خودروسازی نیز به خوبی می‌دانند که با توجه به شرایط حال حاضر کشور و کیفیت خودروهایی که عرضه کرده‌اند، تا به الان سود زیادی به دست آورده‌اند.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/11
همش دروغ میگن. فکر کردن مردم نمی فهمن خیلی مسخره هستش
دارن خودروی 30سال پیش رو تولید میکنن با پایین ترین سطح کیفیت بعد میگن سود نمیکنیم؟؟!!!
چندسال دیگه این ملت باید به خاطر پر کردن شکم این از خدا بی خبرها تاوان بدن؟؟؟؟؟؟؟
1397/9/11
چه عجب یکی تو مجلس پیدا شد که نماینده مردم باشه واقعا! فقط امیدوارم خامش نکنن که به افزایش قیمت چراغ سبز نشون بده!
یک جمله اساسی در متن بالا وجود داره اون قسمت که میگه مدیران شرکت های خودروسازی میگن با توجه به قیمت خودرو ، سود( چندانی )نمیکنن!!!
یعنی دارن سود میکنن ولی سیر نمیشن!!!!!
تو این وضعیت کشور تازه میخوان ماهیگیری کنن!
1397/9/11
خب... شورای رقابت هم که نشون داد اسم واقعیش هست شورای رفاقت...
بله همه مردم مخالف افزایش قیمت هستند
من میگم وقتی یک پراید 40 میلیون میارزه که مطابق با تکنولوژی روز دنیا باشه. یعنی ارسال کنید اروپا برای تست. مثل سمند... یادتونه چطوری آبروی ایران با تمدن 40 ساله شما رو برد؟؟؟
ستاره ایمنی که هیچی، قمر ایمنی هم نمیگیرید
پس دهنتونو ببندید زر مفت نزنید، با همین اوضا ملت هنوز نابودتون نکردند خوشحال باشید
1397/9/11
مردم تواااانایی خرید لگن های داخلی با قیمت چند برابری را ندارن. اینقدر ماجرارو پیچیده نکنید
1397/9/11
هرکی این آشغال هارو با همین قیمت هم بخره نفهمه وای به روزی که این آشغالها گرونتر بشن
1397/9/11
متاسفانه مشکل فرهنگی و عدم آگاهی بی داد میکنه.نه فقط تو این مورد بلکه توخیلی از موارد دیگه. نمیدونم این از نا آگاهی از طمع از بد بودن از چیه.چطور تو سال 2018 مردم با دیدن خودروهای روز دنیا و حتی همین چینی ها که با چشم دارن میبینن هر سال 3 برابر سال پیش پیشرفت می کنن حاضر میشن یه مشت ماشین اشغال مثل پراید بخرن بعدم برا دوسال دیگه پیش خرید کنن؟؟؟ آخه چطوری میشه؟ این جمله مجبوریم چیه؟؟؟؟؟؟؟چطور 80 میلیون جمعیت مجبورن ولی ایرانخودرو مجبور نیست ماشین روز دنیا تولید کنه؟ اقا خود شما رئیس یه شرکت وقتی هرچی تولید کنی از خراب و اشغال وبنجل ازت بخرن دیگه ذره ای به فکر بهتر کردنش میفتی؟ اصلا تکونی به خودت میدی؟ نمیدونم از این خواب غفلت کی این ملت بلند میشن!
1397/9/11
یادتونه آردی هارو دادین پاکستان اونا نخواستن هنوز پاکستان ها افعانستان هم گاریهای شمارو قبول نمیکنه
1398/4/10
مردمو چی فرض میکنند اینا