موضوعات داغ

2 ماه فرصت استثنایی برای خرید وارداتی‌ها

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
‌این روزها شاهد کاهش قیمت خودروهای وارداتی می باشیم. گفته می شود عاملی که این موضوع را سبب شده کاهش قیمت ارز است. در واقع افرادی که در چند ماه گذشته اقدام به خرید خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای کرده اند این خودرو با کاهش نسبی قیمت ها خودروهای خود را برای فروش به بازار عرضه می کنند که البته با توجه به رکود فعلی بازار و نبود مشتری، کاهش بیشتر قیمت خودروهای وارداتی حداقل تا پایان سال 97 دور از انتظار نیست.
به نقل از سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو، این روزها بازار خودروهای وارداتی شاهد برچسب های قیمتی است که کمترین میزان ممکن در شش ماه گذشته بوده و در واقع گفته می شود که در حال حاضر در بهترین شرایط برای خرید خودروهای وارداتی قرار داریم. علت این موضوع همانطور که گفته شد کاهش قیمت ارز و همچنین عرضه خودروهای وارداتی به بازار است که به عنوان یک کالای سرمایه ای توسط مالکان فعلی آن ها خریداری شده اند. در واقع تا زمانی که بازار خودروهای وارداتی در حالت افزایش قیمت سپری می کرد مالکان خودروهای سرمایه ای تمایل چندانی به عرضه خودروهای خود نشان نداده و طی 2 ماه گذشته با توقف روند افزایش قیمت و حتی مشاهده روند کاهشی خودروهای سرمایه ای کم کم وارد بازار شدند. به‌خصوص این روند عرضه طی یک ماه اخیر افزایش بیشتری داشته است زیرا دلالان و مالکان خودروهای وارداتی تصور می‌کنند در سه‌ماه پایانی سال، افراد بیشتری برای خرید خودرو به بازار مراجعه می‌کنند.
دلیل دیگری که روند کاهش قیمت در بازار خودروهای وارداتی توجیه می کند، عرضه اولین بخش از خودروهای باقی‌مانده در گمرک طی چند روز گذشته است. در واقع خودروهایی که به تازگی از گمرکات کشور ترخیص شده اند کم کم وارد بازار شده و تعادل عرضه و تقاضا را بیش از پیش تکان می دهند و همین موضوع سبب افزایش تعداد خودروهای وارداتی عرضه‌شده برای فروش شده است. بدین ترتیب این دو عامل باعث شده است قیمت خودروهای وارداتی به حداقل میزان خود، بعد از افزایش نرخ ارز برسد و در نتیجه شاهد کمترین قیمت‌ها در 6ماه گذشته باشیم.
نکته ای که در انتها لازم به ذکر است این است که حتی در صورتی که عرضه خودروهای وارداتی همچنان ادامه داشته باشد چندان نمی توان انتظار داشت که در بهار سال آینده و یا حتی به احتمال زیاد در اردیبهشت و خردادماه همچنان شاهد تغییر مجدد قیمت‌ها باشیم.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/7
جناب اقای علی صادقی. نویسنده عزیز این متن. الان با این حرفا دلالا رو آگاه میکنید تا حتی قیمتا رو نه تنها پایین نیارن بلکه بالاتر هم ببرن. اونها از این متن شما سو استفاده میکنن و دلالی خودشونو شدید تر میکنن و دست خریدار واقعی مثل من تو کاسه میمونه. ممنونم
1397/11/7
جو نده بابا...😏😏😏
1397/11/7
خسته نباشید!! شما پولشو بده من میرم ۲ تا میخرم.
1397/11/8
نخرید، نخرید
1397/11/8
خودروهایی که 2 سال تو گرما و شرجی بندرعباس زیر برق آفتاب بودند چه ارزشی دارن؟؟؟ تمام زیر بندی هاشون زنگ زده شده...