موضوعات داغ

نگاهی به قیمت‌های نجومی فوتون ساوانا و سانگ یانگ رکستون در بازار آزاد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
فوتون ساوانا خودروی تازه وارد بازار خودرویی کشورمان است که چندان شناخته شده نمی باشد. این روزها با گشت و گذار در سایت های فروش خودرو با آگهی های فروشی از این خودرو مواجه می شید که برچسب های قیمتی غیر قابل باوری را با خود به همراه دارند.
به نقل از سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو، ممنوعیت واردات خودرو، اعلام تحریم ها و محدودیت های مجدد از جانب آمریکا و بالا رفتن نرخ ارز طی چند ماه گذشته بازار خودروی کشورمان را به شدت بهم ریخته و صنعت خودروسازی را تحت تاثیر خود قرار داده است. افزایش قیمت خودروهای داخلی تنها یکی از نتایج سنگین مشکلات اخیر صنعت خودروسازی است. همین موضوع سبب شده که فضای رقابتی نیز کاهش یابد و خریداران گزینه‌های چندانی پیش روی خود نداشته باشند و به ناچار هزینه‌های گزافی را بابت خودروهای موجود پرداخت کنند. فوتون ساوانا دقیقاً مصداق بارز این موضوع می باشد چرا که پرداخت مبلغ 450 تا 500 میلیون تومان چنین خودرویی که به یک 2 لیتری توربوشارژ مجهز بوده و توان تولید نیرویی معادل 214 اسب‌ بخار و 320 نیوتون متر دارد کاملا غیر منطقی به نظر می رسد مخصوصاً زمانی که این خودرو توسط عظیم خودرو در حال تولید است و قیمت آن 374 میلیون تومان اعلام شده است، اما متاسفانه دلالان از شرایط فعلی سوء استفاده کرده و چنین قیمت هایی را برای این خودرو درنظر می گیرند. این درحالیست که سانگ یانگ رکستون نیز که از نظر مشخصات فنی به لطف شاسی مستقل و موتور دو لیتری توربو 225 اسب بخاری از ویژگی هایی نزدیک به فوتون ساوانا برخودار بود، قرار بود با قیمتی در محدوده 350 میلیون تومان راهی بازار شود، اما این روزها زمزمه قیمت حدود 900 میلیون تومانی آن از سوی خریداران اولیه شنیده می شود.

سانگ یانگ رکستون

سنگ یانگ رکستون

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/6
الان روح چارلی چاپلین در حسرت فراوان بسر میبره هی به خودش میگه ای کاش زنده بودم و از این چیزایی که تو این مملکت اتفاق میوفته فیلم درست میکردم کل دنیا میخندیدن
1397/10/6
یعنی 900 میلیون بدی یه ماشین چینی صفر بخری که اصلا معلوم نیست خدمات پس از فروش داره یا نداره !؟ اصلا شرکت فوتون میخواد قطعات این ماشینو تامین بکنه یا نکنه!؟ تازه موتورش هم که توربو هست ! یعنی کلا باید بنزین سوپر بزنی که اونم به زور گیر میاد ! بعد قیمت تویوتا پرادو شش سیلندر چهار در الان تو بازار از این کمتره !!!!!!!! آخه کدوم خنگی میاد پول میده پای این !؟ البته خنگ بسیار هست ولی خدایا خودت به این مردم قدرت درک و فهم عنایت بفرما !
1397/10/22
رکستون برند کره جنوبی کمپانی سانگ یانگ است ۹۰۰ بسیار گرونه اما ماشین کا ملی است چینی نیست