موضوعات داغ

رویایی که از دست رفت؛ ساخت خودروهای برقی ارزان قیمت برای فولکس واگن مقدور نیست

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
برای مدت چند سال خودروهای الکتریکی در مقایسه با خودروهای عادی از قیمت بالاتری برخوردار بودند اما در نهایت هزینه مصرف برق کمتر آنها در مقایسه با هزینه بنزین و همچنین هزینه کمتر نگهداری از این خودروها قیمت زیاد آنها را جبران میکرد. اما در ادامه با بیشتر شدن خودروهای الکتریکی، گسترش فناوری های تولیدی و همچنین ارزان تر شدن باتری های حجیم این دسته خودروها توانستند از نظر قیمت وارد عرصه رقابت با سایر خودرو ها شوند.
با این حال بر اساس گفته های Hans Dieter Potsch، یکی از مدیران شرکت فولکس واگن، ساخت خودروهای کوچک به صورت الکتریکی و برقی مقرون به صرفه نیست و بهتر است اینگونه خودروها به صورت بنزینی باقی بمانند.
در واقع ساخت خودروهای بزرگ و گران قیمت تر همچون SUV ها به صورت برقی در مقایسه با خودروهای شهری کم هزینه تر و راحت تر میباشد و یکی از دلایل این است که خودروهای شهری برای اینکه بتوانند وارد عرضه رقابت در بازار شوند نیازمند باتری هایی با کمترین قیمت ممکن میباشند.
آقای Dieter Potsch در بخشی از صحبت های خود بیان کرد : "هدف ما ساختن خودروهایی ارزان قیمت تر و به صرفه تر میباشد و اگر خودروهای کوچک و شهری مجهز به موتورهای برقی شوند قیمت آنها افزایش میابد و در این صورت خرید آنها برای مردم مقرون به صرفه باقی نخواهند ماند"
در پایان اینطور برداشت میشود که فرایند الکتریکی شدن برای خودروهایی همچون پورشه و آئودی نسبت به فولکس واگن آسان تر و کم هزینه تر میباشد و احتمالا برای مدتی تعدادی از خودروهای این شرکت به صورت بنزینی باقی خواهد ماند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد