موضوعات داغ

آخرین وضعیت از قیمت سیتروئن C3 ، از توقف صدور دعوتنامه آبان تا احتمال بررسی مجدد قیمت

عکس مطلب اول
امسال را باید پرحاشیه ترین سال خودرویی کشور در دهه اخیر بدانیم! از توقف واردات گرفته تا صعود هیجانی قیمت دلار و عدم تحویل خودروها به دلیل مشکلات مالی و مراودات بین المللی! اما این روزها موضوعی که باعث دلخوری بسیاری از مشتریان شده، عدم تحویل خودروهایی است که خودروسازان موظف بوده اند در زمان مشخص تحویل دهند و این تاخیرهای طولانی باعث تجمع و البته شکایت بسیاری از مشتریان شده است.
در بین این شرکت ها، سایپا-سیتروئن نیز می بایستی خودروی محبوب سیتروئن C3 را در زمان مقرر تحویل دهد و بالاخره پس از تاخیر (البته این تاخیر در مقایسه با بعضی دیگر از خودروسازان بسیار کمتر بوده)، دعوتنامه هایی با قیمت 226 میلیون تومان برای خودروهایی که قرار بود در شهریورماه و مهرماه تحویل داده شود ارسال شد. حتی امروز اولین سری سیتروئن C3 نیز تحویل بعضی مشتریان شد. با وجود اینکه قیمت 226 میلیون تومان ، بالاتر از پیش بینی های اولیه برای قیمت این خودرو بود، اما جالب است بدانید که طبق تحقیق خودروبانک ، بسیاری از مشتریان با همین قیمت جدید تکمیل وجه کرده اند و منتظر آخرین مراحل برای تحویل خودروی خود می باشند، موضوعی که کمتر این روزها بدان اشاره شده است! بگذریم. این قیمت جدید موجب اعتراض مشتریانی شد و تجمع و شکایت این مشتریان جلوی وزارت صنعت و البته سازمان حمایت باعث شد تا طی نامه ای صدور دعوتنامه های مشتریانی که موعد تحویل آن ها آبانماه 97 بود متوقف شود تا این وزارت و سازمان حمایت مجدداً قیمت گذاری سایپا-سیتروئن را بررسی و اعلام کند.
یک موضوع بسیار مهم در این بین ناگفته مانده که سایپا-سیتروئن به عنوان یک خودروساز داخلی، مراحل رسیدن به این قیمت 226 میلیون تومان را با مکاتبات و جلساتی که با سازمان حمایت داشته طی نموده است اما حال با شکایت مشتریان، گمانه هایی در خصوص بررسی مجدد قیمت این محصول وجود دارد. در هر صورت سایپا-سیتروئن طبق قانون به عنوان یک خودروساز مراحل قیمت گذاری را طی کرده و ادعا کرده است که در رابطه با قیمت، عقب نشینی نخواهد کرد و در حال تحویل خودروها به مشتریان تکمیل وجه کرده می باشد.
حال معلوم نیست تصمیم سازمان حمایت بعد از دستور توقف صدور دعوتنامه چیست. آیا به بررسی مجدد قیمت گذاری خودرو خواهد پرداخت یا مشتریان را به سمت شرکت هدایت می کند تا با مذاکره راه حلی بین این دو پیدا شود؟

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/8
خیر خودروبانک عزیز قیمت خودرو را سازمان حمایت با تمام هزینه هایش ۱۸۵ تومان اعلام کرده بوده از قبیل شماره گذاری مالیات و .... تمام این قیمت هم با ارز نیمایی است.
خیر سایپا قیمت را با توجه به خواسته های خود تعیین کرده است.
در اخر اعلام میکنم قیمت این خودرو نیاز به بررسی بسیاااااار دقیق و جدی دارد.با تشکر
1397/10/8
خیلیا (نه همه) ثبت نام کردند تا تو بازار آزاد بفروشن و حسابی سود کنن. به عدالت نزدیکتره اگه با قیمت 120 یا همین حدودا به ثبت نام کنندگان بفروشن البته به این شرط که تا پنج سال حق فروش نداشته باشن، والا همون 240 بهتره.
1397/10/8
مطوئنا تو بازار آزاد سود خواهد داشت.
1397/10/8
شما اصلا نگران سود بازار نباش فکر می کنی اگه ارزون نکنه تو بازار آزاد به همون قیمت می فروشند مطمئن باش که از 300 بالاتر می فروشند.
1397/10/10
الآن این ماشین اگر کوچکترین اشکالی پیدا کنه کی جوابگو هست؟ قطعاتش در داخل هست اصلاً؟
فقط تو ایران میشه اینطوری ماشینی بفروشی که هیچ قطعه ایش تو بازار پیدا نمیشه.