موضوعات داغ

نگاهی به خودروهای برجسته ای که در سال 2019 به بازار می آیند – قسمت اول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مدتهاست که خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت با افت فروش روبرو بوده اند و تولید آنها، دیگر برای شرکت های خودروسازی صرفه اقتصادی ندارد. اگر این خودروها در مدت زمانی کوتاه بتوانند به سطح قابل قبولی از فروش دست پیدا کنند، مجددا این امید به خودروسازی ها تزریق خواهد شد که هنوز هم خودروهای اسپرت، مشتریان خود را دارند، در غیر اینصورت، رفته رفته شاهد خداحافظی این خودروها از سبد محصولات خودروسازی خواهیم بود. این محصولات در سال 2019 نیز حضوری پر رنگ خواهند داشت، تا شاید بتوانند سلیقه مشتریان را از خودروهای کسل کننده به سمت خودروهای جذاب، تغییر دهند.

خودروی بیستم، آستون مارتین DBX
شروع قیمت از 240 هزار دلار
زمان تقریبی عرضه به بازار: اکتبر 2019
رقبای اصلی: مازراتی لوانته، پورشه کاین
این لوکس ساز انگلیسی پس از مدتها مقاومت در مقابل موج جهانی تولید خودروهای شاسی بلند، بالاخره مجبور شد تا در برابر این موج تسلیم شده و محصولی کراس اوور را روانه بازار خواهد کرد. در مورد جزییات این محصول، هنوز اطلاعات خاصی در دسترس نیست، اما تا کنون می دانیم که این خودرو بر اساس پلتفرم آستون مارتین DB11 توسعه یافته و پیشرانه آن نیز از مرسدس بنز به عاریت گرفته می شود. آستون مارتین در حال حاضر دو گزینه برای قسمت قوای فنی دارد که هنوز در مورد آنها به جمع بندی نهایی نرسیده است. این دو گزینه عبارتند از موتور شش سیلندر مرسدس بنز و موتور V8 مجهز به دو توربوشارژر از آستون مارتین.

آستون مارتین DBX

آستون مارتین DBX

خودروی نوزدهم، آستون مارتین والکری
شروع قیمت از 4 میلیون دلار
زمان تقریبی عرضه به بازار: دسامبر 2019
رقبای اصلی: مک لارن سنا، فراری لافراری، پاگانی هویرا BC
آنطور که رسانه ها به آستون مارتین والکری لقب داده اند، بزودی شاهد یک نابودگر از این شرکت انگلیسی خواهیم بود که قرار است به قوی ترین خودروی جاده ای ساخته شده در تاریخ تبدیل شود. این خودرو با استفاده از فناوری های استفاده شده در خودروهای فرمول یک تیم رد بول توسعه یافته و طراح افسانه ای خودروهای فرمول یک، Adrian Newey بر روند ساخت آن نظارت دارد. پیشرانه این خودرو از نوع 6.5 لیتری V12 هیبرید است و 1100 اسب بخار قدرت تولید می کند. تولید این خودرو نیز محدود خواهد بود، تنها 150 نسخه جاده ای و 25 نسخه ویژه پیست از آستون مارتین والکری به تولید خواهند رسید.

آستون مارتین والکری

آستون مارتین والکری

خودروی هجدهم، آئودی RS5 اسپرت بک
شروع قیمت از 157,700 دلار
زمان تقرببی عرضه به بازار: ژانویه 2019
رقبای اصلی: بی ام و M4 ، مرسدس بنز AMG C63
این استیشن جذاب و سریع از آئودی، در ماه ژانویه به بازار عرضه می شود و پیشرانه V6 توربو دوقلو آن، قابلیت تولید 443 اسب بخار قدرت و 600 نیوتون متر گشتاور را دارد. این قدرت و گشتاور توسط جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود و تجربه ای بی نظیر از رانندگی را فراهم می سازد. این محصول در حقیقت از افزوده شدن یک قسمت شبه هاچ بک به آئودی RS5 معمولی حاصل شده است. امکانات آن تفاوتی با نمونه سدان ندارند که از آن جمله می توان به داشبورد دیجیتال آئودی، هد آپ دیسپلی، پورت های USB و شارژر اشاره کرد. این خودرو تنها در یک رنگ سبز خاص به نام Sonoma Green قابل خرید خواهد بود.

آئودی RS5  اسپرت بک

آئودی RS5 اسپرت بک

خودروی هفدهم، آئودی TT / TTS
شروع قیمت از 80 هزار – 95 هزار دلار
زمان تقریبی عرضه به بازار: ژوئن 2019
رقبای اصلی: بی ام و M240i
نسل جدید کوپه دو نفره و سریع آئودی، از سال 2016 در بازار حضور داشته و هم اکنون در نیمه عمر خود به سر می برد. با وجود تمام ویژگی های مثبتی که این خودرو دارد، فروش نا امید کننده آن در بازار، آئودی را به فکر ایجاد تغییرات در این خودرو انداخته است. نباید انتظار تغییر در قوای فنی را داشته باشیم، اما قطعا این محصول با امکانات رفاهی جدیدی به بازار عرضه خواهد شد.

آئودی TT / TTS

آئودی TT / TTS

خودروی شانزدهم، آئودی R8
شروع قیمت از 395 هزار دلار
زمان تقریبی عرضه به بازار: اکتبر 2019
رقبای اصلی: مک لارن 570S ، لامبورگینی هوراکان LP610-4 ، مرسدس بنز AMG GT-R
آئودی توانایی تحسین برانگیزی در نابود کردن رقبای خود دارد و اکنون میخواهد یک کوپه موتور وسط با عملکرد بالا و مجهز به پیشرانه V10 را به بازار عرضه کند. با توجه به تغییر نسل نصفه و نیمه خودروهای آئودی، باید منتظر یک چهره بروز شده در آئودی R8 باشیم. اطلاعات زیادی از این محصول هنوز در دسترس نیست، اما پیش بینی می شود که قدرت پیشرانه آن به 611 اسب بخار برسد.

آئودی R8

آئودی R8


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد