موضوعات داغ

معرفی تویوتا کرولا هیبریدی جدید؛ وقتی تکنولوژی سبز فراگیر می شود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا از نسل جدید کرولا هاچ بک اوایل امسال رونمایی کرد و مدل واگن مخصوص بازار اروپا نیز در پاریس رونمایی شد.سپس تویوتا در نمایشگاه خودروی گوانگجو از مدل سدان این خودرو رونمایی کرد و حالا در جدیدترین رونمایی از مدل های کرولا، در نمایشگاه خودروی لس آنجلس از مدل هیبریدی این خودرو نیز رونمایی کرد.
تویوتا کرولای نسل جدید با موتورهای معمولی نیز قابل خرید است اما برای طرفداران محیط زیست و کسانی که خودرویی کم هزینه می خواهند مدل هیبریدی گزینه ی خوبی است. این مدل در بخش فنی کاملا با تویوتا پریوس مشابه است و از همان موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر در کنار دو موتور برقی استفاده می کند. گیربکس این مدل نیز از نوع ECVT است.

تویوتا کرولا هیبریدی

تویوتا کرولا هیبریدی

قدرت موتور کرولا هیبریدی 121 اسب بخار است و مصرف سوخت ترکیبی آن 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. باتری تویوتا کرولا هیبریدی از نوع Hyper-Prime جدید نیکلی است و در زیر صندلی های عقب جاسازی شده است. قرار گرفتن باتری در پلتفرم جدید TNGA تویوتا سبب کاهش نقطه ثقل این مدل شده.
تویوتا کرولای هیبریدی از یک دیفرانسیل جدید استفاده می کند که می تواند میزان دقیق نیرو در هر یک از چرخ های جلو را تنظیم کند و این مساله سبب شده که حس شتاب گیری در این خودرو بهتر از سایر خودروهای هیبریدی باشد.

تویوتا کرولا هیبریدی

تویوتا کرولا هیبریدی

تویوتا کرولای هیبریدی دارای حالت رانندگی نرمال و اکو است و برای مسافت های کوتاه یک حالت تمام برقی نیز دارد. حالت بعدی حالت اسپرت است که تمام نیروی موتور را در اختیار راننده قرار می دهد.
در نمای خارجی، از رینگ های اینچی برای کرولا هیبریدی استفاده شده که در کاهش مصرف سوخت تاثیر دارند. از نظر امکانات ایمنی نیز این خودرو تمامی تجهیزات ایمنی تویوتا های مدرن را در خود دارد.

تویوتا کرولا هیبریدی

تویوتا کرولا هیبریدی

قیمت کرولا هیبریدی هنوز اعلام نشده اما کمی بالاتر از مدل معمولی خواهد بود. تولید این خودرو توسط تویوتا بخشی از برنامه این کمپانی برای توسعه‌ی خودروهای برقی-بنزینی است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/23
اولین کرولای خوشگل طراحی شده در تاریخ...
1397/9/23
جدایه نکات فنیش نمیدونم چرا اینقد قشنگه !!!
1397/9/23
دمشون گرم...نون زحمتشونو میخورن
واسه ما هنوز دارن تو دوران قالپاق سازی سیر میکنن!!