موضوعات داغ

تبدیل تویوتا لندکروزر مدل 2012 پلاک ملی به لکسوس LX مدل 2016 + هزینه

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
اخیراً در فضای مجازی تبدیل و فیس‌لیفت یک تویوتا لندکروزر به لکسوس LX سر و صدایی به پا کرده و عکس‌های آن را به صورت گسترده در پیج‌های مختلفی دیده‌ایم. با توجه به جذابیت موضوع به سراغ این خودرو رفتیم تا از نزدیک با آن آشنا شویم و ببینیم که چطور این تویوتا لندکروزر مدل 2013 تبدیل به یک لکسوس LX شده است!

مروری بر تویوتا لندکروزر در ایران
آخرین نسلی از تویوتا لندکروزر که به طور گسترده در بازار ایران عرضه شد سری 200 این خودرو بود که در دو مدل 6 و 8 سیلندر بین سال‌های 2008 تا 2013 وارد می‌شد. همزمان با این خودرو نسخه لوکس آن یعنی نسل سوم لکسوس LX570 نیز به کشور وارد شد و البته به دلیل قیمت نجومی آن خیلی در خیابان‌ها مشاهده نمی‌شود. پس از ممنوعیت ورود خودروهای پرحجم به بازار اما عطش لوکس سواران خاموش نشد و همچنان بسیاری از کسانی که برنامه خرید لکسوس LX را داشتند ناچار شدند شبیه‌ترین خودرو به آن یعنی تویوتا لندکروزر را خریداری کنند. اما تویوتا لندکروز کجا و LX کجا؟ گرچه هر دو خودرو روی یک پلتفرم ساخته شده و از نظر فنی بسیار مشابه هستند، اما لکسوس از نظر امکانات، تکنولوژی، توانایی‌های حرکتی و کیفیت ساخت در رده‌ای بسیار بالاتر از تویوتا لندکروزر 200 قرار می‌گیرد. مدل فیس‌لیفت شده لکسوس LX هم که در سال 2016 رونمایی شد، حسابی دل لکسوس بازان را به دست آورد و مطمئناً بسیاری برای باز شدن واردات و ورود این خودرو به بازار لحظه شماری می‌کردند. اما برخی هم صبر کافی نداشته و یا امیدی به بهبود وضعیت خودروهای وارداتی ندارند (که البته حق هم دارند!) و دست به حرکتی ابتکاری می‌زنند که خودروی مورد بحث امروز ما نیز یکی از همین موارد خاص است.

تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر

این خودرویی که در تصویر مشاهده می کنید در حقیقت تویوتا لندکروزر GX سری 200 است که کیت بدنه کامل لکسوس LX570 فیس‌لیفت روی آن نصب شده و به این ترتیب نمای بیرونی آن کاملاً مشابه با لکسوس LX نسل جدید است.
قبلاً تبدیل و نصب کیت بدنه تویوتا پرادو فیس لیفت را روی یک تویوتا پرادو های 2012 موجود در کشور بررسی کرده بودیم (چگونه تویوتا پرادو 2012 را به فیس‌لیفت جدید تغییر دهیم؟ + هزینه) که با استقبال بسیار خوب مخاطبان همراه بود و حال به بهانه دست به دست شدن تصاویر این فیس لیت از تویوتا لندکروزر به لکسوس LX بر آن شدیم تا نگاهی نزدیک‌تر به آن داشته باشیم و تصاویر دقیق‌تر را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.
این کیت بدنه توسط یکی از مراکز انجام تیونینگ در داخل کشور، از کشور امارات تهیه و وارد کشور شده و روی این خودرو نصب شده و هزینه‌ نهایی بالغ بر 200 میلیون تومان را روی دست مالک خودرو گذاشته است. البته در بازار امروز که یک پژو 207 با قیمت 140 میلیونی معامله می‌شود، هزینه 200 میلیون تومان برای فیس‌لیفت کردن اساسی یک تویوتا لندکروز چیز خاصی نیست! نمای جلوی ساده‌ تویوتا لندکروزر 200 جای خود را در این کیت به جلوپنجره زیبا و بزرگ لکسوس LX داده و چراغ‌های LED زیبا نیز که خطوطی تیز و ظاهری خشن دارند، نمایی بسیار با ابهت را ایجاد کرده‌اند.

تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر

همانطورکه در تصاویر می‌بینید، این کیت بدنه دقت و جزئیات بالایی دارد به همین خاطر نمی‌توان به راحتی تشخیص داد که این خودرو یک تویوتا لندکروزر است. شاید تنها قسمتی که شبیه به لکسوس LX570 نیست، رینگ‌های بزرگی باشد که روی این خودرو نصب شده‌اند. تمامی قسمت‌های جلو و عقب خودرو، چراغ‌ها و جلو پنجره تغییر کرده‌اند و ما از نظر ظاهری با یک لکسوس LX واقعی سر و کار داریم که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.
پس از وارد شدن به کابین اما بعضی تفاوت‌ها مشخص می‌شود و خبری از آن داشبورد زیبای چرمی لکسوس LX نیست. کابین این تویوتا لندکروزر در مقایسه با بیرون تغییرات کمتری داشته اما همچنان مالک سعی کرده با انجام ارتقاء در بخش‌های مختلف کابین، چاشنی لوکس بودن را به لندکروزر ساده و زمخت اضافه کند.

تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر

در داخل کابین، اولین چیزی که جلب توجه می‌کند سقف زیبای این مدل است که اصطلاحاً به آنها سقف‌های کهکشانی گفته می‌شود. در مرحله بعدی، صندلی‌های جلو و عقب با نمونه‌هایی که امکانات بیشتری همانند تنظیم برقی، تنظیم گودی کمر و زیر زانویی قابل تنظیم دارند تعویض شده‌اند. در زیر آرنجی عقب هم یک پنل وجود دارد که تنظیمات مربوط به صندلی‌های عقبی را از روی آن می‌توان انجام داد و صندلی‌های عقبی حتی دارای ماساژور هم هستند. روی داشبود هم یک نمایشگر بزرگ لمسی نصب شده که نمای داشبورد را به تویوتا لندکروزر نسل جدید شبیه کرده است.

تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر

با بالا زدن کاپوت، تفاوت‌های این مدل با لکسوس LX570 آشکار می‌شود چون دیگر خبری از موتور 8 سیلندر 5.7 لیتری نیست و در عوض موتور 6 سیلندر 4 لیتری مشاهده می‌شود. در حالی که قدرت موتور لکسوس LX570 به بیش از 380 اسب بخار می‌رسد اما این موتور 4 لیتری در بهترین حالت چیزی در حدود 270 اسب بخار قدرت دارد به این ترتیب نباید انتظار توانایی حرکتی لکسوس را از این تویوتا لندکروزر داشت. البته اینطور برداشت نشود که لندکروزر توانایی کافی ندارد چون به لطف گشتاور 386 نیوتن متری می‌تواند در 9.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و در مسیرهای آفرودی هم با کمک قفل دیفرانسیل مرکزی و عقب، سیستم کنترل کشش و دنده کمکی، می‌تواند بهتر از هر خودروی دیگری حرکت کند.
همانطورکه گفتیم این کیت به صورت کامل وارد کشور شده ولی در ایران نصب شده و پروسه نصب این کیت حدود 3 هفته زمان برده است.
در پایان ضمن تشکر از مالک خودرو جناب آقای حسام داوودی بابت همکاری با گروه خودروبانک ، شما را به دیدن عکس‌های کاملی از این خودروی زیبا دعوت می‌کنیم.

