موضوعات داغ

با انواع محصولات ام‌جی در بازار ایران آشنا شوید

عکس مطلب اول
دیگر مثل قدیم نیست که بشود با ۲۰۰ میلیون تومان یک مرسدس بنز یا بی‌ام‌دبلیو خرید. این روزها جای خودروهای اروپایی را خودروهای شرقی از کره، ژاپن تا چین گرفته‌اند. با این حال می‌شود انتخاب عاقلانه‌ای در میان همین خودروهای فعلی بازار هم داشت؛ انتخابی که به محض هزار کیلومتر به سر و صدا نیفتد و پایمان را به سرعت در نمایندگی و تعمیرگاه باز نکند.
ام‌جی یکی از همین خودروهای خارجی نسبتا ارزان بازار ایران است. از یک سو این خودرو در چین تولید می‌شود اما از سوی دیگر با لیسانس انگلیس به دست مشتری می‌رسد. پس یعنی کیفیت اروپایی و قیمت شرقی دارد. در گزارش زیر تنوع محدود محصولات ام‌جی در ایران را دنبال می‌کنیم.
ام‌جی۳: با خرید ام‌جی صفر مدل سه شما سوار یکی از پرطرفدارترین خودروی چین در انگلیس خواهید شد. بعد از بحران اقتصادی شرکت ام‌جی در انگلیس، کمپانی چینی به نام سایک امتیاز آن را خریداری کرد و اولین خودرویی که به بازار داد ام‌جی۳ بود. با این‌حال آن خودرویی که ما به نام ام‌جی ۳ می‌شناسیم و احتمالا در خیابان‌ها دیده‌ایم سال ۲۰۱۶ تولید شده که تفاوت‌هایی با ام‌جی قبلی دارد.
شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۱۱.۵ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم موتور: ۱۴۹۸ سی‌سی

ام‌جی۶: این دستگاه آخرین خودرویی بود که چین به انگلیس می‌فروخت. ام‌جی۶ سال ۲۰۱۱ به بازار آمد و سال ۲۰۱۵ با اعمال تغییراتی تلاش کرد ثابت کند که رد پایی از شایعه بی‌کیفیتی خودروهای چینی را به دنبال نمی‌کشد. برای مثال صندوق‌عقب ام‌جی جدیدتر به یک صندوق فست‌بک تغییر کرد و چراغ‌های آن هم حالت هجومی‌تری به خود گرفت. وقتی تولید ام‌جی ۶ متوقف شد با کمی تاخیر چینی‌ها GT را به بازار معرفی کردند. این خودرو تلاشی برای پیاده کردن طراحی آمریکایی‌ها در شورلت بود. پلت فرم ساخت این خودرو شباهت‌هایی هم به ام‌جی ۳۵۰ داشت.
شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۸.۴ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم موتور: ۱۷۹۶ سی‌سی

ام‌جیGs: سال ۲۰۱۵ ام‌جی مانند با سرعت بیشتری شروع به رونمایی و ساخت محصولات جدید خود کرد. برای مثال یکی از شاسی‌بلندهای خود را سال ۲۰۱۵ معرفی کرد. این خودرو با همکاری جنرال‌موتورز در چین تولید شد که از موتور توربوشارژ برخوردار بود. برای اولین بار کمپانی سایک، موتور دولیتری را در این خودرو به کار گرفت و امکانات رفاهی بیشتری هم به آن داد. مثلا یکی از این امکانات پدال تعویض دنده‌ای بود که مانند خودروهای رالی‌سواری در پشت فرمان قرار داده شد. برای خرید ام‌جی صفر GS امروز باید ۳۰۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان بودجه داشته باشید. البته مدل‌های ارزان‌تری را در سایت دیوار هم پیدا خواهید کرد.
شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۸.۶۹ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم موتور: ۱۹۵۵ سی‌سی

شوالیه: شوالیه یا همان ام‌جی ۵۵۰ سال ۲۰۱۰ به بازار آمد. این خودرو در انگلیس نسخه هاچ‌بک هم داشت و با طراحی مهندسان انگلیسی هم ساخته شد. بعد از طراحی‌های ناموفق مدل‌های قدیمی شوالیه آغازی برای طراحی‌های مدرن خودرو در ام‌جی بود. در حال حاضر تولید این خودرو متوقف شده و در ایران هم به جز بازار دست‌دوم به فروش نمی‌رسد.
شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۱۱ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی: ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
موتور: ۱۸۰۰ سی‌سی

ام‌جی ۳۶۰: برای خرید ام‌جی صفر باید به گارانتی نمایندگی مدیاموتور توجه کنید اما اگر سراغ ام‌جی ۳۶۰ رفتید می‌توانید آن را با قیمت ارزان‌تری از آذربایجان خودرو بخرید. ام‌جی ۳۶۰ تنها مدل دنده دستی این خودرو در ایران است که سال ۲۰۱۶ به بازار چین ارائه شد و در حال حاضر در دیوار قیمت آن بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان تفاوت دارد. قبل از این مدل ام‌جی ۳۵۰ در بازار ایران هم فروخته می‌شد. هنوز هم مدل‌های دست‌دوم آن را در دیوار می‌شود پیدا کرد.
شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۹.۷ ثانیه (مدل توربو) و ۱۲ ثانیه ( مدل غیر توربو)
مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم موتور: ۱۴۹۸ سی‌سی

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/12
یه زمانی برای خرید این خودرو کسی پول نمیداد و میگفت که اینا آشغالن ولی در شرایط فعلی خرید همین ها هم خیلی دشوار شده و دیگه قضاوت ها از بین رفته
1397/9/13
ام جی رو از قبل تا الان فقط خاص سوارا و کسانی که میفهمن ماشین چیه میخرن. کسی که ام جی میخره با پولش میتونه سراتو و النترا و مزدا ۳ بخره ولی کیفیت و سواری و قدرت رو فدای اسم برند نمیکنه. شما یه بار پشت ام جی و هم قیمتای ژاپنی و کره ای بشینی متوجه میشی چی میگم. در ضمن بگم که قیمت ام جی در بازار جهانی از النترا و سراتو وارداتی گرون تره و فقط به خاطر تخفیفات گمرکی که میخوره تو ایران ارزونتر در میاد
1397/9/13
خودرویی که خدمات پس از فروش و قطعات نداره خریدش بی فایدست ، هر چند که الان تو این بازار با این قیمت ها اگه داشت هم نمیشد خرید