موضوعات داغ

رانا؛ خودرویی کم‌خرج و به صرفه تولید داخل

عکس مطلب اول
با پولی کمتر از 45 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟ تیبا؟ پراید؟ خودروهای دست دوم چینی؟ 206 در حد نو؟ صبر کنید! از رانا چه می‌دانید؟ خودرویی که دو سه سالی است بر سر زبان‌ها آمده، خودرویی کاملا بومی با کیفیتی مطلوب و استاندارد. الهام‌بخش رانا، 206 اس دی بود با کمی تغییرات ظاهری. البته رانا خودرویی است که می‌توان با آن بازی کرد؛ از قبیل نصب رینگ اسپورت، شیشه‌های دودی، سانروف و ... خرید رانا صفر از طریق مراجعه به نمایندگی امکان‌پذیر است. قاعدتا نمایندگی از قیمت بازاری هزینه کمتری دارد. اما یک راه تقریبا مرسوم و قابل اطمینان دیگر که دردسرهای رجوع به نمایندگی و ... را ندارد، سایت دیوار است. در این سایت می‌توانید آگهی‌های بسیاری هم‌رده با قیمت واقعی یا حتی کمتر از آن پیدا کنید.

رانا در دو سال اخیر چقدر افزایش قیمت داشت؟
تقریبا تمامی خودروها در یکی دو سال اخیر گران شده‌اند. بگذارید ابتدا روند افزایش قیمت رانا را بررسی مختصری کنیم. این خودرو در اواخر تیر 1395، قیمتی حدود 32 میلیون تومان داشت. این قیمت تا شهریور آن سال ثابت مانده بود اما در مهرماه و هفته‌های اول 1395 قیمت آن تا 34 میلیون تومان بالا رفت. قیمت رانا تا دی ماه سال 1396 34 الی 35 میلیون تومان بود اما ناگهان در دی آن سال ایران خودرو در جدیدترین آپدیت خود، قیمت رانا را 37 میلیون تومان اعلام کرد. اردیبهشت امسال اما با روند صعودی قیمت‌ها، رانا هم تغییر بودجه داد و به 39 میلیون تومان رسید. حالا هم اگر به آگهی‌های خرید رانا صفر در سایت دیوار نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید قیمت این خودرو چیزی معادل 42 میلیون و 500 هزار تومان است؛ شاید اندکی کمتر یا بیشتر. بنابراین افزایش قیمت رانا در قیاس با دیگر خودروهای داخلی مانند تیبا یا 206، بسیار کمتر بوده است. مثلا 206 هاچ‌بک در سال 1395، 32 میلیون تومان قیمت داشت و حالا در سایت دیوار تا 51 میلیون تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر، رانا خودرویی است که افت قیمت خود را تجربه کرده و خریداران آن نباید دغدغه‌ای بابت این موضوع داشته باشند.

هزینه‌های نگهداری
آبان 1394 گارانتی رانا از دو سال به سه سال و از 40 هزار کیلومتر به 50 هزار کیلومتر افزایش یافت. این موضوع تاثیر چشم‌گیری در کاهش هزینه نگهداری این خودرو داشت. همچنین از طرف دیگر، از آنجایی که رانا خودرویی داخلی است و حدود 6 سال از عمر آن در بازار می‌گذرد، قطعات آن به سادگی و به قیمتی ارزان در بازار پیدا می‌شود. حتی در سایت دیوار در کنار آگهی‌های خرید رانا صفر، چندین فروشگاه عرضه قطعات رانا یافت می‌شود. نمایندگی‌های ایران خودرو با مکانیک‌هایی خبره و کاربلد نیز در جای جای نقاط کشور آماده ارائه خدمات به مشتریانشان هستند.
البته یک راه دیگر برای کاهش هزینه‌های نگهداری وجود دارد. در سایت دیوار، خودروهای در حد صفری پیدا می‌شود که فروشنده، تمامی قطعات آن را تعویض کرده است و این برای شما یعنی یک تیر و دو نشان! مثلا در این سایت در میان موارد خرید رانا صفر، رانایی مدل سال 1396 به چشم می‌خورد که مالک آن قطعات فابریک جدیدی بر روی این خودرو نصب کرده است. این رانا با 36 هزار کیلومتر کارکرد به قیمت 40 میلیون تومان به فروش می‌رسد و دارای چنین امکاناتی است:« مه‌شکن زنون، روغن، لنت، فیلتر هوا، فیلتر روغن، شمع و فیلتر پمپ بنزین همگی تعویض شده است.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/28
برین به جهنم با این شتر گاو پلنگ بد ترکیبتون
1397/10/28
سلام.
آقا ی بار رانا رو ب عنوان فاجعه معرفی میکنید
بعد
با تندر۹۰ مقایسه میکنید ک تندر خیلی سَرتر و قیمت قطعاتش ارزون تر و خودرویی باکیفیت تر از آب درمیاد.
الان پست زدین دارن تعریف میکنین؟!!!!!!
ب صرفه! کم‌خرج!
آخر ب کدوم حرفتون اعتماد کنیم؟
هرکی داشته ناراضی بوده...
1397/10/29
دوست عزیز این مطلب رو خودربانک ننوشته و تبلیغ سایت دیواره. خوبه درشت و به وضوح نوشته این مطلب ربطی به خودروبانک نداره.
1397/10/29
"نمایندگی‌های ایران خودرو با مکانیک‌هایی خبره و کاربلد نیز در جای جای نقاط کشور آماده ارائه خدمات به مشتریانشان هستند" مرسی خیلی خندیدم این قسمتو خوندم ...
1397/10/29
اشغالی که گاری بهش شرف داره. داخل اتاقش بعد از ده هزارتا برات سیمفونی نا منظم می نوازه. اگه می خوای دیوانه بشی یکیش رو بخر.