موضوعات داغ

گردهمایی زمستانی کیا سراتو در آجودانیه تهران + عکس

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
کلوپ کیا سواران که یکی از گروه‌های قدیمی خودرویی به‌شمار می‌رود، از چندی پیش با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری گردهمایی در مجتمع عرش تهران در روز جمعه 14 دی‌ماه خبر داده بود. اما نکته قابل توجه درخصوص این گردهمایی، تغییر محل برگزاری آن بود که به دلیل محدودیت فضا برای حضور خودروها، این گردهمایی در محله آجودانیه برگزار شد. همچنین باتوجه به استقبال کم اعضای این گروه، شاهد حضور 13 دستگاه کیا سراتو کوپ در این گردهمایی بودیم. از آن‌جایی که این دسته از برنامه‌ها و گردهمایی‌ها به منظور به اشتراک گذاشتن تجربیات و اطلاعات دارندگان خودروها شکل می‌گیرد، در این برنامه نیز شاهد ایجاد بحث‌های خودرویی و تخصصی در زمینه تجربیات دارندگان خودروهای کیا سراتو بودیم.
همچنین حضور نسل‌های مختلف این خودرو در گردهمایی امروز گروه کلوپ کیا سواران، سبب شد تا سیر تحول این خودرو به‌خوبی قابل مشاهده باشد و پیشرفت صنعت خودرو کره و به‌خصوص کمپانی کیا، مورد توجه قرار بگیرد. نکته قابل توجه درخصوص کیا سراتو کوپ، رنگبندی متنوع و جذابی است که در نسل اول این خودرو بسیار مورد توجه قرار گرفت.

گردهمایی کیا سراتو

گردهمایی کیا سراتو

کیا سراتو یکی از خودروهای محبوب و پرفروش در بازار خودروهای وارداتی است که طی سال‌های گذشته شاهد عرضه نسل‌های گوناگون آن توسط شرکت اطلس‌خودرو و شرکت‌های گری‌مارکت بودیم. همچنین عرضه نسخه کوپه این خودرو سبب شد تا تحولی در رده خودروهای نسبتا ارزان وارداتی شکل بگیرد. از همین رو بسیاری از جوانان از این خودرو استقبال کرده و آن را به عنوان خودرویی اسپرت انتخاب کردند.
کیا سراتو کوپ عرضه شده در ایران از یک موتور دو لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر است 159 اسب‌بخار قدرت و 194 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا 100 این خودرو طبق اعلام کمپانی حدود 10.3 ثانیه بوده که برخلاف ظاهر اسپرتی که دارد، چندان قابل قبول نیست. گفتنی است این خودرو با یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو نیز عرضه می‌شود که توان تولید نیرویی معادل 201 اسب‌بخار دارد. اما هرگز این خودرو با موتور توربو به بازار ایران عرضه نشد.

کیا سراتو

کیا سراتو

کیا سراتو کوپ از نظر تجهیزات رفاهی و آپشن‌ها، عملکرد نسبتا خوبی دارد و ویژگی‌هایی چون 6 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی با قابلیت پخش USB, iPod, CD, MP3، آینه‌های الکتروکرومیک، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، سانروف، گرمکن صندلی‌های جلو و چراغ‌های جلو اتوماتیک را در اختیار شما قرار می‌دهد.
گفتنی است در حال حاضر نسل‌های مختلف این خودرو در بازار قیمتی حدود 165 تا 310 میلیون تومان دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد