موضوعات داغ

پورشه ماکان S نسخه 2019 با تغییراتی رسماً معرفی شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
پورشه پس از رونمایی از مدل فیس لیفت ماکان از مدل جدید توربو S که نسخه ی قدرتمند این خودرو به شمار می رود رونمایی کرد. این مدل به یک موتور V6 توربو جدید مجهز است که 3 لیتر حجم دارد و در مدل های جدید کاین و پانامرا هم مورد استفاده قرار گرفته. توربوشارژر این موتور از نوع تکی تویین اسکرول یا دو مجرایی است تا به این شکل سرعت پاسخگویی آن افزایش پیدا کند و تاخیر کمتری داشته باشد.
قدرت تولیدی این موتور 349 اسب بخار و گشتاور آن 480 نیوتون متر است. به این ترتیب قدرت ماکان اس نسبت به قبل 14 اسب بخار و حدود 20 نیوتون متر افزایش پیدا کرده است. شتاب صفر تا صد کیلومتر ماکان اس هم به 5.1 ثانیه رسیده و به پکیج Sport Chrone می تواند به تاپ اسپید 251 کیلومتر بر ساعت نیز دست پیدا کند.

پورشه ماکان S

پورشه ماکان S

پورشه تصمیم به بروزرسانی شاسی پرفروش ترین اس یو وی خود نیز گرفته است تا هندلینگ و پایداری آن افزایش پیدا کند. فنرهای جلو در مدل جدید ماکان به جای فولاد از آلومینیوم ساخته شده اند تا هم واکنش فرمان بهبود پیدا کند و هم سواری نرم تری داشته باشند.
آنتی رول بارهای ماکان هم برای هندلینگ بهتر تقویت شده اند. اگر سیستم تعلیق بادی تنظیم شونده برای ماکان را نیز سفارش دهید پورشه این سیستم را بهینه سازی کرده و از پیستون ها و مکانیزم هیدرولیکی جدیدی استفاده کرده است.

پورشه ماکان S

پورشه ماکان S

پورشه در ادامه مدعیست که ترمزهای ماکان هم تقویت شده اند تا پدال ترمز حس بهتری را به راننده منتقل کند. این ترمزهای جدید همچنین دارای سیلندر ترمز کوتاه تری هستند تا واکنش ترمز بهبود پیدا کند. ابعاد دیسک ترمز در جلو با 10 میلی متر افزایش به 360 میلی متر رسیده و ضخامت آن نیز با 2 میلی متر افزایش به 36 میلی متر رسیده است. مشتریان پورشه می توانند برای ماکان خود دیسک های ترمز کربن سرامیکی را هم سفارش دهند.

پورشه ماکان S

پورشه ماکان S

تغییرات ظاهری در مدل فیس لیفت ماکان را باید بیشتر مربوط به عقب این اس یو وی دانست که از چراغ های جدید LED استفاده شده است. در مدل فیس لیفت، چراغ های جلو هم به صورت استاندارد LED هستند. در داخل کابین مشاهده می کنید که یک مانیتور بزرگ 10.9 اینچی کاملا لمسی با کیفیت Full-HD روی کنسول نصب شده که هم مالتی مدیا و هم سیستم رهیاب ماهواره را درون خود جای داده است.

پورشه ماکان S

پورشه ماکان S

از دیگر امکانات این سیستم، هات اسپات وای فای و فرامین صوتی هستند.
پورشه برای مدل جدید ماکان رمان اسپرت GT را هم اضافه کرده که کلید تغییر حالت های رانندگی روی آن قرار دارد. از آپشن های دیگر این خودر باید به سیستم کمکی حرکت در ترافیک، گرمکن شیشه ها و سیستم یونیزه کردن هوای کابین اشاره کرد.
قیمت مدل 2019 پورشه ماکان در مدل پایه که به موتور 4 سیلندر 2 لیتری 245 اسب بخاری مجهز شده است از 46 هزار پوند شروع می شود و برای مدل S نیز از 48 هزار پوند آغاز می شود. قیمت این خودرو در بازار آمریکا 59 هزار دلار خواهد بود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/21
چقدر جاش خالیه تو ایران...
1397/9/24
برو بابا
این یه لگن به تمام معناست
ماشین از لحاظ ایمنی (((((((((((((((سایپا-مطمئن)))))))))))))))
از لحاظ کیفیت رانندگی (((((((((((((((((ایران خودرو-راه تورا می خواند))))))))))))))))
1397/9/21
واقعآ زیباست...یه ابهت خاصی داره..خوش به حالشون که حق انتخاب دارن!!
1397/9/22
این آشغالا چیه اینا میسازن بیارن بخدا. فقط پرایت خودمونو عشقه. خخخخ