موضوعات داغ

نکاتی که قبل از خرید نیسان آلتیما در منطقه آزاد باید بدانید

عکس مطلب اول
یکی از ماشین‌های نیسان که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته بود و توانست فروش خوبی را برای خود به ثبت برساند، نیسان ماکسیما بود که بعید است آن را نشناسید. با الگو گرفتن از ماکسیما، این بار نیسان تصمیم به ساخت نیسان آلتیما گرفت و مدل‌های جدید آلتیما را روانه بازار کرد.
امکانات این ماشین بسیار زیاد است و دقیقاً مثل ماکسیما، بسیار توجه به این مورد شده است که خودرو برای خانواده‌ها مناسب باشد. یکی از موارد خیلی خوب در این ماشین، استفاده از صندلی زیرو گرویتی برای راننده و سرنشین است که توسط تکنولوژی‌های ناسا ساخته شده است و باعث راحتی شما در سفرهای طولانی مدت می‌شود.
از نظر امکانات جانبی و تجهیزات جانبی شاید بتوان به جرات گفت که این ماشین چیزی از رقبا کم ندارد و می‌تواند سخت گیرترین مشتریان را نیز مجاب به خرید خود کند. طبق معمول همیشه اما نیسان بازهم تمرکز خیلی زیادی بر روی موتور ماشین نیسان آلتیما گذاشته است (دقیقاً مثل ماکسیما که از نظر موتوری بسیار ماشین سطح بالایی به نسبت قیمتش محسوب می‌شد).

نیسان آلتیما

نیسان آلتیما

در این ماشین از گیربکس CVT استفاده شده است که مصرف سوخت خودرو نیز در آن بسیار بهینه شده است. مصرف سوخت این خودرو 4 سیلندری، در مسیر بزرگراهی 6 لیتر در هر صد کیلومتر است. البته این خوردو با پیشرانه 6 سیلندر نیز برای شما قابل استفاده خواهد بود.
نکات خرید نیسان آلتیما مثل سایر ماشین‌ها شاید نقاط ضعف آن باشد. تغییر اصلی ایجاد شده بر روی مدل 2017 این ماشین، موتور 2500 سی سی آن است که قادر به افزایش توان ماشین شده است. طراحی این ماشین به طرز عجیبی زیبا و چشم نواز است، هم چنین در داخل ماشین نیز تمرکز زیادی برای همه چیز گذاشته شده. مثلاً صندلی‌های راحت که پیش‌تر به آن اشاره کردیم و بسیاری امکانات جانبی دیگر.
اما اگر بخواهیم به سراغ نقاط ضعف نیسان آلتیما برویم، اولین ضعف این ماشین شاید نداشتن نسخه هیبریدی باشد که امروزه بسیار مورد توجه است. مورد بعدی عدم استفاده از سیستم مدرن AWD جهت انتقال نیروی موتور به چرخ‌هاست. نکته بسیار عجیب در مورد این ماشین، صدای نسبتاً زیاد موتور آن در داخل کابین است.

