موضوعات داغ

چه میزان سرعت غیر مجاز در کشورهای خارجی منجر به توقیف خودرو می شود؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پلیس نیوزیلند اعلام کرده که در دوره تعطیلات پایان سال در این کشور، محدودیت های سختگیرانه ای را اعمال خواهد نمود. بر این اساس از تاریخ 21 دسامبر تا 7 ژانویه که تعطیلات پایان سال در این کشور هست، هر خودرویی که چهار کیلومتر بر ساعت، بیشتر از حداکثر سرعت مجاز اعلام شده، سرعت داشته باشد، متوقف خواهد شد.
استیو گریلی، رییس پلیس جاده ای نیوزیلند در این باره می گوید: تاثیر سرعت در یک تصادف بسیار محسوس است. تصادفات بسیاری را می بینیم که تنها به دلیل ده کیلومتر در ساعت، سرعت بیشتر از حد مجاز رخ داده اند. او عنوان می کند که اکثریت مردم با تمسخر نسبت به این موضوع نگاه می کنند، اما این موضوع بسیار منطقی بوده و از اساسی ترین مباحث فیزیک است، انرژی جنبشی با مجذور سرعت رابطه دارد. پس به بیان دیگر، سرعت کمتر یعنی آسیب کمتر.
مشابه این جمله را در نیروی پلیس کشورهای مختلف دیده ایم و در ایران نیز این جمله به تعدد دیده شده است، دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. موضوعی که صحت آن کاملا اثبات شده است. در سال جاری میلادی یعنی 2018، تاکنون 361 نفر در جاده های نیوزیلند و در جریان حوادث جاده ای، جان خود را از دست داده اند. این آمار در سال گذشته 363 نفر و در سال 2016، 310 نفر بوده است. این افزایش آمار در طی سال های 2017 و 2018، پلیس نیوزیلند را به سختگیری بیشتر مجبور کرده است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/8
خوب الان نهایت سرعت مجاز تو نیوزیلند چقدره که با ایران مقایسش کردین ؟! وقتی مقایسه میکنید اعداد و ارقام رو هم اعلام کنید تا آمار مستند باشه ، الان 4 کیلومتر علاوه بر چقدر ؟ 70 ؟ 90 ؟ 120 ؟ 130 تا ؟!!
1397/10/8
افرین. سرعت رو اعلام کنید بعدش درباره تجاوز از سرعت گزارش بدهید.اطلاع رسانی صحیح و مناسب توقع مخاطب بوده و البته حق او / ضمن اینکه به صرف سرعت غیر مجاز اعمال قانون شده بدون توجه به مسبب آن از قبیل خیابان و معابر غیر اصولی، چراغ های راهنمایی نامناسب و... ظلم است. بطور نمونه خیابان ازادی در مجاورت مرکز فرماندهی راهور تهران، بهیچ وجه برای عبور عابر از جنوب به شما خیابان چراغ راهنمایی سبز نمی شود .
1397/10/8
حداکثر سرعت مجاز آزاد راه تو نیوزلند 100 کیلومتر بر ساعته
1397/10/8
"او عنوان می کند که اکثریت مردم با تمسخر نسبت به این موضوع نگاه می کنند، اما این موضوع بسیار منطقی بوده"
وقتی ما فکر میکنیم بقیه با فرهنگ اند و ما بی فرهنگ!
اما اونها هم خیلی متفاوت نیستن!