موضوعات داغ

ترخیص خودروهای وارداتی تا شب عید به تاخیر افتاد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
هیات دولت در اواسط دی ماه سال جاری تصویب کرد که ثبت سفارش خودروهای دارای قبض انبار به صورت بدون انتقال ارز مانعی ندارد. همچنین در این مصوبه درباره ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک مواردی مطرح شد که تا کنون که ۲۰ روز از آن مصوبه می‌گذرد، خبری از ترخیص نیست. حال با وجود مصوبه دولت چرا خودروها از گمرک ترخیص نمی‌شوند، باعث ابهاماتی شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود مصوبه دولت، خودروها ترخیص نشده‌اند، گفت: این مصوبه هم متاسفانه مانند دیگر مصوبات بی اثر بوده است. این مصوبه با وجود رسانه‌ای شدنش در اواسط دی‌ماه، هنوز اجرا نشده است. وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷ هزار خودرو در گمرک دپو شده و علت عدم اجرای این مصوبه از سوی دولت نیز مشخص نیست. حال با عدم اجرای این مصوبه، به نظر می‌رسد که این مصوبه بیشتر جنبه مانور داشته و در نقش مسکنی برای مردم عمل کرده است، زیرا اگر دولت قصد اجرای این مصوبه را داشت، اینگونه برخورد نمی‌کرد. مهدی دادفر درباره وضعیت قیمت خودروهای وارداتی در آخر سال اظهار داشت: با وجود تقاضا در بازار خودروهای وارداتی، احتمالا ۲۰ درصد شاهد افزایش قیمت خودروهای وارداتی باشیم. عده‌ای می‌گویند که این افزایش قیمت مقطعی بوده، اما چنین نیست، زیرا اگر قیمت ارز افزایش یابد قیمت خودروهای وارداتی نیز افزایش خواهد یافت.
تنظیم دستورالعمل ترخیص خودروهای وارداتی
محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت درباره وضعیت خودروهای دپو شده در گمرک بیان داشت: یکی از اولویت‌های وزیر صمت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک است. دستورالعمل ترخیص این خودروها توسط سازمان توسعه تجارت تنظیم شده و به دفتر وزیر صمت ارجاع شده است. وی ادامه داد: وزیر محترم صمت با ترخیص خودروهای وارداتی موافق است.
سرپرست سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این سئوال که آیا خودروها تا شب عید ترخیص خواهند شد؟ بیان داشت: با موافقت و امضای وزیر صمت قطعا شب عید این خودروها به دست صاحبانشان می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد