موضوعات داغ

رقابت نابرابر بین ام‌وی‌ام و ماتیز

عکس مطلب اول
راننده‌های مبتدی همواره ام‌وی‌ام را با ماتیز اشتباه می‌گیرند. ماتیز سال‌ها قبل از ام‌وی‌ام در شرکت دوو تولید می‌شد ولی چین با ربودن طرح آن ، ام‌وی‌ام را تولید و بازار را در دستش گرفت. ام‌وی‌ام در ایران به عنوان یک خودروی شهری شناخته می‌شود. خودرویی که بنزین زیادی خرج نمی‌کند و برای پارک کردن نیاز به فضای زیادی ندارد. با خرید ام‌وی‌ام ۱۱۰ خواهیم دید که دوو همان زمان هم نباید ادعای زیادی بر سر این خودروی جدید می‌کرد. چراکه امکانات رفاهی ام‌وی‌ام فاصله زیادی تا ماتیز دارد و همین موضوع تفاوت عمیقی بین این دو به وجود آورده است. در گزارش زیر بررسی خواهیم کرد که خرید ام‌وی‌ام ۱۱۰ در برابر ماتیز چه امکان‌های بیشتری به ما می‌دهد.
سرک کشیدن در داخل خودرو و نشستن پشت فرمان ثابت می‌کند که ماتیز و ام‌وی‌ام تنها در ظاهر به هم شباهت دارند اما وقتی بحث بر سر کیفیت باشد ام‌وی‌ام نقش بهتری در جاده‌ها بازی می‌کند. برای خود شرکت دوو هم این ظاهر ابتدا مورد اعتراض قرار گرفت. تا جایی که دوو شرکت چینی ام‌وی‌ام را به دادگاه کشاند. اما ام‌وی‌ام با رکورد در فروش خودروهای خود نگذاشت ضربه‌ای به آبرویش وارد شود.

ام‌وی‌ام ۱۱۰ماتیز
حجم موتور۱۰۸۳ سی‌سی۸۰۰ سی‌سی
تعداد سیلندر /سوپاپ4 / 16۱۲/۳
مصرف سوخت ترکیبی۶ لیتر5.3 لیتر

از سال ۲۰۰۴ که کمپانی شورلت، دوو را خرید دیگر ماتیز به ایران وارد نشد. این خودرو در طول این سال‌ها بارها پوست‌اندازی کرده و تغییراتی داشته اما آنچه ما به عنوان ماتیز می‌شناسیم همین خودروهای رنگ‌ورو رفته کوچک بازار است. آن هم در حالی که سری جدید محصولات شورلت به نام اسپارک در مناطق آزار کشور به ارزش ۱۲ هزار دلار معامله می‌شود.
همین موضوع به افراد دلگرمی می‌دهد که خرید ام‌وی‌ام ۱۱۰ در مقایسه با ماتیز دست دوم به راننده خدمات پشتیبانی نمایندگی مدیران‌خودرو را تضمین می‌دهد.
ام‌وی‌ام که با آن چراغ‌های گرد شبیه به ایموجی تعجب است در مدل جدید خود یعنی ام‌وی‌ام اس خلاقیت‌های بیشتری به کار برده. این خلاقیت از عقب خودرو شروع می‌شود. چراغ‌های عقب ظهری مدرن و هماهنگ با سپر دارند.
این مدلو داشبورد ندارد و افراد وسایلشان را باید در صندلی‌ها یا صندوق عقب بگذارند. اگر از این ضعف بگذریم خواهیم دید ام‌وی‌ام اس به عنوان یک خودروی سبک، پیشرانه‌ای قوی‌تر از سری‌های قدیمی و همچنین ماتیز دارد. البته اگر این مقایسه را پنج سال پیش انجام می‌دادیم شاید باید احتیاط بیشتری برای مشخص کردن برنده رقابت بین ام‌وی‌ام و ماتیز به خرج می‌دادیم. چراکه کیفیت قطعات آن بیشتر از ام‌وی‌ام‌های چینی بود اما آخرین ماتیزی که به ایران وارد شده به حدود ۱۴ سال قبل برمی‌گردد و همین موضوع آن را از این رقابت دیگر خارج کرده است. ماتیزهای بازار کیسه هوا و ترمز ABS ندارند و از نظر امنیت هیچ تضمینی به مسافران نمی‌دهند. به همین دلیل در جاده‌های بین شهری ام‌وی‌ام جدید ایمن‌تر از ماتیز بوده و همچنین رانندگی و سیستم تعلیق نرم‌تری دارد.
این خودرو در دو سطح کامفورتیبل و فول آپشن تولید می‌شود. با خرید ام‌وی‌ام ۱۱۰ لاکچری گزینه های بیشتری مثل رینگ‌های آلومینیومی، گرمکن شیشه عقب، آیینه‌های برقی، سنسور پارک، بلندگوهای پشتی و برف پاک‌کن عقب به امکانات خودرو اضافه می‌شود.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/25
کیفیت ماتیز با ام وی ام اصلا قابل مقایسه نیست و شورلت ماتیز برنده این مقایسه هست
1399/3/14
ماتیز از جهت تکنولوژی کیفیت و امنیت از ام وی ام بهتر است کافیست به تست تصادف ماتیز و چری کیو کیو در اینترنت سری بزنید
1400/2/12
دوو ماتیز طلاست اصلا نباید با این چینیا مقایسه بشه دوو ماتیز موتور و گیربکس آمریکایی است انگار کادیلاک رو بخواهی با ام وی ام ۵۳۰ مقایسه کنی
ماتیز برندس چون
1 سرعتش بیشتره راحت کولر روشن ۱۷۰وتا میره
2کولر خیلی قوی داره
3امکاناتش نسبت به سال تولیدش عالیه فرمان هیدرولیک انژکتور مه شکن قفل کودک شیشه های دودی درصد پایین آینه وسط دو حالته که دودی میشه
قطعاتش و میکانیک هاش فراوانه
4 شتاب بهتر نسبت به ام وی ام صفر تا صد تو ۱۵ ثانیه
۵ موترش مثل سگه اصلا خراب نمیشه
خیلی هم از ام وی ام خوشگلتره
تو سربالی هم از پراید بهتره
1402/4/3
به نظر من ماتیز نسبت به سالی که تولید شده نسبت به ۱۱۰ یا چری کیو کیو بهتر ولی چند تا ایراد داره لوازم کمیابی داره و نسبت مدل خیلی کلاسیکی هست و همینطور کوچک است و صندوق بار کوچکی داره و نسبت به رقبا متل ۱۱۰ کوچک تر است
1402/4/29
اگر بخوایم ام وی ام ۱۱۰ با دوو مانیز مقایسه کنیم مزایا و معایب هر دوطرف داره
ام وی ام ۱۱۰
مزایا
شیشه برقی چهار در
ترمز ABS
دو کیسه هوا
فرمان هیدرولیک
اینه های برقی
قفل کودک
قیمت مناسب
معايب
کیفت پایین
قیمت بالا اجناس
بازار دست دوم نسبت ضعیف
دوو ماتیز
مزایا
کیفت خوب
برقی بودن شیشه جلو
فرمان هیدرولیک
کولر بخاری خوب
قیمت مناسب
قفل کودک
معايب
شیشه دستی عقب
دستی بودن اینه ها
بازار نسبت ضعیفه
اجناس کمی گرون
کمیاب بودن قطعات