موضوعات داغ

نگاهی شرایط و قیمت ولوو XC90 در بازار آزاد + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
ولوو XC90 یکی از معدود شاسی بلندهای لوکس بازار خودرو ایران است که به واسطه برند کمیاب و قیمت بالایی که دارد، از ابتدای ورودش به بازار مورد توجه قرار گرفته است. شاید بتوان تنها رقیب این خودرو را در حال حاضر، لکسوس RX200t دانست که نمی تواند رقیبی جدی برای ولوو در بازار جهانی باشد، ولی به دلیل مشخص نبودن شرایط خدمات پس از فروش محصولات ولوو در ایران، بسیاری از مشتریان تمایل به خرید لکسوس پیدا می کنند.
نسل دوم ولوو XC90 که دست پخت طراح معروف توماس لیگنالت می باشد، در نمایشگاه ژنو 2015 در دو مدل بنزینی و هیبریدی با 3 نوع تجهیزات رفاهی از جمله R-Design، Momentum و Inscription به نمایش گذاشته شد. با توجه به آن که نسل های پیشین محصولات ولوو ظاهر کسالت آوری داشته اند، این خودروساز سوئدی در طراحی نسل جدید محصولاتش توجه ویژه ای به مقوله زیبایی دارد و علاوه بر ایمنی، سعی دارد زیبایی را نیز به موارد مهم برای خرید یک ولوو برای مشتری اضافه کند. در ولوو XC90 ، شاهد آن هستیم که علاوه بر طراحی زیبا، در نمای جانبی از قطعاتی کرومی استفاده شده که حس لوکس بودن خودرو را تشدید می کنند. شاید تنها ایراد وارده به ظاهر ولوو XC90 را بتوان شباهت نزدیک نمای عقب این خودرو با ولوو XC60 که یک مدل ارزان تر است، بدانیم.

ولوو XC90

ولوو XC90

همان طور که انتظار می رود، در کابین خودرو از چرم طبیعی و چوب استفاده شده و در ابتدای ورود به کابین، بوی چرم و چوب شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. امکانات و تجهیزات قرار گرفته در کابین خودرو به قدری زیاد هستند که با یکبار نشستن در آن، نمی توانید تمامی این امکانات را بیابید. تعدد آپشن ها، کار کردن با آن ها را مشکل کرده است و نیازمند تلاش و زمان است. از نظر زیبایی و مواد استفاده شده در کابین، می توان ولوو XC90 را یکی از برترین خودروهای وارد شده به کشور دانست که در کنار مرسدس کلاس S و بی ام و 730li ، لوکس ترین محصولات بازار را تشکیل می دهند.
برای ولوو XC90 یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر در نظر گرفته شده است که به سیستم های پرخوران موتور از جمله سوپر شارژر و توربوشارژر مجهز شده است تا بتواند بدنه دو تنی خودرو را به راحتی به حرکت در آورد. این پیشرانه کوچک ولی قدرتمند، توانایی تولید 320 اسب بخار قدرت و 400 نیوتون گشتاور را دارد. جعبه دنده هشت سرعته ساخت آیسین نیز وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد که توان و گشتاور تولیدی را به هر چهار چرخ منتقل می کند. این ترکیب رضایت بخش، موجب می شوند که ولوو XC90 در مدت زمانی حدود هفت ثانیه، به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

ولوو XC90

ولوو XC90

یکی از مهم ترین دلایل برای مشتریانی که به دنبال خرید ولوو هستند، نا مشخص بودن وضعیت خدمات پس از فروش این خودرو در ایران است. علاوه بر آن که ولوو طی مکاتبات با مشتریان اعلام کرده است که هیچ نماینده رسمی در ایران ندارد، نحوه فعالیت شرکت های غیر رسمی فعال نیز برای مالکان رضایت بخش نیست و خرید و نگهداری یک ولوو در ایران را به ریسکی بزرگ تبدیل می کند. این شرایط به خصوص برای ولوو XC90 نگران کننده خواهد بود، چرا که این خودرو مجهز به توربوشارژر و سوپرشارژر می باشد و این گونه از پیشرانه ها، شدیدا نیاز به نگهداری دارند. عدم وجود اشخاص ماهر به تعداد کافی برای تعمیر این سیستم و همچنین عدم سازگاری بنزین های کشور با توربوشارژها، و عدم نگهداری صحیح، در طول زمان موجب آسیب رسیدن به آن ها خواهد شد. ولوو XC90 های وارد شده به ایران در دو تیپ آر دیزاین و اینسکریپشن هستند و در تعداد محدودی در بازار حضور دارند. در جدول زیر نگاهی به قیمت این خودروها خواهیم انداخت:

جدول قیمت ولوو XC90 در بازار آزاد

جدول قیمت ولوو XC90 در بازار آزاد


نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/29
داخل كابين rx200 از ولوو خيلي بهتره لطفا انصاف رو رعايت كننيد