نیسان آلتیما

نیسان آلتیما

از نظر امنیت این ماشین می‌توان گفت که هیچ کم ندارد. در تست‌های امنیتی انجام شده روی این ماشین، نیسان آلتیما توانست بالاترین رتبه ممکن و امتیاز 5 ستاره امنیت برای خود دریافت کند. البته این نمره 5 برای تصادفات از جلو و از طرفین بوده، ولی نمره برای تصادفات به هنگام چپ کردن، 4 ستاره بوده است. این خودرو به حدی ایمن است که یک شرکت آن را بهترین انتخاب از نظر ایمنی نامیده است.
به طور کلی همانطور که همه ما سابقه نیسان را می‌دانیم، نیسان خیلی بعید است ماشین بد تولید کند، تفاوت فقط شاید در تمرکز بر روی ماشین باشد. تمرکز نیسان برای ماشین آلتیما بیشتر از همه بر روی امنیت ماشین بوده و پس از آن تمرکز بر روی راحتی گذاشته شده است. به نحوی که برای مصارف خانوادگی کاملاً مناسب باشد.
مدل‌های متفاوتی از این خودرو عرضه شده‌اند که تفاوت اصلی مدل‌ها در موتور آن‌هاست. بهترین مدل برای مدل SL است که مجهز به موتوری 6 سیلندر خورجینی است و ظرفیت موتور آن 3500 سی سی است. ظرفیت 3500 سی سی برای ماشین سدان به ابعاد نیسان آلتیما به معنای واقعی یعنی جت! با اختلاف فراوان می‌توان این ماشین را از نظر موتوری و امنیتی بهتر از رقبای خود می‌تواند باشد.
اگر بخواهیم برایتان یک نتیجه گیری کلی از تمامی توصیفات بالا انجام دهیم و بگوییم این خودرو چه مزیت‌های اصلی دارد، به این صورت می‌توان آن را خلاصه کرد: این خودرو در مدل‌های مختلف عرضه شده است، مدل پیش فرض موتور 4 سیلندری و ظرفیت 2500 سی سی دارد، و قوی‌ترین مدل، 6 سیلندر با ظرفیت 3500 سی سی. تمرکز اصلی نیسان بر روی امنیت این ماشین بوده است و سعی شده ماشین بسیار راحت باشد تا این راحتی بتواند آن را یک ماشین همه چیز تمام و کاملاً ایده آل برای خانواده کند. نیسان همواره به ساخت خودرو باکیفیت معروف بوده و این کیفیت ساخت در نیسان آلتیما نیز حفظ شده است.
موردی که در این لحظه در مورد این ماشین وجود دارد، این است که در حال حاضر این مدل ماشین فقط در مناطق آزاد ایران قابل خرید و فروش است و فعلاً برنامه ای برای واردات این خودرو به صورت پلاک ملی وجود ندارد.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/2
نویسنده متن سطح کلاس اپشن هیچ ربطی به موتور نداره 3 تیپ اپشنی وجود داره بیسیک sv و sl اینکه شما sl انتخاب می کنید دلیل بر 6 سیلندر بودن نیست ،sl به معنی فول بودنه و در مورد موتور می تونید بین 4 یا 6 سیلندر انتخاب کنید اینجوری نیست که شما برای اینکه ماشین فول سوار شید حتما باید مدل 6 سیلندر خرید کنید ! در ضمن مشکل اصلیه التیما اواپرتور داخلیه اتاقه که توی هوای مرطوب و گرم خیلی زود سوراخ میشه و کلی خرج دست صاحب خودرو می ذاره که می تونید نگاهی به مناطق ازاد بندازید این مشکل در نیسان جوک هم خیلی رواج داره و شاید حتی بعد از یکسال به مشکل بخوره .
1397/11/2
نیسان آلتیما در بین رقبای اصلی این سگمنت(کمری-آلتیما-آکورد) در آمریکا اولین خودرویی هست که چند ماه پیش نسخه AWD رونمایی کرد...البته نباید فراموش کرد که سوبارو در همین سگمنت سالهاست
AWD تولید میکنه.جهت اطلاع...
1402/9/6
سلام دوستان من سال ۲۰۱۸ یک خودرو نیسان التیما فول چهار سیلندر وارد کردم تاکنون حدود پنج ساله هیچ مشکلی نداشته حتی تسمه هم عوض نکردم فقط یک دست شمع و روغن موتور و گیربکس بسیار ماشین امن و راحتیه سیستم سنسورهای ۳۶۰ درجه باعث شده چندین بار از تصادفات مختلف جلوگیری کنه بهترین ماشین که تا حالا دیدم با قیمت یک و نیم میلیارد بی شک خودشه مقاوم پر شتاب و راحت و قرص و محکم در جاده و البته زیبا دست مدیران شرکت نیسان رو باید بوسید وسلام