موضوعات داغ

ترخیص چندین کانتینر قطعات محصولات بی وای دی توسط کارمانیا

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی کارمانیا در شرایط نه چندان جالب فعلی بازار خودرو کشور، بالاخره موفق شده تا محموله جدیدی شامل 11 کانتینر از لوازم یدکی محصولات مختلف بی وای دی را از گمرک ترخیص کند. این لوازم و قطعات در نمایندگی های این شرکت توزیع خواهند شد.
در این روزها که خودروسازان کشور در بخش تولید وضعیت خوبی ندارند سعی می کنند بیشتر انرژی خود را روی بخش خدمات پس از فروش بگذارند. کارمانیا نیز در این راستا در کنار انبار قطعات خود یک مجموعه آموزشی و تعمیرگاه نیز راه اندازی کرده تا تکنسین های نمایندگی ها در آنجا آموزش ببینند.

به گفته محسن برازوان، معاون بخش خدمات پس از فروش و فروش کارمانیا، مشکلات اخیر اقتصادی کشور برای این شرکت نیز دردسرساز شده و ارسال قطعات به ایران را کند کرده. اما این شرکت توانسته با مدیریت صحیح، حداکثر نیازهای مشتریان بی وای دی را پوشش دهد.
به گفته ی وی، محموله های وارد شده نیاز های فعلی محصولات بی وای دی را تا حدودی رفع می کند ولی روند ارسال قطعات از چین همچنان ادامه خواهد داشت و سفارش گذاری ها دیگری در دست اقدام هستند.

به گفته معاونت فروش و خدمات پس از فروش، کارمانیا در شرایط فعلی سعی می کند تا سطح بالای رضایت مشتریان را حفظ کند و به همین منظور در حال ارتقای واحدهای فروش و خدمات پس از فروش خود است. برای همین منظور، حسین سرمد مدیر خدمات پس از فروش این شرکت در گفتگو با خبرنگاران گفته که تعداد نمایندگی های بی وای دی از 8 به 26 رسیده و برنامه این است که در تمامی استان ها خدمات پس از فروش وجود داشته باشد. این شرکت همچنین 85 درصد برنامه های آموزشی خود را به صورت منظم در کرمان برگزار کرده است.

به گفته آقای سرمد، تغییرات قوانین گمرک در سال 97 سبب بروز مشکلاتی در سیستم تامین قطعات شد و برخی مشتریان در این خصوص به مشکل برخوردند. اما شرکت توانست قطعات را با صرف هزینه بیشتر ولی بدون دریافت مبلغی اضافی از مشتری تامین کند.
این محموله 11 کانتینری جدید هم می تواند نیازهای شرکت را برای یک سال آینده پوشش دهد و امسال نگرانی در خصوص نبود قطعات برای هیچ مشتری وجود نخواهد داشت.

کارمانیا قطعات را به سه بخش پر مصرف، میان مصرف و کم مصرف تقسیم کرده و برخلاف دیگر شرکت ها قطعات پر مصرف و میان مصرف را در اختیار نمایندگی ها می گذارد و تنها قطعات کم مصرف را در انبار مرکزی نگهداری می کند. ترخیص این 11 کانتینر سبب شده سطح آمادگی نمایندگی ها برای تامین قطعات از 60 درصد به 85 درصد افزایش پیدا کند.
انبار مرکزی کامانیا همچنین قطعات محصولات بی وای دی را هم به کمپانی و هم به برخی قطعه سازان داخلی سفارش داده تا مشکلی در تامین وجود نداشته باشد.
در حال حاضر قطعات پر مصرف مدل های S6 و F3 در شرکت موجود هستند و در صورت ورود بی وای دی S7 به بازار، سطح کیفیت خدمات و توزیع قطعات باز هم بهبود پیدا خواهد کرد.

عکس از: اشکان آثار

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/6
این چین لعنتی دست از سر ما برنمی داره.پ