موضوعات داغ

امید به ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات کشور طی روزهای آینده

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک اظهار داشت: ترخیص خودروهای دپو شده منتظر دستور نهایی وزیر صنعت است و صحبت‌های مبنی بر تصمیم سران قوا برای ترخیص این خودروها مربوط به هفته گذشته است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: تصمیمات سرا قوا در مورد موضوعاتی مانند ممنوعیت، ورود یا ترخیص نیست زیرا از حیطه تصمیمات سران قوا خارج بوده و این موضوع مربوط به یکی از زیرمجموعه‌های وزارت صنعت و معدن است. حال از آنجایی که این سازمان مربوطه به وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کند، سران قوا، معاون اول رئیس‌جمهور و همه سازمان‌ها باید برای حل این مشکل ورود کنند و به نظر می‌رسد که این موضوع در حال خارج شدن از اختیارات این زیرمجموعه وزارت صنعت و معدن بوده و در حال واگذاری به دولت است.
مهدی دادفر درباره انتخاب رئیس سازمان توسعه تجارت، گفت: انتخاب رئیس سازمان توسعه تجارت کار بسیار سختی است، زیرا باید فردی انتخاب شود که به فرآیندهای تجاری و ایجاد تعادل و توازن، آگاهی لازم و برنامه داشته باشد و باید نوع نگاه اقتصادی خود را نیز بیان کند. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه افزود: کسی که به عنوان رئیس سازمان توسعه تجارت انتخاب می‌شود یعنی این فرد رهبر ارکستر تجارت ایران است و باید بر اقتصاد سیاسی و رژیم تجاری کشور نظارت داشته و برای آن برنامه‌ریزی کند.
دادفر با تشبیه شورای سیاست‌گذاری خودرو به مغز اقتصادی صنعت خودرو، گفت: شورای سیاست‌گذاری خودرو باید برای وضعیتی مانند امروز برنامه‌ریزی می‌کرد و راه‌حل ارائه می‌داد، اما این شورا فقط گره‌گشای مشکلات خودروسازان داخلی شده است.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اظهارات رئیس سازمان توسعه تجارت مبنی بر اینکه نتیجه جلسه سران قوا درباره خودروها دپو شده به زودی اعلام می‌شود، بیان داشت: این موضوع در حالی گفته می‌شود که در هفته جاری دفتر پیگیری‌های ویژه رئیس‌جمهور در نامه‌ای از وزارت صنعت و معدن خواسته تا به وضعیت خودروهای دپو شده در گمرک رسیدگی شود و بیان این موضوع از طرف رئیس سازمان توسعه تجارت موضوعی جدیدی نیست.
به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ۳ هزار خودرو درب خودرو گمرک بوده و فقط در انتظار یک استعلام برای ترخیص از گمرک هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد