موضوعات داغ

سه برادر چینی؛ کدام یک برنده است؟

عکس مطلب اول
چینی‌ها لحظه‌ای آرام و قرار ندارند، شرکت‌های خودروسازی این کشور روز به روز فعال‌تر می‌شود. هدف مهندسان چین برندسازی کشورشان در زمینه تولید خودرو در جهان است و جایی که برایش نقشه کشیده‌اند، قرارگرفتن در پله اول صنعت خودرو است. ام جی، چری و جک سه کمپانی تولید وسایل نقلیه در چین است که هم برادرند هم رقیب؛ مصداق کاملی برای عبارت رفاقت در عین رقابت.
به هر حال اما نمی‌شود به دلیل این دوستی، خودروهای این سه کمپانی را با یکدیگر مقایسه نکرد. در این مطلب ام جی 360 توربو، چری آریزو 5 توربو و جک 3 را مورد بررسی قرار داده‌ایم. هدف از این تطبیق‌دهی، این است که ببینیم خرید ام جی کارکرده اتوماتیک 360 از نوع توربو بیشتر می‌ارزد یا جک S3 یا چری آریزو 5 توربو؟
ام جی 360 توربو را در واقع نمی‌توان منحصرا برای ام جی دانست، بلکه خیلی‌ها معتقدند این خودرو متعلق به سایک موتورز و در واقع اولین محصول این شرکت چینی است. جعبه دنده آن 6 سرعته خودکار و حداکثر سرعتی که می‌راند، 200 کیلومتر در ساعت است. همچنین قدرت تولید 130 اسب بخار را دارد. سردنده چرم و کروم، چراغ راهنما مختص به آینه‌های جانبی، تنظیم برقی این آینه‌ها و از همه مهم‌تر گرمکن مخصوص آن‌ها و سانروف برقی از آپشن‌های 360 توربو است. از سوی دیگر خرید ام جی کارکرده اتوماتیک 360 یا مدل صفر کیلومتر آن با امکانات منحصر به فردی مانند سیستم تهویه هوا و خوشبوکننده محیط کابین و سنسور پارک عقب همراه است. در سایت دیوار ام جی 360 توربو به قیمت‌های مختلفی آگهی شده است. مثلا نمونه صفر کیلومتر این خودرو 160 میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته در آگهی دیگری خرید ام جی کارکرده اتوماتیک 360 توربو مدل 1397 اما با 30 هزار کیلومتر کارکرد، 155 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
شاسی بلند S3 جک، محصول موفق کمپانی چینی جک محسوب می‌شود. قدرت تولید اسب بخار موتور این خودرو از توربو 360 کمتر است: 107 اسب بخار در مقایسه با 130 اسب بخار. همچنین S3 حداکثر سرعت و حجم باک کمتری هم دارد. از نظر تجهیزات نیز این خودرو در مقام پایین‌تری نسبت به توربو 360 قرار گرفته است. فرمان برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور پارک عقب و چراغ‌های مه شکن جلو و عقب از آپشن‌های به خصوص اس 3 است که همه آن‌ها در توربو 360 دیده می‌شود. S3 با این وجود قیمتی تقریبا مشابه با قیمت خرید ام جی کارکرده اتوماتیک 360 توربو دارد؛ با میانگینی حدود 147 میلیون تومان.
کمپانی چری که اصالتا چینی است، چند سالی می‌شود سر و کله‌اش در بازار ایران پیدا شده است؛ ام وی ام 110 که این روزها در هر خیابانی یک نمونه از آن پارک شده متعلق به این برند است. اما می‌خواهیم از آریزو 5 توربو، محصول سال 2015 میلادی این کمپانی صحبت کنیم؛ خودرویی با 5 دنده دستی و موتوری مشابه ام جی 360 توربو. حجم باک آریزو 5 از 360 توربو کمتر است، اما مصرف سوخت بیشتری دارد. همچنین آپشن‌های ام جی به هیچ عنوان به گرد پای آریزو 5 هم نمی‌رسد؛ تنها قابلیت خاص این خودرو سیستم ورود بدون کلید، استارت بدون کلید و روکش چرمی صندلی‌هایش توصیف می‌شود. با همه این‌ها گمان نکنید آریزو 5 توربو قیمت کمی دارد. در سایت دیوار مدل صفر کیلومتر این خودرو 161 میلیون تومان به فروش می‌رسد. مدل 2015 آن هم 115 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. حالا به نظر شما خرید ام جی کارکرده اتوماتیک به صرفه‌تر است یا جک S3 یا آریزو 5 توربو؟

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/15
رپورتاژ آگهی سایت دیوار! بود
1397/9/16
سه اشغال بی هویت چینی!
1397/9/17
چقدر بدبخت شدیم که تا 10 سال پیش تمام محصولات روز نیسان (مثل قشقایی ماکسیما رونیز پیکاپ)رو مونتاژ میکردیم الان باید بین سه تا اسباب بازی چینی انتخاب کنیم