موضوعات داغ

سه سال شارژ رایگان؛ هدیه ویژه برای خرید پورشه تایکان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در تابستان سال 95، یکی از مهندسان پورشه در مصاحبه با مجلات خودرویی اعلام کرد که این شرکت خودروساز آلمانی با جدیت تمام مراحل طراحی و توسعه خودروی کاملا الکتریکی خود یعنی " Mission E" را پشت سرمی‌گذارد تا در سال 2019 یا 2020 میلادی به بازار عرضه شود. بعد از آن در شهریورماه سال گذشته، بار دیگر کمپانی خودروسازی پورشه صحبت از خودروی کاملا الکتریکی خود به میان آورد و یکسری اطلاعات جدید از آن ارائه کرد که پیش از این در خودروبانک به جزییات آن اشاره کردیم، اما بلاخره کمپانی خودروسازی پورشه با انتخاب یک اسم رسمی برای این اتومبیل، به اولین خودروی تمام الکتریکی خود هویت بخشید و آن را "تایکان" صدا کرد، اما این موارد محور اصلی بحث امروز ما نخواهد بود و موضوع اصلی مربوط به سیاست های تشویقی کمپانی پورشه در خاک ایالات متحده آمریکا می شود که بدون شک چالشی جدی برای تسلا و فروش محصولات آن در خاک آمریکا ایجاد خواهد کرد.

پورشه تایکان

پورشه تایکان


به گفته منابع خبری، مشتریان آمریکایی با ثبت نام خودروی تمام الکتریکی "پورشه تایکان" و پس از دریافت آن می توانند برای 3 سال از ایستگاه های شارژ عمومی به طور رایگان استفاده کنند، هرچند این مزیت شامل تمامی ایستگاه های شارژ موجود در ایالات متحده آمریکا نخواهد شد و تنها برای ایستگاه های شارژ ساخته شده توسط کمپانی Electrify America عملی خواهد بود که با کمپانی خودروسازی پورشه وارد همکاری شده و در حال حاضر حدود 300 ایستگاه شارژ 150 و 350 کیلووات ساعت در 42 ایالت مختلف آمریکا دارد که با فاصله حدودا 110 کیلومتری نسبت به یکدیگر نصب شده‌اند و پورشه تایکان می‌تواند با استفاده از شارژرهای مخصوص نسل آینده خود با صرف تنها 4 دقیقه انرژی مورد نیاز برای حرکت 100 کیلومتری و یا با صرف 20 دقیقه زمان، انرژی مورد نیاز برای پیمودن مسافت کمتر از 400 کیلومتر را بدست آورد که برای مشتریان آمریکایی فوق العاده خواهد بود.
در ادامه بد نیست بدانید که محصول جدید پورشه چیزی کاملا متفاوت از رقبایش در بازار خواهد بود و بعد از تولید و عرضه به بازار، به عنوان رقیبی اصلی برای محصولات تسلا موتورز پا به میدان رقابت خواهد گذاشت. به گفته پورشه، این خودرو با سیستم محرک قدرتمند 590 اسب بخاری به مرحله تولید خواهد رسید که برای تغذیه آن از باتری‌های قدرتمند استفاده خواهد شد. در حال حاضر محصولات تسلا تنها با یکبار شارژ در بهترین شرایط محدوده حرکت تقریبا 320 کیلومتری دارند، ولی پورشه ادعا کرده که باتری‌هایش بر روی این خودرو تا 500 کیلومتر توانایی ارسال انرژی به سمت موتورهای محرک را خواهد داشت.

پورشه تایکان

پورشه تایکان


با استفاده از سیستم محرک مذکور بر روی پورشه "تایکان"، گفته می‌شود که شتاب صفر تا صد خودرو به حداقل 3.5 ثانیه رسیده و همچنین می‌تواند در عرض 8 دقیقه پیست نوربرگ رینگ را به طور کامل طی کند. در ادامه هم بد نیست بدانید که شرکت خودروسازی پورشه برای طراحی و ساخت این خودرو و همچنین کارخانه مخصوص برای تولید آن، حدود 700 میلیون یورو یا به عبارتی دیگر چیزی بیش از 830 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. هرچند این 700 میلیون یورو برای ساخت کارخانه جدید برای مونتاژ و همچنین یک کارخانه جدید برای تولید قطعات خودرو و سیستم محرک آن خواهد بود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/10
اگزوز؟!!!
1397/11/10
وای وای من برم بمیرم اینجوری نمیشه😑😑😑
1397/11/11
عکسه اشتباس؟؟؟ . اگزوز!!!!!