موضوعات داغ

همکاری بی ام و و پورشه برای توسعه سیستم شارژ سه دقیقه ای خودروهای برقی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بی ام و و پورشه با همکاری هم ایستگاه شارژ خودروی برقی در آلمان ساخته‌اند که ادعا می‌کنند در مدت ۳ دقیقه می‌تواند یک خودروی برقی را برای طی مسافت ۱۰۰ کیلومتری شارژ کند.
فعلا فقط این دو کمپانی می‌توانند خودروهای خود را در این ایستگاه آزمایشی در باواریا که آن را با همکاری تامین کننده‌های قطعات الکترونیکی در آلمان یعنی زیمنس و فینیکس کانتکت و شبکه شاژر هلندی آلگو ساخته‌اند شارژ کنند. این ایستگاه جدید ۴۵۰ کیلوواتی، جریان الکتریکی خیلی زیاد (۴۸۹ آمپر) و ولتاژ خیلی بالایی (۹۲۰ ولت) را در حالت حداکثری خود استفاده می‌کند، که از طراحی ۸۰۰ ولتی خودروی آینده‌ی پورشه یعنی پورشه تایکان هم بیشتر است. با اینکه این ایستگاه از سیستم شارژ ترکیبی برای سازگاری با خودروهایی که آهسته شارژ می‌شوند بهره می‌برد، اما یک مدار ۴۸۹ آمپری ممکن است هر لحظه منفجر شود. این دو شرکت برای جلوگیری از این اتفاق، محفظه‌ای خنک کننده پر از آب و گلیکول در این ایستگاه قرار داده‌اند.
بیشتر خودروهای برقی و هیبریدی شارژرهای سرخودی دارند که فقط بخش کمی از خروجی این ایستگاه یعنی حدود ۳ تا ۸ کیلووات را هنگام اتصال به جریان متناوب (AC) قبول می‌کنند. به همین دلیل است که شارژ آن‌ها خیلی طول می‌کشد. در جریان مستقیم، استاندارد CHAdeMO ساخته شده توسط خودروسازان ژاپنی می‌تواند این مقدار را تا ۵۰ کیلووات افزایش دهد. برای بیشتر سیستم‌های سوپرشارژ تسلا حدود ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا شارژ یک خودروی برقی از ۰ به ۸۰٪ برسد.
ایلان ماسک رییس تسلا قبل از این ایستگاه شارژ ۳۵۰ کیلوواتی پورشه را ناکارآمد خوانده بود و ادعا کرد این ایستگاه، باتری خودرو را به منظور شارژ سریعتر نابود می‌کند. پورشه تاکنون به ۱۹۰ نمایندگی خود در آمریکا دستور داده این ایستگاه‌ها را در محل نمایندگی نصب کنند. استفاده از ایستگاه شارژ ۴۵۰ کیلوواتی بی ام و و پورشه هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد