موضوعات داغ

سیاستمداران چه خودروهایی سوار می‌ شوند؟ -قسمت اول

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهایی که مورد استفاده سیاستمداران می گیرند اهمیت زیادی دارند و مخصوصا زمانی که افراد مهم بخواهند در میان عموم ظاهر شوند از این خودروها استفاده می شود. بعضی از سیاستمداران ترجیح می دهند که از خودروهای وطنی استفاده کنند که برای مثال باید به آنگلا مرکل اشاره کرد که همیشه خودروی آلمانی سوار می شود و یا رئیس جمهورهای فرانسه هم همیشه خودروی فرانسوی و نخست وزیران بریتانیا نیز از محصولات جگوار استفاده می کنند.
در ادامه ما لیستی از 13 خودروی سیاسی آماده کرده ایم که برای رهبران کشورهای و یا پادشاهان ساخته شده اند. به نظر شما کدام یکی از این خودروها جذاب تر است؟

ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه

رئیس جمهور روسیه ولادیمر پوتین از یک خودروی ساخت NAMI استفاده می کند. این لیموزین با طول حدود 7 متر و با عرض 2 متر به یک موتور 4.4 لیتری V8 مجهز است که 598 اسب بخار قدرت دارد. این خودرو چهارچرخ محرک است و از یک گیربکس 9 دنده اتوماتیک در آن استفاده شده است. حداکثر سرعت این خودرو چیزی در حدود 180 کیلومتر بر ساعت است که برای یک خودروی 6.5 تنی کاملا مناسب است.

پاپ فرانسیس

زمانی که پاپ فرانسیس تازه به واتیکان راه یافت از یک فولکس واگن فیتون استفاده می کرد که فاقد نشان و رنگ آمیزی رسمی نیز بود. سپس وی این خودرو را با یک فورد فوکوس نسل دوم جایگزین کرد. اما در گاراژ پاپ دو دستگاه مرسدس بنز G500 سفارشی هم وجود دارند که یکی مدل 200 و دیگری مدل 201۲ هستند. پاپ در برنامه های ویژه با یکی از این دو خودرو سفر می کند. زمانی هم که پاپ در سفرهای خارجی ماشین خود را به همراه نبرد از خودروی گارد سوئیسی استفاده می کند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان

هم رئیس جمهور و هم صدراعظم آلمان هر دو از آئودی A8 L W12 ضدگلوله استفاده می کنند. این خودرو با طول حدود 5.5 متری به یک موتور 500 اسب بخاری هم مجهز است. یک نکته ی جالب در مورد پلاک خودروهای مقامات آلمان وجود دارد. پلاک 01 متعلق به خودروی رئیس جمهور و پلاک 02 متعلق به خودروی صدراعظم است و وزیر خارجه نیز از خودرویی با پلاک 03 استفاده می کنند و به این ترتیب با عدد پلاک می توان اهمیت جایگاه سیاستمداران را فهمید که هرچه کمتر باشد بالاتر است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه

رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون چندی پیش از خودروی DS7 Crossback خود رونمایی کرد که یک خودروی لوکس فرانسوی از کمپانی پژو سیتروئن است. این خودرو به رنگ آبی دارای سانروف پانوراما، رینگ های 20 اینچی و نشان جمهوری فرانسه است.
ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه نیز از یک خودروی رنو اکیپ استفاده می کند و برای سفر نیز از فولکس واگن مولتی ون استفاده می کند.

پدرو سانشز، نخست وزیر اسپانیا

نخست وزیر اسپانیا از یک آئودی A8 L Security استفاده می کند که از نخست وزیر سابق برای وی باقی مانده است. بخش اسپانیایی گروه فولکس واگن این خودرو را به قیمت 573 هزار دلار در اختیار نخست وزیر قرار داده. از آنجایی که نشان W12 روی این خودرو به چشم نمی خورد می توان فهمید که زیر کاپوت آن یک موتور V8 با حجم 4 لیتر وجود دارد که 450 اسب بخار قدرت تولید می کند و به سیستم چهارچرخ محرک نیز مجهز است. در این خودرو از حدود 600 کیلوگرم زره استفاده شده است.
خودروی سابقی که مورد استفاده نخست وزیران اسپانیا بود یک آئودی A8 مدل 2001 بود که تا بیش از بازنشستگی بیش از 300 هزار کیلومتر راه رفته بود.
پدرو سانشز پیش از نخست وزیری از یک پژو 407 مدل 2005 استفاده می کرد.

فیلیپ ششم، پادشاه اسپانیا

فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا مجموعه ای از خودروهای تاریخی را به همراه راننده در اختیار دارد. به طور سنتی وی از خودروهای رولزرویس و یا مرسدس بنز استفاده می کند. وی از تاجگذاری خود در سال 2014 از یک رولزرویس فانتوم استفاده کرده بود و دقیقا همان خودرویی بود که پدر وی خوان کارلوس نیز در سال 1975 از آن استفاده کرده بود.
فیلیپ ششم برای استفاده روزمره از خودروهای متنوعی استفاده می کند و با خودروهای ولوو، مرسدس بنز، آئودی و یا لکسوس مشاهده شده است. در روز تولد 50 سالگی فیلیپ ششم وی با یک آئودی RS6 سدان 580 اسب بخاری دیده شد.

ملکه الیزابت دوم، ملکه انگلیس

ملکه الیزابت از یک خودروی بنتلی آرنیج ساخت مولینر استفاده می کند. این خودرو به مناسبت پنجاهمین سالگرد سلطنت ملکه برای وی ساخته شد. این بنتلی آرنیج در مقایسه با مدل استاندارد این خودرو فاصله محوری و عرض بیشتری دارد و ارتفاع سقف آن نیز افزایش پیدا کرده است. این خودرو ضد گلوله نیز هست.

ادامه دارد...

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد