موضوعات داغ

هشدار جدی پلیس نسبت به صدور وکالت نامه برای خرید و فروش خودرو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور اظهار داشت: پلیس راهور تاکید می‌کند که هنگام شماره‌گذاری و تعویض پلاک، خریدار و فروشنده همزمان حضور پیدا کنند و به کسی وکالت ندهند، زیرا باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای فروشنده و خریدار می‌شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایران جیب، وی ادامه داد: در برخی مورد خودرو بالای 60 درصد تصادف داشته و یا ارکان اصلی خودرو تعویض شده است و از نظر پلیس این خودرو ایمنی و استاندارد لازم برای شماره‌گذاری را ندارد و خریدار قادر به تعویض پلاک نیست و در این حالت خریدار ضرر کرده و فروشنده نیز پول خودرو را گرفته است. همچنین در برخی موارد دیده شده که خودرو سرقتی بوده و فروشنده متواری شده و خریدار با مشکلات زیادی مواجه شده است.
وی در ادامه افزود: در برخی موارد نیز فروشنده وکالت داده و خریدار برای تعویض پلاک اقدام نکرده و تخلفاتی که در این مدت ثبت شده به اسم فروشنده و کد ملی او ثبت شده است. پلیس تاکید دارد که خریدار و فروشنده باید ابتدا به مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک مراجعه کنند و پس از کنترل مدارک نسبت به تعویض پلاک اقدام کنند.
سرهنگ محمدی در پایان بیان داشت: به خریدار و فروشنده توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از مشکلات یاد شده از دادن وکالت برای شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودداری کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/10
با این شرایطی که مراکز تعویض پلاک دارند باید یک روز تو شلوغی اونجا الاف بشی تا یه ماشین بفروشی آخرشم معلوم نیست سند پلیس کافیه یا باید بری دفترخونه.
معلومه مردم خصوصا فروشنده ترجیه میده یه وکالت بده و خریدار بره دنبال کارهاش.
خریدارد هم قبلش باید ماشینو به دقت کارشناسی کنه.