موضوعات داغ

افت قیمت فولکس واگن پاسات در بازار آزاد؛ آلمانی با ارزش

عکس مطلب اول
این روزها شاهد افت قیمت بسیاری از خودروهای وارداتی در بازار آزاد هستیم. خودروهایی که در ماه های اخیر به دلیل افزایش قیمت دلار، سیر صعودی عجیبی را تجربه کرده اند و قیمت های نجومی را به خود دیده اند. اما حال با کاهش نرخ دلار و البته زمزمه ترخیص حدود 16 هزار خودرو دپو شده در گمرک، بسیاری از این خودروها روند کاهشی را به خود دیده اند. فولکس واگن پاسات که توسط ماموت خودرو به بازار ایران عرضه شد، یکی از سدان های خانوادگی پرطرفدار داخلی است که اگر خاطرتان باشد، در زمان پیش فروش این خودرو، صف های طولانی جلوی نمایندگی ها تشکیل می شد. در زمان روند صعودی دلار، و البته ممنوعیت ثبت سفارش خودرو، قیمت فولکس واگن پاسات رو به افزایش گذاشت و حتی حدود 700 میلیون تومان و بالاتر را نیز تجربه کرد اما حال قیمت این خودرو با توجه به شرایط اخیر، رو به کاهش رفته و در بازار آزاد به راحتی می توانید مدل 2018 پاسات را با قیمتی در حدود 570 میلیون تومان خریداری کنید.
تمامی فولکس واگن های پاسات وارد شده به کشور یک مدل هستند و لذا اختلاف قیمت بین آنها در مدل های صفر کیلومتر معنایی ندارد لذا با یک نگاه کلی به قیمت ها می توانید ارزان ترین مدل را انتخاب کنید.
این روزها با روند کاهشی دلار و البته شروع ترخیص خودروهای گمرک، اکثر دلالان خودرو اقدام به فروش خودروهای خود کرده اند اما خریداران در این شرایط به سختی تن به خرید یک خودرو می دهند و هنوز هم منتظر برای کاهش بیشتر خودروها هستند. حتی به نظر می رسد با شروع ترخیص خودروهای داخل گمرک و با قیمت فعلی ارز نیز شاهد کاهش بیشتر قیمت خودروها در بازار آزاد باشیم.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/12
دلیل ریزش قیمت شدید پاسات نسبت به تیگوان یا حتی گلف به این خاطره که اون جور که باید و شاید مثل گلف و تیگوان جذاب نیست.در ضمن تب خرید شاسی بلند خیلی وقته تو کشور رایج شده و اکثر کسانی که توانایی خرید پاسات رو دارند توانایی خرید تیگوان هم دارند و بیشتر اون رو ترجیح میدن.منم تیگوان رو حتی با وجود اینکه گرون تره بیشتر ترجیح میدم به پاسات
1397/10/12
پایان بهترین ماشین تو کلاس زبان خانوادگیه
بهتر از سوناتا و اپتیما و تالیسمان و.....
واقعا خیلی ماشین با ارزشیه فقط حیف که گرون تر از رقباشه.
1397/10/12
دلار که ۳ ماه است بین ۱۰ تا۱۲ متغیر وثابت شده و ۱۶ هزار خودروهم که بدلیل اینکه ۱۸ ماه یا بیشتر گرد وخاک وآفتاب سوزان وباران های ناحیه دریا دربنادر کیفیت رنگ وداشبورد وصندلیها ولاستیک های خودرا ازدست داده اند وطرفدار زیادی نخواهند داشت تیگو ۷ هم که نسبت به ژاپنی ها وآلمانی ها وکره ای ها کیفیت ۴۰ تا ۵۰ درصدی بیشتر ندارد قیمت مصوبش شده ۳۵۷ میلیون تومان بی ارزش پس دلایل دلار و۱۶۰۰۰ خودرو نمیتواند آنقدر درافت قیمت پاسات تاًثیر داشته باشد بیشترین علت افت قیمت این خودرو میتواند عدم توزیع مناسب بنزین سوپر باتوجه به پیشرانه حساس آن به نوع بنزین ونحوه عدم توجه ماموت خودرو به تعهدات گارانتی باشد ومطمئنا این افت قیمت موقتی است زمانی که داخلی ها وچینی ها درمدت ۶ ماه گذشته همه ماهه اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده اند بطوریکه قیمت اتومبیل تیگو ۷ ظرف یکسال ۲۰۰ درصد بدون مزاحمت وبا چراغ سبز وزارت صنعت افزایش داشته است حال چگونه میتوان بااین افزایش قیمتهای افسار گسیخته انتظار افت قیمت از تمامی خودروهای وارداتی یا وارداتی های کارکرده موجود دربازار داشت وبنده معتقد هستم چنین اتفاقی قطعا موقتی است مگر وزارت صنعت برنامه ای برای رقابت دربازار خودرویی ایران بوجود آورد والا ۱۶۰۰۰ خودرو ناقص رقمی نیست که بتواند اینقدر باعث افت قیمت ها گردد البته با نبودن خریدار موقتا درقیمت دیگر خودروهای موجود دربازار هم تاثیر دارد البته دائمی نخواهد بود مگر بازار خودرو مانند دیگر کشورها بازاری رقابتی باشد ودرصورتیکه تصمیم وزارت صنعت عدم واردات خودرو بخاطر حمایت از چینی ها وداخلی ها باشد سال آینده قیمت ها با وجود عدم تقاضا هم افزایش خواهد داشت