موضوعات داغ

چند دستگاه هاوال H2 در آذرماه تولید شد؟ کمبود قطعه به دلیل تحریم‌ها

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
طبق آماری که وزارت صنعت منتشر کرده، بهمن موتور توانسته در آذرماه گذشته حدود 90 دستگاه هاوال H2 را تولید کند. این تولید گرچه عدد قابل توجهی برای یک شرکت خودروساز خصوصی در شرایط تحریم و مشکلات ارزی داخلی است، اما باید گفت هنوز فاصله زیادی تا تعهدات این شرکت دارد.
بهمن موتور در حال حاضر بیش از 2 هزار دستگاه هاوال H2 متعهد به مشتریان است و با کمبود قطعه شدیدی مواجه شده که دلیل اصلی آن را قطع ارتباط طرف چینی به دلیل تحریم های آمریکا می داند. این موضوع باعث نارضایتی مشتریان در هفته های اخیر نیز شده و بهمن موتور نیز اعلام کرده که شاید نتواند به تمامی تعهدات خود برای تحویل هاوال H2 پاسخ دهد و شرایطی برای تغییر قرارداد به بسترن B30 و یا پس گرفتن اصل پول به همراه سود را در نظر گرفته است.
قبل از این بهمن موتور برنامه هایی برای تولید هاوال H6 و همچنین واردات هاوال H9 نیز در نظر داشت اما متاسفانه به دلیل مشکلات ماه های اخیر، فعلاً پروژه هاوال متوقف شده بهمن موتور تنها تلاش دارد تا در حد امکان به حداکثر تعهدات خود برای تحویل هاوال H2 پاسخ دهد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/24
چند ماه پیش بود که مدیر عامل گروه بهمن گفت که تمامی قطعات هاوال برای تمامی تعهدات به طور کامل وارد شده است...حالا تمامی هاوال های ثبت نامی توی بازار آزاد فروختن و ماشینی برای تحویل به حواله داران هاوال ندارن...اون B30 هم زمان ثبت نام 69 تومن بود که الان طرح جایگزین زدن با قیمت 106 تومن....مشتری رو چی فرض کردی گروه بهمن؟؟؟مونتاژکارای بی لیاقت و بی عرضه و بی وجدان
1397/10/25
چه جالب تو هر نمایندگی بهمن که میبینی 3 ، 4 تا از اینها دارن خاک میخورن اونوقت ندارن ماشین مردم رو بدن ؟؟؟ معلومه دیگه همه رو از طریق دلال ها تو بازار آزاد ریختن وقتی که پای انجام تعهدات اومد وسط تحریم شدن
1397/10/25
اگه قطعه نداشته بیخود کرد پیش فروش کرد. الانم پول مارو به دلار همون زمان بده
1397/10/25
ما هفتم خرداد ثبت نام کردیم.اون موقع قیمت دلار شش هزار تومان بود و تحریم هم هنوز شروع نشده بود.چرا همون موقع بفکر تامین قطعه نبودن؟
1397/10/25
مدیران بهمن موتور منتظر عنوان سلطان خودرو و مفسدین اقتصادی باشند
1397/10/26
اگر ماشین ندارن چرا پول مردم را بلوکه کرده اند، چرا خودروهای تکمیل شده را تحویل نمی دهند و وضعیت بقیه افراد را مشخص نمی کنند. بلاتکلیفی مشتریان تاکی؟