موضوعات داغ

تولید روغن موتورهای خارجی در داخل کشور بر پایه روغن‌های داخلی تحت لیسانس شرکت مادر

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطورکه احتمالاً می دانید، خودروبانک اخیراً اقدام به تهیه و انتشار سه قسمت فنی در مورد روغن موتورها کرد و در کنار توضیح و یادگیری روش انتخاب روغن موتور مناسب برای هر خودرو، توضیحاتی پیرامون روغن موتورهای مناسب برای خودروهای داخلی داد.
هر کدام از این قسمت ها با بازدیدهای بسیار خوبی از جانب مخاطبان سایت خودروبانک مواجه شدند و بحث های تخصصی زیادی پیرامون روغن موتور در داخل سایت انجام شد که به بالا بردن اطلاعات فنی مخاطبین کمک زیادی کرد.
در قسمت سوم از این سری فیلم های تخصصی، توضیحاتی پیرامون روغن موتورهای داخلی و وارداتی انجام شد که در میان آن به بعضی از تقلب های رایج اشاره کرده بودیم و یکی از آن تقلب ها را پر کردن روغن موتورهای داخلی در پکیج روغن موتورهای خارجی عنوان کرده بودیم. یعنی در حقیقت شما یک روغن موتور خارجی را خریداری می کنید اما در آن روغن موتور داخلی پر شده است! بعد از انتشار این فیلم، نماینده رسمی شرکت لیکومولی در ایران طی تماسی با خودروبانک، توضیحاتی را پیرامون قسمت آخر و موضوع مطرح شده داد که لازم دیدیم برای اطلاع رسانی در مورد آن صحبت کنیم.
لیکومولی اعلام کرد که بسیاری از روغن موتورهایی که در داخل کشور ما استفاده می شود، در خارج از کشور دیگر تولیدی برای آن وجود ندارد و نماینده این شرکت در ایران، تحت لیسانس لیکومولی اقدام به تولید آنها برای استفاده داخلی می کند. اما کمی نوع تولید متفاوت است بصورتیکه حتماً ادتیو مربوطه از کشور مادر (در این مورد آلمان) وارد کشور می شود اما روغن پایه ممکن است در بعضی از مدل ها در داخل کشور و از پالایشگاه های داخلی تهیه شوند و با روند تولید به همراه ادتیو وارد شده، با نام لیکومولی عرضه شوند. پس در حقیقت باید یک اصلاحیه به قسمت سوم اضافه کنیم که لزوماً وجود یک روغن موتور پایه داخلی در بسته بندی روغن موتور خارجی نمی تواند تقلب محسوب شود و همانند لیکومولی، بعضی از این روغن موتورها با پایه داخلی اما با ادتیوهای اصلی وارداتی در داخل کشور تولید شده اند. به طور مثال روغن موتورهای 20W50 لیکومولی نمونه ای است که بر پایه روغن موتورهای پالایشگاه های داخلی، اما با ادتیوهای آلمانی و در پروسه تحت لیسانس لیکومولی در داخل کشور تولید می شود و به بازار عرضه می شود.
این موضوع جدیدی بود که طی تماس و همکاری نماینده رسمی لیکومولی در ایران باید به قسمت سوم اضافه کنیم و از همکاری این شرکت برای اطلاع رسانی دقیق تر در بحث روغن موتورها و بالابردن دانش مخاطبین کمال تشکر را داریم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/22
از فردا منتظر یاتاقان زدن های مختلف هستیم