موضوعات داغ

تست و بررسی کیا سراتو 2019 + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بازار سدان های سایز کوچک در حال حاضر بسیار متنوع بوده و مشتریان با کمبود گزینه روبرو نیستند. یکی از معروف ترین سدان های سایز کوچک بازار که در کشورمان نیز محبوبیت قابل توجهی دارد، کیا سراتو است که اخیرا نسخه 2019 آن به بازار عرضه شده است. مهم ترین رقبای این خودرو، تویوتا کرولا و هوندا سیویک هستند که سابقه بیشتری در بازار دارند و کیا برای به چالش کشیدن آنها، تلاش بسیاری را انجام می دهد.
کیا سراتو در بازار آمریکای شمالی، با نام کیا فورته عرضه می شود و نسل فعلی، سومین نسل از کیا فورته است که پا به بازار ایالات متحده می گذارد. کیا سعی کرده تا در طراحی نسل جدید سراتو، یک بازبینی اساسی را در این خودرو انجام دهد ظاهر خارجی خودرو اصلاحاتی را در بر داشته و کیا سعی کرده تا سراتو جدید را شبیه کیا استینگر، تهاجمی و اسپرت طراحی کند. از معایب این سبک طراحی باید به زمان بر بودن عادت به ابعاد خودرو برای راننده اشاره کرد، چرا که کاپوت طولانی جلو و صندوق کوچک، رانندگی را در ابتدا اندکی سخت می کند.
همانند نسخه های گذشته، موتور خودرو از نوع دو لیتری تنفس باقی مانده که 147 اسب بخار قدرت تولید می کند، اما بروز رسانی هایی برای افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت در برنامه ریزی این پیشرانه صورت گرفته است. در مورد گیربکس، کیا گزینه جدیدی را برای مشتریان معرفی کرده که یک نمونه CVT مخصوص به خودش است که IVT نامیده می شود و کوتاه شده عبارت انتقال متغیر هوشمند یا intelligent variable transmission است. سخت افزار گیربکس IVT با CVT کاملا مشابه است، اما در برنامه ریزی نرم افزاری، تلاش می کند تا عملکرد یک گیربکس واقعی را تقلید نماید.
شتاب صفر تا صد کیا سراتو 2019 با این گیربکس و پیشرانه، 8.1 ثانیه است که نیم ثانیه سریع تر از نسل قبلی است. طراحی داخلی نیز شبیه به دیگر محصولات کیا و هیوندای است که در سال های اخیر به بازار عرضه شده اند و کابین خودرو شباهت فراوانی به کابین هوایپما پیدا کرده است. کیا سراتو 2019 در نسخه های متعددی به بازار عرضه می شود که ارزان ترین تیپ موسوم به FE، 18،585 دلار قیمت دارد و گران ترین تیپ یعنی EX، 22،885 دلار قیمت دارد.


نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/23
با تشکر از دوستان خودرو بانک اگر امکانش هست این مدل کلیپ ها رو با زیر نویس فارسی تو سایت قرار بدین ممنون می شم.
1397/10/24
سراتو آپشنال سایپا مدل 2010 داریم میخرم 20000 دلار یا ابلفضل