موضوعات داغ

راهکار یک عضو کمیسیون صنایع مجلس برای کاستن از التهابات بازار خودرو

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به اعتقاد یکی از اعضای هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در صورتی که اعتبار در گردش قطعه‌سازان افزایش یابد، قطعات خودروها از گمرکات کشور ترخیص شود و مجوز واردات خودروهای خارجی نیز صادر شود بازار داخلی به آرامش نسبی رسیده و التهابات فعلی از بین می رود. به عبارت دیگر این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است در حالتی که ما به سمت برقراری شرایط پیش از خردادماه سال جاری حرکت کنیم احتمالا بازار خودرو نیز پاسخ مثبت داده و از رکود تورمی فعلی خارج می شود.
به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا درباره راههای خروج بازار خودرو از نابسامانی‌، گفت: به نظر بنده راه حل برون رفت از شرایط فعلی این است که اولا اعتبار سرمایه در گردش قطعه‌سازان افزایش یابد تا از رکود خارج شوند و دوما خودروهای پر مصرف مانند پراید، تیبا، پژو و سمند نباید گران شوند و در نهایت نیز سایر خودروها باید اجازه واردات با ارز آزاد داشته باشند و از آن ها عوارض واردات دریافت شود. وزارت صمت می‌تواند از عواید دولتی ناشی از واردات خودرو به خودروهای پرمصرف داخلی یارانه بدهد تا کل تولید و واردات خودرو برای خودروسازان مقرون به صرفه شود. در چنین شرایطی التهابات قیمتی بازار خودرو کاسته می شود.
این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مشکلات به وجود آمده ناشی از ترخیص نشدن لوازم یدکی و قطعات خودرو از گمرک، گفت: در صورتی که عملکرد دستگاه‌های اجرایی در راستای حل مشکلات صنعت خودروسازی باشد و رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور به این مسائل ورود کرده و در خصوص مباحث مطرح شده توسط وزارت صنعت و گمرک و خودروسازان و قطعه‌سازان تصمیم نهایی را بگیرند بازار خودرو و قطعه از بلاتکلیفی خارج خواهند شد. ترخیص قطعه از گمرک موجب خروج خودروهای نیمه ساخته از انبار خودروسازان و عرضه به بازار می‌شود در این صورت روند صعودی قیمت خودرو در بازار متوقف و سیر نزولی قیمت خودرو آغاز می‌شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/17
احسنت به حاج آقا؛ اين يه پيشنهاد عاليست؛ هم كسانى كه توان خريد خودرو هاى وارداتى را دارند ميتوانند به محصول مورد علاقه شان دست يابند؛ هم قشر كم در آمد براى خودرو هاى داخلى توان خريد خواهند داشت؛ هم چرخ صنعت از حركت نمى ايستد و هزاران نفر از كار خود كنار نميروند؛ در كنار واردات آزاد و توليد قيمتها به تعادل بهترى نسبت به اين روزها خواهد رسيد؛ اين پيشنهاد مثبت ترين پيشنهاداتى بوده كه تا كنون ارائه شده. عزيزان دقت بفرمايند و حمايت كنيد. با ايده آل فاصله دارد اما براى شرايط كنونى پيشنهادى بهتر از اين نديدم.
1397/9/17
اگر واردات خودرو هم باز بشه با این قیمت ارز و تعرفه ای که روش صورت می‌گیرد بازم قیمت ها نجومی هست شاید از قیمت حال بیاد پایین تر ولی نه اینقد.که مردم راضی باشند