موضوعات داغ

تولید تایر ایرانی در چین؛ شاهکار تازه صنعت قطعه سازی کشور

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
تولید کالا در چین با لوگوی شرکت های ایرانی و حتی کیفیت پایین تر از اجناس تولید شده در داخل کشور تخلف رایجی بوده که در چند سال اخیر توسط برخی از سودجویان اجرا و پیاده سازی می شود.
هرچند با ورود دستگاه های نظارتی تولید کالا در کشور چین با برند ایرانی و فروش آن در بازار داخل بسیار کم شده و تخلفات بسیاری نیز در این رابطه شناسایی و برخورد قاطع با آن ها صورت گرفته اما همچنان این سودجویی و تخلف در حال اجرا بوده و به صورت کامل ریشه زدایی نشده است.
به نقل از خبرگزاری میزان، به تازگی شایعاتی از تخلف مشابه ای توسط برخی از تولید کنندگان داخلی تایر به گوش می رسد. یکی از فعالان حوزه تولید تایر اخیرا مدعی شده که برخی از تایر سازان محصولات خود را با کیفیت بسیار پایینتر از اجناس ایرانی در چین تولید کرده و بعد با برند خود این محصولات را روانه بازار ایران می کنند.
در صورتی که این ادعا اثبات شود و به تایید دستگاه های نظارتی برسد قطعا برخوردهای قاطعی با متخلفان صورت خواهد پذیرفت چرا که با این کار علاوه بر از بین رفتن اعتماد مشتریان نسبت به کیفیت تایرهای ایرانی، اشتغال و ارزش افزوده بالای تولید این محصولات نیز دودستی تقدیم چینی ها می شود.
در حال حاضر با توجه به کیفیت بالای تایرهای ایرانی موجود در بازار، قیمت این دسته از محصولات نسبت به نمونه های مشابه چینی بیشتر بوده و اعتماد نسبی بیشتری نیز در بین مردم نسبت به آن ها وجود دارد. با فرض درست بودن این تخلف هم از اعتماد مردم سو استفاده شده و هم تایرهای تولید چین با کیفیت کمتر و قیمتی بالا تر به دست مشتریان خواهند رسید.
اما در انتها سوالی که مطرح می شود این است که در صورت درست بودن این ادعا آیا این تایرها به خط تولید خودروسازان هم راه پیدا کرده اند یا خیر؟

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/3
مطمئن باشید مشتری اولش همین خودرو ساز های کثیفن
1397/10/3
خاک برسر خائنین کنم . درد هر چی ایرانی با تعصب و باغیرت بخوره تو سر اینجور انسان نماهای کثیف. حیف از اون جوانهای غیور ( شهدای جنگ )که جونشونو واسه این ادمها از دست دادن.خدایی باید این ادمها رو اعدام کنن.
1397/10/4
لایک