موضوعات داغ

اختراع تازه هیوندای، ایربگ های دو زمانه برای دفع ضربات تصادفات ثانویه

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کیسه هوای داخل کابین تحول بزرگی در زمینه ایمنی اتومبیل ایجاد کرده است و توانسته در چندین سال فعالیت خود جان خیلی از رانندگان و سرنشینان داخل اتومبیل را نجات دهد، اما این سیستم با وجود قدمت نسبتا زیادی که دارد همچنان درحال تکامل بوده و کاستی‌های زیادی دارد تا به نقطه نهایی تکامل خود برسد و تحقیقات اخیر هیوندای این تکامل نهایی را یک گام به جلو پیش برده است.
یکی از موضوعاتی که در خصوص ایربگ های ایمنی باید گفت، تک حالته بودن آنان خواهد بود و تنها در زمان تصادف باز شده و از وارد شدن ضربه شدید به سرنشینان داخل کابین جلوگیری می کند، اما طبق گفته موسسه ایمنی NHTSA، بیش از 56 هزار تصادف از سال 2000 الی 2012 میلادی ثبت و مورد بررسی قرار گرفته است که علاوه بر ضربه شدید اولیه، ضربه ثانویه با درختان، تیربرق ، پست های برق و یا حتی ضرباتی ثانویه با وسایل نقلیه دیگر داشته‌اند، این درحالیست که ایربگ های ایمنی اتومبیل تنها ضربه شدید اولیه را دفع کرده و برای ضربات ثانویه کارایی دیگری نخواهد شد. حال پیرو همین موضوع کمپانی خودروسازی هیوندای تحقیقات و آزمایشات خود را آغاز کرده است تا سیستمی طراحی کند که بتواند ایربگ های ایمنی اتومبیل را حتی برای ضربات ثانویه نیز کاربردی کند.

هیوندای، ایربگ های دو زمانه برای ضربات ثانویه طراحی می کند

هیوندای، ایربگ های دو زمانه برای ضربات ثانویه طراحی می کند


کمپانی خودروسازی هیوندای مدعی است که ایربگ های مد نظر این شرکت سیستم متفاوتی داشته و می‌تواند در چند زمان مختلف عمل کند تا ضربات ثانویه را دفع کرده و به ایمنی بیشتر سرنشینان کمک کند. این سیستم همچنان در حال توسعه و تحقیقات اولیه بوده و هنوز اطلاعات دقیقی از ساختمان و نحوه عملکرد آن منتشر نشده است، اما به نظر می رسد که این سیستم یا نیروی اولیه وارد شده به داخل ایربگ را برای چند ثانیه بیشتر و دفع ضربات ثانویه نگه می دارد یا اینکه از چندین چاشنی انفجاری سود برده و قوی‌ترین آن برای انفجار اولیه و خروج کیسه هوا بکار گرفته خواهد شد و در مراحل بعدی و تشخیص ضربات ثانویه، انفجار کنترل شده و ضعیف‌تری انجام شود تا ایربگ های ایمنی کارایی دفع ضربات را داشته باشند.
همانطور که گفتیم این پروژه در مراحل ابتدایی کار بوده و هنوز زمان دقیقی برای معرفی و استفاده این سیستم بر روی وسایل نقلیه گزارش نشده است، اما هیوندای تایید کرده است که این سیستم را پس از توسعه نهایی و تجاری سازی بر روی محصولات هیوندای و کیا مورد استفاده قرار خواهد داد. رئیس مرکز فناوری کمپانی خودروسازی هیوندای نیز اعلام کرد که با بهبود عملکرد ایربگ های ایمنی در سناریوهای مختلف انتظار می رود که ایمنی رانندگان و مسافرین محصولات ما به طور قابل توجهی بهبود پیدا کند و ما تحقیقات خود را در شرایط مختلف تصادف ادامه خواهیم داد تا بخشی از تعهد خود را به تولید وسایل نقلیه ایمن و محافظت از سلامت سرنشینان داخل کابین انجام دهیم.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/6
قبل از هیوندای توسط سایپا ساخته خواهد شد
1397/11/6
ما هيچ...ما نگاه.
1397/11/6
درد و بلات تو سر ویران خودرو ، سایپا ، کرمان موتور و مدیران خودرو