موضوعات داغ

نگاهی به کمپرسی آمیکو 2631 مدل 2019، سخت کوش جاده های سنگین کشور

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت ارس خودرو دیزل که با برند آمیکو در بازار ایران شناخته می‌شود، از جمله معدود شرکت‌های ایرانی است که در زمینه تولید خودروهای تجاری فعال است و تنوع خوبی از این خودروها را در سبد محصولاتش دارد. قطعاً با خروج شرکت‌های صاحب نام و شناخته شده از صنعت حمل و نقل سنگین کشور، فرصت خوبی برای شرکت‌های داخلی فعال در این حوزه به وجود آمده تا خلاء بازار را با ارایه محصولات مشتری پسند، پر کنند.
در جریان نمایشگاه حمل و نقل تهران بود که مدیر روابط عمومی این شرکت، خبر از عرضه کامیون آمیکو m2631 مدل 2019 در آینده نزدیک داد و البته این محصول به حاضران نمایش داده شد. به همین بهانه، نگاهی به این محصول می‌اندازیم تا با مشخصات آن آشنا شویم.
سخن گفتن از طراحی خودروهای تجاری، کمی سخت است. تمرکز در توسعه این خودروها بر کارایی است و بر خلاف خودروهای سبک، قالب‌های مشخص و شناخته شده‌ای دارند که همواره در آن قالب ساخته می‌شوند. طراحی کامیون آمیکو m2631 را در نگاه کلی می‌توان گفت که طراحی خود شرکت آمیکو است و شبیه هیچ یک از محصولات مطرح دنیا نیست. سبک طراحی این کامیون، به مانند خودروهای اروپایی بدون دماغه است و نمای جلوی خودرو شباهت به محصولات کمپانی ایتالیایی ایویکو دارد که می‌تواند برای مشتری جذاب به نظر برسد.
کامیون امیکو مدل m2631 نسخه 2019 در حقیقت نسخه ارتقا یافته مدل جفت محور سابق این شرکت می باشد که بهبود زیادی در عملکرد پیشرانه و سیستم تعلیق و توانایی باربری آن صورت پذیرفته است.این خودرو از موتورتوربو دیزل ۶ سیلندر خطی با حجم ۱۲ لیتر توان ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۵۰ نیوتن متر و ساخت شرکت ویچای بهره می برد.

محصولات آمیکو

محصولات آمیکو

ارتفاع نسبتاً زیاد خودرو از زمین، و پلاستیک‌هایی که در ساخت قسمت جلو به کار رفته، به این کامیون کمک می‌کند تا در محیط هایی همانند معادن، بدون مشکل به فعالیت ادامه دهد. در قسمت میانی و عقب خودرو، سازه تخلیه بار الکتریکی قرار دارد و طراحی آن، به شیوه‌ای است که مناسب برای امور سخت و مشکل می‌باشد، با این وجود، می‌توان این قسمت را با انواع دیگر از سازه عقب جایگزین نمود.

کامیون آمیکو 2631

کامیون آمیکو 2631

کامیون آمیکو 2631 جدید با قدرت حمل بیش از 26 تن بار جزو قوی‌ترین‌های ماشین‌های باری در رده خودش محسوب می‌شود که با دارا بودن سازه هیدرولیک برای حمل و نیز تخلیه بارهایی مانند سنگ، شن، سنگ ریزه، ماسه، نخاله‌های ساختمانی و غیره، کارایی مناسبی دارد.
کلاچ خودرو از نوع تک صفحه‌ای خشک با فنر دیافراگمی بوده و هیدرولیک آن به کمک هوای فشرده مهیا می‌شود.
هیدرولیک گیربکس نیز به کمک هوای فشرده سنکرون یا همزمان می‌شود و جعبه دنده، چهارده دنده (12 دنده جلو و دو دنده عقب) را در اختیار راننده قرار می‌دهد. نسبت دنده‌ها نیز به ترتیب عبارتند از: 42/12 ، 26/8 ، 08/6 ، 53/4 ، 36/3 ، 47/2 ، 81/1 ، 35/1 ، 00/1 و نسبت دنده عقب نیز 99/12 می‌باشد. اکسل‌های خودرو با تکنولوژی شرکت معروف مان ساخته شده‌اند. اکسل جلو صلب یک تکه‌ای به وزن هشت تن و اکسل عقب مرکزی با کاهنده سرتوپی‌ها، هر کدام به وزن 16 تن می‌باشد. همانطورکه می‌دانید، این کامیون ده چرخ می‌باشد و شاسی خودرو از نوع نردبانی دو لایه طبقه‌بندی شده است.

کامیون آمیکو 2631

کامیون آمیکو 2631

برای نگه داشتن این هیولای سنگین وزن، نیاز به ترمزهای قوی داریم و آمیکو برای کامیون 2631 از سیستم ترمزی استفاده کرده که ساخت شرکت WAPCO آلمان است و مجهز به سیستم های ABS ، EBL و ASR می‌باشد. ترمز سرویس هوای فشرده بر کاسه چرخ‌ها به صورت دوبل، ترمز پارک انرژی فنر با کمک هوای فشرده، ترمز کمکی شماره یک خفه کن لوله اگزوز و ترمز کمکی شماره دو کنترل هوای ورودی توسط سوپاپ‌ها (in ریتاردر) می‌باشد.
کابین خودرو تمام فولادی است و از آنجایی که با یک خودرو بدون دماغه سر و کار داریم، به جلو تا می‌شود. صندلی راننده پنوماتیک بوده و اتاق خودرو دارای تختخواب است. جعبه بزرگی نیز در قسمت تحتانی تختخواب قرار گرفته که بسته به نیاز راننده می‌تواند استفاده‌های مختلفی داشته باشد. دیگر امکانات کابین نیز عبارتند از قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی، دارای 4 عدد آینه و گرم کن آینه، CD و رادیو، سیستم گرمایش و سرمایش، تاخوگراف و بخاری درجا. نسخه‌های کارکرده کامیون آمیکو، با قیمتی در حدود 200 الی 400 میلیون تومان، در بازار قابل خرید هستند. قیمت جدید و شرایط اقساطی این خودرو به زودی از جانب ارس خودرو دیزل اعلام خواهد شد.
کامیون آمیکو مدل m2631 تغییرات زیادی کرده و با توجه به شرایط آب و هوایی و استفاده مشتریان، بومی‌سازی متفاوتی روی این خودرو انجام شده و به طور مثال سیستم خنک‌کاری آن از behr آلمان نصب شده و یا سیستم اکترونیکی پدال گاز از Williams کانادا تهیه شده است. همچنین سیستم کوپلینگ هوای فشرده نیز ساخت Voss آلمان است. این خودرو به صورت دوگانه قابلیت استفاده دارد و می‌توان از آن به عنوان کمپرسی و باری استفاده کرد. همچنین سیستم سیم کشی این خودرو نیز CAN است که باعث شده بتواند استانداردهای لازم را راحت‌تر کسب کند.
آمیکو 2631 جدید با ارتقاء استاندارد مصرف سوخت، اولین خودروی سنگین ساخت داخل است که موفق شده به استاندارد آلایندگی یورو 5 پلاس (Euro5+ EEv) دست پیدا کند. با این استاندارد جالب است بدانید که این خودرو قابلیت تردد در جاده‌های اروپایی را نیز دارد. آمیکو 2631 مدل 2019 قرار است به زودی و با قیمتی در حدود 700 الی 800 میلیون تومان وارد بازار خودروهای سنگین کشور شود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/9
آمیکو یکی از بی کیفیت ترین کامیون های بازاره حیف پول بدی برا این
1397/11/10
مصداق ضرب المثل اب که سربالا رفت ... تبیین کننده حال اشغالهای بی هویت چینی در ایران شده!
1398/11/24
امیکو بهترین برند کامیون چینی هستش که دارد ایران شده