موضوعات داغ

نقره داغ شدن نمره منفی‌دارها در طرح جدید بیمه شخص ثالث

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سرهنگ محمد ترحمی رئیس اداره حقوقی پلیس راهنمایی و رانندگی در مورد جزئیات طرح جدید بیمه شخص ثالث اظهار داشت: بر اساس ماده 18 قانون بیمه شخص ثالث که در سال 1395 در مجلس به تصویب رسید، محاسبه حق بیمه پایه باید بر اساس فاکتورهای راننده محور محاسبه شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایران جیب، سرهنگ محمد ترحمی ادامه داد: در ماده 18 قانون بیمه شخص ثالث، شاخص‌هایی مانند پرخطر بودن رفتار راننده و نوع رانندگی و اعتیاد به مواد مخدر نیز در نظر گرفته شده است. همچنین در طرح جدید بیمه شخص ثالث مواردی مانند قانون پذیر بودن راننده و خطرات ناشی از پیمایش وسیله نقلیه نیز لحاظ شده است که مردم باید درباره آن اطلاعات لازم را داشته باشند. وی در ادامه افزود: بر اساس ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگان، اگر راننده‌ای تخلف حادثه ساز داشته باشد ، نمره منفی خواهد گرفت و در صورتی که نمرات منفی راننده به منفی 30 برسد گواهینامه وی به مدت 3 ماه ضبط خواهد شد.
رئیس اداره حقوقی پلیس راهور درباره رانندگانی که گواهینامه آنها ضبط شده است و رانندگی می‌کنند، بیان داشت: رانندگانی که گواهینامه آنها ضبط شده و اقدام به رانندگی می‌کنند، مانند شخص بدون گواهینامه بوده و در صورت تصادف برابر ماده 15 قانون بیمه، فرد مقصر بوده و باید خسارت و دیه به زیان دیده پرداخت کند. همچنین برابر ماده 14 بیمه شخص ثالث اگر راننده‌ای تخلف حادثه ساز داشته باشد، بار اول 2 و نیم درصد، بار دوم 5 درصد و بار سوم 10 درصد از میزان خسارت و دیه را باید پرداخت کند.
وی با اشاره به تاثیر نمرات منفی بر افزایش پایه بیمه شخص ثالث؛ گفت: برابر ماده 18 قانون بیمه شخص ثالث و آیین‌نامه اجرایی آن، به ازای هر نمره منفی در زمان خرید بیمه نامه 1 درصد و حداکثر 30 درصد به حق بیمه پایه اضافه می‌شود. پس اگر راننده‌ای 30 نمره منفی داشته باشد، علاوه بر ضبط گواهینامه، در زمان تمدید بیمه‌نامه خود باید 30 درصد بیشتر حق بیمه پایه پرداخت کند. همچنین بر اساس ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به ازای هر تخلف حادثه ساز نیم درصد و حداکثر 3 درصد به حق بیمه پایه انجام دهنده تخلف حادثه ساز اضافه خواهد شد.
سرهنگ ترحمی در پایان تصریح کرد: اجرای این موارد برای حفظ جان و مال مردم بوده و کسانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز می‌شوند باعث به خطر افتادن و آسیب به جان و مال مردم شده و ایمنی ترافیکی را بشدت به مخاطره می‌اندازند.
جدول نمرات منفی تخلفات رانندگی پر خطر در جدول ذیل به این شرح است:

جدول نمرات منفی تخلفات رانندگی پر خطر

جدول نمرات منفی تخلفات رانندگی پر خطر

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/3
اگه پلیس اختیار تام داشت نیازی به استفاده از بیمه نبود اینم مثل قوانین پلیس می شه
حرف بی عمل.
اگه عملی بشه و پلیس به شدت برخورد کنه می شه یه کاری کرد.
از تعداد ..... کم بشه به تعداد ادم هایی که ماشین سواری می کنن اضافه بشه دیگه ..... پشت فرمون نشینه.