نظرات کاربران

27 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/2
هر کجای این کره خاکی خودروئی رو که در کارت اون اسمش تویوتا لندکروزر خورده با لوگوی لکسوس بر روی درب عقب و جلوپنجره اون ببینن درجا میخوابونن و اعمال قانون میکننش ولی اینجا کافیه پول داشته باشی اونموقع است که شمس العماره رو هم برای جشن تولد بچت اگه بخوای دربست تقدیمت میکنند!!!
1397/10/2
فرمایش شما کاملا درسته. اما از راه قانونی هم میشه این کار رو کرد که احتمالا مالک خوش ذوق این خودرو همین کارو کرده .بحث اینکه چرا مردم ما به خاطر سیاستهای خاص اقایون باس انقدر دربه در باشن .پس چرا کشورهای که چند برابرما جمعیت دارن و بازارشون پر ماشینهای ۶و۸و۱۲حتی ۱۶سیلندره ولی مصرف بنزینشون نصف ما هم نیست چون بازارشون پر خودروهای برقی وهیبریدیه.اما اینجا همش اشغالهای قرن بیستم تولید میکنن و خورد ملت بد بخت میدن .البته کاش همون کیفتو داشتن که اونو هم ندارن .کجا بودیم به کجا میریم.......
1397/10/2
کاش یه عکس هم از سقف کهکشانی میزاشتی : )
1397/10/2
سلام
خیلی خوبه ولی درب موتور این ماشین برای تویوتا لندکروز 2012 نیست .
احتمالا ماشید از جلو و عقب تصادف داشته - دیده هزینه خرید کاپوت و جمع کردن با فیس قدیمی رو باید بپردازه - در نتیجه این تصمیم رو گرفته
اگه کسی کاپوت ماشینش سالم باشه این کیت از مقابل به این قشنگی نخواهد شد .
باید از کیت لندکروز 2017 استفاده کنه.
1397/10/2
سلام - گلگیرهای جلو رو هم تعویض کردن - بعید میدونم برای خودروی رنگ فابریک چنین کاری انجام بشه
1397/10/2
راننده تاکسی هایی دیدم پول ندارن دیسک و صفحه و لاستیک ماشینشونو عوض کنن یکی هم ۲۰۰ میلیون خرج چند تا چراغ و فلاپ میکنه
1397/10/4
عزیز من خب پول خودش بوده عشق کرده 200تومن بده کیت ! به شما چه؟
او راننده تاکسیوغنی کردی،راننده کامیون هست،راننده کامیونو حل کردی،دست فروشا هستن،گداها،نان خشکه ایی ها و و ووووو کیو بگیری؟اینو حل کنی اون یکی میزنه بیرون! این مشکل رو مردم تایه حدی با کمپین های خیریه مردمی میتونن حل کنن و قطعا کسی که 200داده کیت به احتمال زیاد هم اگرچنین کمپین هایی باشه یا چنین افرادی جلوی چشمش بیفتن،باید کمک کنه و میکنه ودرکنارش بایدواسه خودش زندگی هم کنه یا نه؟
اما مشکل اصلی از جای دیگس و یک قدرت فراتر از مردم نیازه! قدرتی مثل قدرت دولت !
1397/10/2
همه چیز رو گفتید ولی مهمتر از همه رو اشاره نکردید و اونم اینکه تغییرات داده شده آیا بلحاظ مجوز پلیس راهنمایی و رانندگی یا همان کارت ماشین و ... هم دنبال شده و یا اینکه خیر ؟
1397/10/2
فرمون تویوتا ، نمای لکسوس ، کارت ماشین تویوتا ، ال سی دی وسط هم چینیه الان از پژو پارس گرفته تا ماشینای دیگه این صفحه نمایشو میزارن و با مدل فابریکش خیلی فرق ظاهری داره
1397/10/2
ببخشید ولی آیا این فیس لیفتای جدید مخصوصا این یکی
قانونیه؟ پلیس میتونه ماشینو بخوابونه؟
1397/10/2
واقعا مسخرست.
جلو عقب لکسوس بعد میری تو میبینی فرمون تویوتا. موتور تویوتا.
اگه تویوتا داری با اعتماد ب نفس بگو تویوتا دارم این عقده ای بازیا چیه؟
شده داستانه ملتی که قبل از این رو بنزاشون AMG میچسبوندن.
1397/10/2
چقدر عجیب و ضایع
از اون کارایی که تو داهاتای پاکستان انجام میدن
1397/10/2
مردم بدبختی هستیم ،همه چیزمون فیکه ........
1397/10/2
ادم باید چقدر عقده ای و دچار کمبود باشه که این لندکروز رو به لکسوس‌ تبدیل کنه! حالا بماند که داخلشو اصلا خوب در نیورده. و اینکه چقدر بدسلیقه کار کرده.
باید تاسف خورد به حال مملکتی که نیروی انتظامیش رو با پول میخرن.
1397/10/2
مبارک صاحبش .من یه سمند lx داشتم گفتم سپر روچراغ هاشو با سورن عوض کنم گفتن میگیرن از چند ناحیه ماشینو اعمال قانون میکنن ولی مثل اینکه n تا تو حسابت کاغذ رنگی داشته باشی میشه عیبی نداره و همه قانونا واس ماس
1397/10/2
باید کابینش رو هم مثل مدل ۲۰۱۸ حضرت عوض میکرد
1397/10/2
يكم عرضش كم تره به چشم مياد
1397/10/2
تبدیل خودرو با کیت های بدنه در همه جای دنیا رواج دارد . نمونه اش کیت تبدیل پورشه باکستر به 918 . منتها برای این نوع تبدیل قوانینی وجود دارد و اخذ مجوز آن هم به راحتی ممکن لست . در مملکت ما که بسیاری از قوانین حمل و نقل و وسایل موتوری مصوبه 1320 هستند در خصوص تبدیل خودرو اصلا قانونی وجود ندارد که بخواهد مجوز هم بدهد . به همین دلیل پایس به راحتی می تواند این خودرو رو تحویل پارکینگ بدهد و حتی صاحب خودرو رو تحویل دادگاه.
1397/10/2
آیینه بغل،فرمون،نمایشگر،شیشه ها و نوار کروم زیر پنجره
اقلامی که با تغییرش می تونست ماشین رو زیباتر کنه
1397/10/3
ایرادی به مالک خودرو وارد نمیکنم که اختیار مال خودش رو داشته و به دلخواهش پولش رو خرج کرده، فقط مبهوتم از خراب شده ای که یه شهروند اش این چنین روزگار میگذرونه و دیگریش کلیه اش رو برای فروش میگذاره...
1397/10/4
خوب برادر تو برای اون که می خواد کلیه اش بفروشه چکار کردی یعنی اینقدر دستت خالیه که نتونی یک هزاری بگذاری دستش؟
این یکی هم حل کردی اون هزاران نفر دیگه که می خوان بفروشن چی؟
1397/10/3
سلام. این ماشین اولا صددرصد چپ کرده وگرنه کسی ماشین میلیاردی بدون رنگ رو نمیاد با این همه بوروکراسی و هزینه چنین کاری باهاش بکنه. دوما دیده با هزینه صافکاری و نقاشی میتونه لوازم از دبی بیاره با یکم قیمت بالاتر و ظاهر ۲۰۱۸ سوار شه که کار عاقلانه ای کرده. سوما به نظر من برای یه همچین ماشینی ارزشش رو داره چون بالاخره ۲ میلیارد اختلاف قیمتش با لکسوزه‌ و یه هزینه چند صد میلیونی برای ظاهر و اتاق و یه هزینه صد تومنی هم برای موتور کاملا توجیه پذیره. چون هم پرفورمنس بالاتر از لکسوس ال ایکس ۵۷۰ رو کسب میکنی و هم ظاهر اون رو داری...
دمش گرم که عقلش کشیده و سلیقه به خرج داده.
تو همه جای دنیا هم از این دست اتفاقات هست...
1397/10/4
سلام
آدرس یا شماره تلفن کسی که این کیت رو نصب میکنه میشه بدید؟
1397/10/5
ولي اين واقعا يك ضعف بزرگه در دگرگوني و فيست ليفت كه تغييرات اين چنين ظاهري كه به راحتي ميشه يك ماشين با نصف قيمت را شبيه يك ماشين ديگه كرد. و جالب كه در مورد لندكروز جديد بقدري تغييرات الكي هست كه در تهران پر شده از لندكروزهايي كه به راحتي ظاهر ماشين رو جديد كردند . اين براي يك كمپاني ضعف بزرگي هست
1397/10/6
پول که باشه میدی سقف ماشینتو واست ستاره بارون کنند !
1398/5/22
با سلام ایا روز لندکروز 2006gxr امکان نصب کیت2018 وجود دارد و اگر امکانش هست هزینه چقدر میشود و ایا در خرید و فروش ارزش ان پایین میاید یا نه
1399/6/24
شما در توضیحات دربارهی ظاهر خودرو که کاملا شبیه به لکسوس است کمی بی دقتی کرد منظور من شیشه های جانبی خودرو است شیشه های جانبی لکسوس متفاوت است و انتهای آن با تویوتا لند کروزر متفاوت