موضوعات داغ

واکنش وزیر صنعت به اعتراض برخی خریداران خودرو

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
امروز تعدادی از خریداران خودروهای داخلی در اعتراض به افزایش قیمت برخی از خودروها و تاخیر در تحویل آن ها در مقابل وزارت صمت حضور پیدا کرده و اعتراضات خود را به گوش وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت رساندند.
رضا رحمانی در واکنش به اعتراضات برخی خریداران خودرو در مقابل این وزارتخانه عنوان کرد که خودروهایی که پیش از این با قیمت قطعی پیش‌فروش شده‌اند، مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شوند.
به نقل از ایسنا، رحمانی در این زمینه توضیح داد که این وزارت خانه در کنار مردم ایستاده و مطالبه‌گر حقوق آن ها از خودروسازان است. در جلسات روزهای اخیر به جد از مدیران دو خودروساز بزرگ خواسته شده که بر اساس قراردادها روند تحویل خودروها تسریع شود. گفته می شود که قراردادهای قطعی مشمول افزایش قیمت نمی‌شود.
هفته گذشته بود که با صدور مجوز از سوی ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت جدید خودروهای پرتیراژ داخلی اعلام شد.
بنابراین به نظر نمی رسد که علیرغم اعتراضات، تغییری در شرایط بازار خودرو ایجاد شود و ظاهرا خریداران خودروهایی که با قیمت غیر قطعی عرضه شده اند باید به تحویل گرفتن خودروهایشان با قیمت های اعلام شده دلخوش باشند چرا که نرمشی از سوی مسئولان در راستای کاهش قیمت به نرخ های قبلی دیده نمی شود.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/26
که ایشون در کنار مردم است...
از همین کنار جیب ما رو زد و رفت...
خدا نیامرزه زنده و رفته این مسوولین و خودروسازان و... که در مدت 40 سال بدترین شرایط رو ساختید برای ملت به بهانه تحریم و...
نمیتوانید برید گم بشین
ما ملت هم باید به این درک و فهم برسیم که تا باسواد (باشعور) نشیم همینه
1397/10/26
آخه وزیر نادان خودروها به تاخیر افتاده اند و سر موعد با قیمت زمان خودشان برای مشتری دعوتنامه نیامده که مردم تکمیل وجه کنند وزیری که انقد نادان باشد چطور به امور مملکت می تواند رسیدیگی کند؟
1397/10/26
سلام

#نه_به _گرانی_خودرو
#گرانفروشی_سایپا

بنده ثبت نام اولی هستم در مرداد ماه 97 آریو اتومات ثبت نام کردم و موعد تحولیش آبان ماه بود، 2روز پیش تماس گرفتند که بیایید تکمیل وجه نمایید آن هم با 50درصد بیشتر از قیمتهای قبلی(قیمت قبلی=62 میلیون- قیمت جدید=94 میلیون) و بیشتر از قیمت بازار.

امروز رفتم وزارت صنعت معدن تجارت تو میدان ولیعصر و شکواییه نوشتم بخاطر گرانی_خودرو به غیر بنده کلی آدم اونجا بود، تو رو خدا دوستان اونهایی که دارای شرایط بنده هستند بیایند شکواییه تنظیم کنند که این شرکتها بفهمند که مملکت قانون داره!!!

موفق و پیروز باشید
1397/10/27
قانون داره رو خوب اومدی :))
1397/10/26
واکنش وزیر صنعت به اعتراض برخی خریداران خودرو اين بوده كه فرمودند:
كاري از دستشون برنمياد واكنش ،‌ ديگه واكنش كه بايد مابه تفاوت رو پرداخت كنيد پس واكنش كه عكس عمل من وزير همين فقط واكنش و چربكنش
1397/10/27
با سلام... من ثبت نامی اسفند96 بودم برای گروه دنا و موعد تحویل مهر97 بوده.. حالا بعد از این همه تاخیر و دست نگه داشتن ایران‌خودرو برای دور زدن تحریمها، در صدد هستن که بقبولونن به مشتری ها که تکمیل وجه با افزایش 20 میلیون تومانی انجام بشه... میخوام بگم ایران‌خودرو عزیز با دسته کورها که طرف نیستی برادر من.... حساب 2* 2=4تاس..سود و جریمه تاخیر ودیعه مشتری رو با ریال حساب میکنید... و اما افزایش قیمت خودرو تحویل معوق رو با نرخ دلار حساب میکنی؟!!! مال خودرو ساز ماله مال مشتری بيت‌الماله؟!!!این کجای دنیا عدالت هست؟!!! مسؤلین محترم لطفا، ما با جدیت تمام خواستار حق مشتری های تحویل معوق خود هستیم... من الله توفیق
1397/10/27
خیلی حال میکنم . بریید ثبت نام کنین . جا نمووونییین . برین
1397/10/27
والا ادم میمونه تو. کار رسانه ها...یکیتون نیومدین بپرسین مشکل معترضین چی بوده...و. فقط کارتون شده کپی پیست مطالب ازهم..جهت اطلاع پاسخ وزیر اصلا چیز جدیدی. نبوده و چند. هفته پیش فروش قطعی ها تعیین تکلیف شده بودن و مشکل معترضین اخیر به پیش فروشهای عادی هستش که با کمک رسانه هایی مثل شما به انحراف کشیده شد.امیدوارم. خبرنگارامون به رسالت اصلی خودشون بیشتر عمل کنن و. صدای واقعی مردم باشن
1397/10/30
من ارديبهشت ثبت نام كردم تحويل مهر پلكاني
تحويل قطعي تير يا شهريور ثبت نام كرده دوماه تا پنج ماه بعد از من
چطور براي من قطعه نداشتيد براي اونا داشتيد
اخه انصاف داشته باشيد من چرا بايد وجه اضافي بدم
اگه قطعه نداشتيد ماشين نداشتيد بيخود كرديد كه تو تير و شهريور فروش قطعي گذاشتيد وقتي پيش فروش ارديبهشت تكليفش مشخص نبوده
يك كم عقل تو سرتون نيست آخه