موضوعات داغ

منوعیت واردات خودرو همچنان ادامه خواهد داشت

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
دولت، لایحه بودجه ی سال 1398 را آخر این هفته تقدیم جلس شورای اسلامی خواهد کرد و پیش بینی می شود که جلسات بررسی این لایحه از هفته آینده آغاز شوند.
به گزارش خودروبانک به نقل از تسنیم یکی از مقامات مسئول گفته است که در لایحه ی دولت واردات خودرو همچنان ممنوع باقی خواهد ماند مگر اینکه مجلس چنین چیزی را قبول نکند و لایحه را تغییر دهند.
در بودجه ی سال 98 درآمد دولت از واردات خودرو صفر در نظر گرفته شده و این نشان می دهد که دولت قصد ندارد راه واردات را باز کند. دولت این کار را به نام حفظ ذخایر ارزی در برنامه ی خود گنجانده.
به گفته ی این مقام مسئول البته هنوز ردیف درامدی مربوط به عوارض مالیاتی برای واردات خودرو از سیستم حذف نشده ولی دیگر برای آن مبلغ صفر را در نظر گرفته اند که نشان از ممنوعیت است. گرچه تا لحظه ی آخر ممکن است این مساله تغییر کند اما باید دید که آیا مجلس در مورد واردات خودرو نظری مشابه دولت دارد یا با دولت مخالفت خواهد کرد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/11
اگه به فکر جون مردم بودن به جای ممنوعیت واردات باید دستور ممنوعیت فعالیت حلب سازی داخلی رو صادر میکردن!
اگه من یک چهار چرخ بسازم که صرفا حرکت کنه و یک بازار 80 میلیونی داشته باشم و رقیب هم نداشته باشم، شما انتظار داری پیشرفتی هم بشه تو چهارچرخ سازی داخلی؟؟
این پرایدهای جدیدی که داره با بدترین کیفیت تولید میشه رو میشه به عنوان یه آپشن وحشت تو شهربازی گذاشت!
1397/9/11
مردم خودشون بایدبرای خودشون ارزش قائل بشن
1397/9/11
خراب بشه این دولت به حق پنج تن
1397/9/11
با سلام
واقعا خودروسازی و بازار خودروی ایران در وضعیت وحشتناکی هستش ، من اگه برم تکنولوژی خودروسازهای بزرگ ، طراحی ها ، کیفیت و آپشنها و برنامه ریزی و تحقیق و توسعه شون رو ببینم چه جوری میتونم به خودروسازی کشورم افتخار کنم ! ، اینقدر ماشینهای عقب مانده (از تکنولوژی های روز) تولید میشه و با این قیمت بالا در بازار خرید و فروش میشه ....!
واردات هم که بستست !
1397/9/11
همانطور كه از يك كارگر ساده نميتوان انتظار طراحي و ساخت برج را داشت از اين دولت و كل كابينه و همشونم نميتوان انتظار مملكت داري داشت هر كاري سواد و فهم و شعور خاص خودشو مي طلبه
1397/9/12
از کدوم دولت میشه داشت ؟! :))
1397/9/12
تو مملکت ما واردات غذای سگ و گربه از واردات ماشینهایی که به جون آدمیزاد مربوط میشه مهمتره