موضوعات داغ

احتمال ممنوعیت شارژ خودروهای هیبریدی از طریق ایستگاه های شارژ شهری

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بر خلاف کشورمان که استفاده از خودروهای پلاگین هیبریدی و حتی هیبریدی سنتی در آن چندان همه گیر نشده، در اروپا استفاده از این دست خودروها هر روز بیشتر می شود. دولت های اروپایی معمولا به مشتریان برای خرید این خودروها، مشوق هایی را اختصاص می دادند و خریداران پس از تهیه یک خودرو پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی، می توانستند از ایستگاه های شارژ به طور رایگان یا با پرداخت هزینه ای اندک استفاده کنند.
حال پس از گذشت چندین سال از اجرای برنامه های تشویقی مختلف، به نظر می رسد که استفاده از این گونه خودروها به اندازه کافی در جامعه گسترش پیدا کرده و از سوی دیگر دولت انگلستان در حال کاهش هزینه های سربار خود برای مقابله با بحران های مالی است. بنابر گزارش خبرگزاری اتوکار نیوزیلند، متخصصان به دولت پیشنهاد کرده اند که حق استفاده رایگان خودروهای پلاگین هیبرید از ایستگاه های شارژ در بزرگراه ها سلب شود، چرا که در تحقیقات ثابت شده این خودروها بیش از حد طولانی از ایستگاه های شارژ رایگان استفاده کرده و برق زیادی را مصرف می کنند.
از سوی دیگر، توجه به این نکته ضروری است که خودروهای تمام الکتریکی در پنج دقیقه باتری های خود را به اندازه ای شارژ کنند که مسافت 24 کیلومتر را پیمایش کنند، اما در مورد خودروهای پلاگین هیبرید، این رقم به دلیل مدل متفاوت باتری، به یکساعت می رسد. این مطالعات که توسط کلوب سلطنتی خودرو انجام شده، عنوان می کند تا زمانی که خودروهای پلاگین هیبرید مجهز به قابلیت شارژ سریع شوند، باید از حق استفاده از ایستگاه های شارژ بزرگراهی محروم شوند. به خصوص با توجه به اینکه موتور احتراق داخلی خودروهای پلاگین هیبرید، قابلیت شارژ باتری ها و افزایش سطح پیمایش را دارد. در حقیقت مالکان این خودروها می توانند برای مسافت های درون شهری خود از موتور الکتریکی و باتری استفاده کنند و برای مسافرت های برون شهری و طولانی مدت، استفاده از موتور درون سوز، آنها را از استفاده از شارژر ها بی نیاز می کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد