موضوعات داغ

تکنولوژی تازه پلیس: تشخیص هوشمند استفاده از موبایل در حین رانندگی

عکس مطلب اول
شرکت استرالیایی Acusensus اعلام نموده به زودی تست‌های دوربین‌های هوشمند جدیدی را آغاز خواهد نمود. این دوربین‌ها قادر هستند بطور خودکار موبایل را در دستان راننده تشخیص داده و تخلف استفاده راننده از موبایل در حین رانندگی را ثبت کنند.
دو دستگاه از این دوربین‌های جدید در بزرگ‌راه‌های سرعت بالای شهر سیدنی استرالیا نصب خواهند شد. موقعیت محل نصب این دروبین‌ها براساس اطلاعات آماری حاصل از بررسی برگه‌های جریمه و نظارت‌های چشمی تعیین شده‌اند. تنها در ماه اکتبر در این دو ناحیه 11 هزار تخلف استفاده راننده از موبایل در حین رانندگی توسط ناظرین ثبت شده‌است.
در کشور استرالیا بسته به اینکه تخلف استفاده راننده از موبایل در حین رانندگی در کدام ایالت رخ بدهد، جریمه این تخلف می‌تواند از 320 الی 450 دلار استرالیایی باشد. تنها در سال 2017 در ایالت نیوساوت‌ولز که شهر سیدنی مرکز آن است، 42 هزار تخلف استفاده راننده از موبایل در حین رانندگی ثبت شده‌است.

تشخیص خودکار استفاده از موبایل توسط دوربین

تشخیص خودکار استفاده از موبایل توسط دوربین

دوربین‌های جدید کار خود را از ژانویه سال 2019 آغاز خواهند نمود ولیکن هیچگونه برگه جریمه‌ای صادر نخواهد شد. هدف اصلی از تست دوربین‌های جدید، اصلاح و بهبود الگوریتم تشخیص موبایل در دستان راننده است، شایان ذکر است که این الگوریتم سری است. سازندگان این دوربین هوشمند مدعی هستند که این دوربین هوشمند می‌تواند در تمامی ساعات شبانه روز و در تمامی شرایط آب و هوایی وظیفه خود را به درستی انجام دهد.
این پروژه توسط حاکمیت ایالت نیوساوت‌ولز حمایت می‌شود. مقامات مدعی هستند در نظر سنجی که در همین رابطه انجام شده، 75 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی موافقت خود را با صدور خودکار قبض جریمه برای تخلف استفاده راننده از موبایل در حین رانندگی اعلام نموده‌اند.
جالب توجه است که مدیرعامل شرکت Acusensus، جناب آقای "الکساندر ژانیک" پنج سال پیش و پس از مرگ دوستش در یک حادثه رانندگی مرگبار تصمیم گرفته الگوریتم تشخیص موبایل در دستان راننده را تولید کند، چرا که دلیل اصلی آن حادثه رانندگی مرگبار، استفاده راننده از موبایل در حین رانندگی بوده‌است!

نویسنده : مهرداد کشکولی ایلات

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد