موضوعات داغ

گزارش چهارمین درگ قهرمانی سال؛ رکورد شکنی در شرایط سخت

عکس مطلب اول
روز گذشته دومین مسابقه درگ در اتودروم بین المللی تهران واقع در شهر آیلند و چهارمین مرحله از سری رقابت های درگ (شتاب 400 متر) قهرمانی کشور برگزار شد. این مسابقه همانند دفعات قبلی در قالب دو روز پنج شنبه و جمعه و مراحل انتخابی و حذفی ترتیب داده شده بود که شامل ثبت زمان تمامی رانندگان در روز پنج شنبه و رقابت حذفی نفرات برتر در روز جمعه بود. رقابت روز نخست همانند همیشه با استقبال نسبتاً خوب رانندگان و علاقه مندان این رشته در شرایط سخت اقتصادی کشور همراه بود و کلاس های مختلفی را از کلاس اختصاصی پژو 206 تیونینگ تا کلاس آزاد در بر می گرفت.

مسابقه درگ 400 متر

مسابقه درگ 400 متر

شاید جذاب ترین رقابت این روز به نبرد داتسون 260 Z تا بن دندان مسلح سامان خنجری با نیسان GT-R نیسمو گذر موقت به عنوان نواده خلف مدل های اسپرت داتسون و نیسان، مربوط می شد که البته با اقتدار به نفع سامان خنجری پایان یافت. متاسفانه نیسان GT-R در روز دوم یعنی جمعه حضور نیافت. اما این پایان ماجرای سامان خنجری در این مسابقه نبود. او که علاوه بر کلاس آزاد در کلاس هشت سیلندر نیز حضور دارد موفق به کسب سکو در هر دو کلاس شد و از آن مهمتر با ثبت زمان معرکه 9.84 ثانیه، توانست سرانجام مرز روانی 10 ثانیه را در درگ ایران بشکند و نام خود را به عنوان اولین فرد با تایم تک رقمی در تاریخ موتوراسپرت کشور ثبت کند.

داتسون سامان خنجری

داتسون سامان خنجری

با این وجود به دلیل حذفی بودن رقابت روز جمعه، این فرزین رستگار (میتسوبیشی گالانت) و ارسطو عامری بودند که موفق به کسب مقام های قهرمانی و نایب قهرمانی در این کلاس شدند. در کلاس چهار و شش سیلندر توربو، مصطفی مسلمی زاده به قهرمانی دست یافت و محمد مجیدی و شهریار زنگنه نیز مقام های بعدی را از آن خود کردند.
در کلاس هشت سیلندر کلاسیک که به خودروهای عموماً آمریکایی اختصاص دارد، حسن جلیلی از چهره های قدیمی و شناخته شده مسابقات درگ موفق به کسب قهرمانی شد و سوان غریب و ایمان اصغرزاده نیز سکوهای دوم و سوم را از آن خود کردند. در کلاس شش سیلندر توربو شاهد رقابت بی ام و های مجهز به موتورهای شش سیلندر 3 لیتری از مدل های Z4 و 335 بودیم که در نهایت با پیشتازی ارسطو عامری و مقام های دوم و سوم مرتضی شاد فرخ و علیرضا رضایی پایان یافت.

بی ام و ارسطو عامری

بی ام و ارسطو عامری

این رقابت همچنین در روز جمعه از طریق شبکه ورزش پوشش داده شد که باعث جذب علاقه مندان به این رشته خواهد شد اما نبود جایگاه تماشاچیان در پیست محل برگزاری که به تازگی ساخته شده و عدم اطلاع رسانی درست به ایشان، نبود گزارشگر در محل مسابقه و عدم وجود تابلو های مربوط به اعلام زمان در جهتی که تماشاگران نیز بتوانند نتایج را مشاهده کنند، باعث شده بود تا تجربه حضور تماشاگران در این پیست برای ایشان چندان خاطره انگیز نباشد و طبیعتاً جا دارد تا مسئولان امر با دقت در این مسائل، شرایط لازم برای جلب نظر تماشاچیان را نیز فراهم آورد. مسلماً بی توجهی به این مسئله با توجه به فاصله 35 کیلومتری محل پیست از حاشیه جنوبی شهر تهران می تواند باعث ریزش شدید مخاطبان این رشته شود.
در حاشیه این مسابقه گردهمایی خودروهای اسپرت شهری نیز برگزار شد که برای مشاهده آن می توانید به صفحه گزارش تصویری گردهمایی خودروهای تیونینگ مراجعه کنید.

فهرست نفرات برتر در تمامی کلاس ها به شرح زیر اعلام شده است:

کلاس ۴و ۸ سیلندر اتمسفر
1 شروین یگانه
2 امید حیدری
3 علی دهقانی

کلاس ۴و ۶ سیلندر توربو
1 ارسطو عامری
2 مرتضی شادفرخ
3 علیرضا رضایی

کلاس اختصاصی ۲۰۶
1 میثم رخشان
2 نوید مزارعی
3 سینا شعبان

کلاس ۴ و ۶ سیلندر اتمسفر
1 عطا ماجدی (پورشه 911 کاررا اس)
2 شایان خسروی نژاد
3 امیر ضیائی

کلاس ۸ سیلندر کلاسیک
1 حسن جلیلی
2 سوان غریب
3 ایمان اصغر زاده

کلاس ۴ و ۶ سیلندر توربو
1 مصطفی مسلمی زاده
2 محمد مجیدی
3 شهریار زنگنه

کلاس آزاد
1 فرزین رستگار
2 ارسطو عامری
3 سامان خنجری

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/6
باز خسته نباشید و تشکر فراوان بابت پوشش خبری. اگ شما زحمت نکشیده بودید که اصلا نمیفهمیدیم. حتی تلویزیون این چیزا رو جزء ورزش حساب نمیکنه یه خبری چیزی بده.

دوتا خواهش داشتم: اگر امکانش باشه قبل از این مسابقات یا گردهمایی ها اطلاع رسانی بشه و در جریان برنامه قرار بگیریم.
دوم این که وقتی نتیجه مسابقه رو اعلام میکنید علاوه بر اسم فرد، ماشین رو بگید و اگر میشه عکس طرف هم کنار اسمش بزارید تا با برنده ها آشنا بشیم.

ممنون از زحمات شما دوستان
1397/11/7
شبکه سه گزارش زنده این مسابقه رو پخش کرد