موضوعات داغ

چگونه خسارت افت قیمت خودرو را از مقصر تصادف بگیریم؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر تاکنون با خودروی خود تصادف کرده باشید یا سری به سازمان ها و موسسات بیمه ای زده باشید کاملا مطلع اید که بیمه تنها خسارات مربوط به تعمیر و صافکاری خودرو را پرداخت میکند؛ این در حالی است که در بازار خودروی تصادفی با غیرتصادفی، تفاوت قیمت دارد.
طبق ماده 1 و 2 قانون مسئولیت مدنی هر کس به دیگری چه عمد یا غیر عمد خواه مباشرتاً یا به تسبیب خسارتی وارد کند مسئول جبران خسارت می‌باشد.
به نقل از میران، این اوصاف شخص متضرر برای جبران خسارات مربوط به تعمیر و صافکاری از بیمه استفاده کرده و برای تامین دلیل برآورد خسارت ناشی از افت قیمت نیز باید به شورای حل اختلاف مراجعه کند. پس از ثبت دادخواست، کارشناس مربوط به تصادفات تعیین می‌شود که ایشان با ملاحظه خودرو و یا در مواردی عکس‌های آن، خسارت افت قیمت را محاسبه و برآورد می‌کند.
بعد از آنکه کارشناس مبلغ خسارت را مشخص کرد دادخواست مطالبه خسارت نوشته شده و در صورتی که خسارت بیش تر از 20 میلیون تومان باشد تقدیم دادگاه و در غیر این صورت رسیدگی به دادخواست مذکور در صلاحیت شورای حل اختلاف بوده و باید تقدیم آنجا شود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/14
به هیچ عنوان اینکارو نکنید مگر اینکه پول واستون مهم نباشه.
همون اول که میری باید 400 تومن بابت ثبت درخواست بریزی به حساب مثلا شورای حل اختلاف که طرف مقابل میتونه درخواست تجدید نظر و بازرسی دوباره بده که اگه به نفع اون بشه دوباره اگر شما بخواین تجدید نظر بدید باید بازم پول بدید و این داستان همینطوری ادامه پیدا خواهد و فقط جیب شورا پر میشه.
بهترین راه مصالحه و توافق بین طرفین هستش .البته یک توافق محکم .
1397/9/15
در قانون بیمه افت قیمت فقط برای خودرو های صفر تا دوسال کارکرد می باشد بعد از گذشت دو سال شامل افت قیمت نمیشود خودرو ها
1397/9/16
شرمنده بنده متوجه نشدم اگه وقت کردین توضیح بدین
یعنی از نظر بیمه دیگه بعد از دوسال رو خسارت افت قیمت نمیدن ؟
یا اینکه از نظر قانونی اگه کسی ماشنینش بیشتر از دوسال کارکرده دیگه حق ادعای افت قیمت نداره؟
ممنون