موضوعات داغ

مخالفت مجلس با کاهش سالانه تعرفه واردات خودرو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی که به ریاست علی مطهری آغاز شد، با تصویب مجلس، دولت موظف به ایجاد زمینه رقابت‌پذیری در صنعت خودرو شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از پرشین‌خودرو، نمایندگان مجلس در جلسه امروز سه‌شنبه ۲ بهمن ماه در جریان بررسی ماده ۲ ساماندهی صنعت خودرو، به پیشنهاد حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان برای جایگزینی ‌بندی، با ۱۱۳ رای موافق، ۳۶ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر به تصویب مجلس رسید. بر اساس این مصوبه دولت موظف می‌شود ظرف مدت ۳ سال از لازم‌الاجرا شدن این قانون با اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و اصلاحات بعدی و سیاست‌های کلی تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، زمینه را برای رقابت در صنعت خودرو به صورتی فراهم کند که تصدی‌گری دولت در این صنعت به اتمام برسد و دولت فقط اقدامات نظارتی، سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری را بر عهده داشته باشد. در جریان بررسی ماده ۲ این طرح که حدود دو ساعت به طول انجامید، پیشنهادات زیادی مطرح شد و سرانجام نمایندگان با حذف و اصل این ماده مخالفت کرده و با پیشنهاد جایگزینی حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس موافقت کردند.
در اصل این ماده که نمایندگان با آن مخالفت کردند، آمده بود که تعرفه ورودی خودروهای وارداتی سالانه ۵ درصد کاهش یابد تا در سال ۱۴۰۴ حداکثر به ۲۰ درصد برسد.
صحن علنی مجلس در جریان بررسی این ماده با حاشیه‌هایی هم روبه‌رو بود. پارسایی نماینده شیراز با انتقاد از عملکرد هیات رئیسه گفت: خدا به ما نمایندگان با داشتن این هیئت رئیسه صبر دهد. این صحبت با واکنش عباسی عضو هیات رئیسه مواجه شد. عباسی گفت: آقای پارسایی باید مشخص کند که منظور ایشان کدام ارکان از هیات رئیسه بوده، چون صحبت‌های ایشان خطاب به رئیس جلسه علی مطهری است.
مطهری رئیس جلسه گفت: صحبت‌های ایشان خطاب به کل عملکرد هیات رئیسه بوده و ایشان حتی به عملکرد روز گذشته نیز انتقاد داشته است.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/4
واقعا که باید تاسف خورد با یه همچین مجلس و نماینده هایی که داریم درست مثل یه جوک میمونه بیایی دولت رو ملزم به رقابت کنی اونم با این وضع قیمت ها و تحریم هایی که باعث شد همه خودروسازهای معروف از ایران برن....!!
بعد از یک طرف دیگه با کم شدن تعرفه واردات مخالفت کنی دیگه قضاوت با خودتون...)))))
1397/11/4
با سلام و درود
خواهید دید که بعد از پایان ۳ سال مذکور؛ آب از آب تکون نخواهد خورد و لابی خودروسازان داخلی به مراتب بدتر از امروز عمل خواهند کرد و دولت و وزیر مربوطه هم از آنها حمایت کامل خواهند کرد.

این مصوبه هم هیچگونه ضمانت اجرایی ندارد و در حقیقت با این مصوبه، خودروسازان برای مدت ۳ سال نفس راحت خواهند کشید و بدون مزاحمت به کارشون و خیانت به مردم ادامه خواهند داد.
1397/11/4
موقع رای دادن همه شون رای مخالف میدن بعد موقع مصاحبه همه میگن رقابت نیست انحصاره فلانه بیساره
1397/11/5
مافیای خودروسازی.با وعده استخدام حضرات و اقوامشون اینها رو خریدن.
1397/11/5
با حمایت مردم وارد مجلس شدن و دارن از مالیات و جیب مردم حقوق می گیرن که بیان تو جلسه علیه مردم تصمیم بگیرن تک تک اینایی که رای منفی می دن دارن از این وضعیت سود می برن و پشت پرده حسابی جیبشون پر میشه هیچکدومشون هم اشغال داخلی سوار نمی شن فقط این چیزارو در سطح مردم جامعه می بینن نه برای خودشون
1397/11/5
حقشونه دیگه بهشون رای ندیم
1397/11/6
نماینده مردم یا ... ؟!!! بازم بریم نماینده انتخاب کنیم؟
1397/11/6
شفاف سازی آراء مجلس باید مطالبه اول همه باشه.... غیر از این، هیچ امیدی به این مجلس نیست
1397/11/6
نماینده های مجلس در حقیقت نماینده منافع آقایون درباری هستن نه نماینده مردم