موضوعات داغ

سیاستمداران چه خودروهایی سوار می‌ شوند؟ -قسمت دوم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهایی که مورد استفاده سیاستمداران می گیرند اهمیت زیادی دارند و مخصوصا زمانی که افراد مهم بخواهند در میان عموم ظاهر شوند از این خودروها استفاده می شود. بعضی از سیاستمداران ترجیح می دهند که از خودروهای وطنی استفاده کنند که برای مثال باید به آنگلا مرکل اشاره کرد که همیشه خودروی آلمانی سوار می شود و یا رئیس جمهورهای فرانسه هم همیشه خودروی فرانسوی و نخست وزیران بریتانیا نیز از محصولات جگوار استفاده می کنند.
در ادامه ما لیستی از 13 خودروی سیاسی آماده کرده ایم که برای رهبران کشورهای و یا پادشاهان ساخته شده اند. در قسمت قبل تعدادی از این خودروها را معرفی کردیم و در ادامه به باقی خودروهای این لیست خواهیم پرداخت.

میشل تمر، رئیس جمهور برزیل

در برزیل، رئیس جمهور از یک رولزرویس سیلور رایت مدل 1952 استفاده می کند. این خودرو با وجود قدیمی بودن اما در سالهای اخیر از نظر ایمنی و امنیتی بروزرسانی شده است. اولین رئیس جمهوری که از این خودرو استفاده کرد گتولیو وارگاس بود و پس از آن تا امروز این رولزرویس کلاسیک در برزیل استفاده می شود. این خودرو به یک موتور 4.3 لیتری شش سیلندر مجهز شده و گیربکس آن نیز از نوع چهار سرعته دستی است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه

رجب طیب اردوغان ار یک مرسدس بنز S600 با فاصله محوری زیاد استفاده می کند که بدنه‌ی آن از تیتانیوم مخصوصی ساخته شده و پنل های آلیاژی درهای آن نیز 5 اینچ ضخامت دارند. بدنه ی این خودرو می تواند در مقابل انواع گلوله ها مقاومت کند. برای محافظت در مقابل حملات شیمیایی و میکروبی نیز فضای داخلی این خودرو کاملا ایزوله است. این مرسدس بنز ویژه به طور مستقیم با ماهواره‌ی Gokturk-1 در ارتباط است . داخل لاستیک های آن سیم های فولادی کار گذاشته شده تا در حالت پنچری هم به راحتی حرکت کنند. قیمت این خودرو امروز 172 هزار دلار است.

سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا

سرجیو ماتارلا از یک لانچیا فلاینا 335 مدل 1958 استفاده می کند. این مدل یک خودروی چهار در کانورتیبل است و توسط پینین فارینا طراحی شده است. البته ابعاد خودروی ٰئیس جمهور بزرگ تر از مدل استاندارد است و بدنه‌ی آن نیز تقویت شده است. موتور این خودرو با 2.5 لیتر حجم و شش سیلندر می تواند 120 اسب بخار قدرت تولید کند.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا

ترزا می با یک جگوار XJ Sentinel تردد می کند که کاملا زره پوش بوده و می تواند در مقابل انواع حملات مقاومت کند. موتور V8 این خودرو 5 لیتر حجم و 503 اسب بخار قدرت دارد. پنل ای بیرونی این خودرو 5 اینچ ضخامت دارند و یک سیستم اکسیژن ساز در داخل کابین نصب شده تا در زمان حملات شیمیایی استفاده شود. از امکانات این خودرو می توان به ماساژور و سیستم صوتی حرفه ای با 20 بلندگو اشاره کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا

کادیلاک رئیس جمهور آمریکا با نام هیولا یا Beast شناخته می شود و یکی از ایمن ترین خودروهای موجود در جهان است. این خودرو به سیستم گاز اشک آور و سیستم اتفا حریق هم مجهز است و وزنی در حدود 9 تن دارد. کابین این کادیلاک کاملا ایزوله و ایمن بوده و حتی نمونه خون رئیس جمهور نیز برای مواقع اضطراری در داخل کابین وجود دارد. این کادیلاک به پیشرفته ترین سیستم های ارتباطی دنیا نیز مجهز شده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی

رهبری کره شمالی به تازگی مرسدس بنز خود را کنار گذاشته و از یک رولزرویس فانتوم استفاده می کند. از این خودرو اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما احتمالا از فناوری های پیشرفته ای بهره مند است. خودروی قبلی رهبر کره شمالی یک مرسدس بنز S600 پولمان سفارشی مدل 2012 بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/24
پراید داش حسنم بزارید😂😂😂