موضوعات داغ

تولید لوتوس در چین؛ تیر خلاص به صنعت خودروسازی انگلیس

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سال گذشته کمپانی خودروسازی "جیلی" موفق شد مالکیت شرکت خودروسازی "لوتوس" به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح خودروهای اسپرت در انگلستان را به نام خود ثبت کند و حالا قرار است که با راه اندازی یک کارخانه جدید در شهر "ووهان"، شرکت خودروسازی لوتوس تولید محصولات خود را در کارخانه جدید آغاز کند، این درحالیست که شرکت خودروسازی لوتوس همچنان به تولید محصولات خود درکشور انگلستان ادامه خواهد داد.
رویترز و خبرگزاری های محلی چین گزارش می دهند که مالک جدید شرکت خودروسازی لوتوس انلگستان سرمایه گذاری 1.3 میلیارد دلاری برای راه اندازی یک کارخانه جدید تولید محصولات لوتوس در شهر "ووهان" چین با ظرفیت تولید سالیانه 150 هزار خودرو انجام داده است و همچنین به دنبال استخدام کارکنان و دریافت مجوزهای مورد نیاز خود برای فعالیت در خاک چین است. هرچند کمپانی خودروسازی جیلی حدود 20 فرصت شغلی را در شهر ووهان چین تبلیغ می کند، اما مشخص نیست که چه تعداد از آن برای لوتوس و کار در سایت تولیدی جدید این شرکت است.

لوتوس در خاک چین خودرو می سازد

لوتوس در خاک چین خودرو می سازد


جیلی که هم اکنون شرکت خودروسازی ولوو را هم در اختیار دارد، به دنبال ساخت محصولات پرطرفدار است و به همین منظور شرکت خودروسازی لوتوس را برای طراحی و ساخت یک خودروی شاسی بلند اسپرت همراهی می کند. گفتنی است که لوتوس در سال گذشته موفق به فروش 1630 دستگاه خودروی مختلف شده است که شاید یک عدد قابل توجه به شمار نیاید، اما همین میزان فروش یک رکورد جدید برای لوتوس به شمار می آید و باعث شده تا رشد 87 درصد فروش در کشور سوئد، رشد فروش 59 درصدی در کشور ژاپن، رشد فروش 50 درصدی در کشور استرالیا و همچنین آمار فروش خوبی در ایتالیا و کشورهای موجود در خاورمیانه داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد